Dodaj publikację
Autor
Emilia Kołodziejczyk
Data publikacji
2009-08-17
Średnia ocena
0,00
Pobrań
357

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Wykorzystanie technologii informacyjnej w pracy nauczyciela.
 Pobierz (doc, 16,0 KB)

Podgląd treści

Wykorzystanie technologii informacyjnej w pracy nauczyciela

Jestem nauczycielką kształcenia zintegrowanego. W swojej pracy zawodowej wykorzystuję technologię komputerową poprzez różnego rodzaju działania. Podczas omawiania z dziećmi książek z lektury, wtedy gdy wprowadzam trudny bądź niezbyt ciekawy temat często przygotowuję uczniom prezentacje multimedialne, aby wzbudzić ich zainteresowanie omawianym tematem. Stosuję je również jako formę powtórzenia danej partii materiału lub też formę sprawdzianu. Poprzez komputer przedstawiam uczniom filmy edukacyjne np. o tematyce profilaktycznej, wychowawczej, które w znacznej mierze ułatwiają realizacje zadań zawartych w szkolnych programach: wychowawczym i profilaktycznym. Trudne do zapamiętania treści programowe zapisuję i odpowiednio eksponuję i systematycznie umieszczam na gazetkach ściennych - zawsze w zasięgu wzroku uczniów, co przynosi oczekiwane efekty. Ponadto korzystam z możliwości drukowania ozdobnych haseł, elementów dekoracyjnych, ogłoszeń, które eksponuję w klasie. Opracowuję również regulaminy konkursów klasowych i szkolnych a także wzory dyplomów, zaproszeń, podziękowań, kart z życzeniami świątecznymi dla przyjaciół i sponsorów szkoły, przyjazne zawiadomienia dla rodziców o wywiadówkach szkolnych i spotkaniach z wychowawcą klasy, opracowuję sprawdziany, scenariusze zajęć, uroczystości, apeli. W znacznym stopniu wykorzystuję technologię komputerową do wykonywania wpisów i ilustrowania zdarzeń z życia szkoły do kroniki szkolnej. W związku z tym, że pełnię obowiązki opiekuna biblioteki szkolnej systematycznie informuję uczniów i wychowawców o stanie czytelnictwa wykonując wykresy ilustrujące ilość wypożyczonych książek. Sporządzam z pomocą komputera opisową ocenę osiągnięć dydaktycznych i zachowania moich uczniów, które przekazuję rodzicom na wywiadówkach. Laureatom konkursów, wzorowym uczniom projektuję i wykonuję wpisy do nagród książkowych. Obowiązującą nauczyciela i wychowawcę dokumentację prowadzę z wykorzystaniem komputera np. plan wychowawcy klasy, plan lekcji, karty i harmonogramy wycieczek itp. Podczas odbywania stażu na nauczyciela mianowanego i nauczyciela dyplomowanego gromadziłam materiały i opisywałam swoje poczynania, które służyły realizacji planu rozwoju zawodowego. Jestem członkiem ZFŚS i pełnię funkcję protokolanta, protokoły, plany, aneksy, zestawienia rocznych wydatków piszę na komputerze. Biorę udział w szkoleniowych posiedzeniach rad pedagogicznych, na które również i ja przygotowuję referaty pisząc je i drukując celem udostępnienia uczestnikom posiedzenia. Bardzo często korzystam z Internetu sprawdzając stronę kuratorium, szukam aktualnych przepisów oraz materiałów służących mojemu samokształceniu i wiadomości, które wykorzystuję do prowadzenia zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych. Przy pomocy poczty elektronicznej wymieniam doświadczenia zawodowe z koleżankami z innych placówek. Internet daje mi możliwość dostępu do zbiorów bibliotecznych z czego dosyć często korzystam. W najbliższym czasie korzystając z wiadomości i umiejętności, które zdobyłam na studiach podyplomowych zamierzam opracować i udostępnić poprzez Internet stronę szkoły, w której pracuję. Komputer stał się nieodłącznym i bardzo pożytecznym narzędziem mojej pracy.
-----------------------
2