Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Uzar
Data publikacji
2009-08-17
Średnia ocena
0,00
Pobrań
189

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego.
 Pobierz (doc, 92,0 KB)

Komentarze

daphia, 2009-08-19

plan napisany bardzo spójnie i logicznie

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

UBIEGAJĄCEGO SIĘ

O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

IMIĘ I NAZWISKO: mgr Agnieszka Uzar
MIEJSCE PRACY: Publiczna Szkoła Podstawowa w Borkach Nizińskich
ZAJMOWANE STANOWISKO: nauczyciel matematyki
WYKSZTAŁCENIE: wyższe z przygotowaniem pedagogicznym
CZAS TRWANIA STAŻU: 2 lata i 9 miesięcy
DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU: 01. 09. 2008r.
PLANOWANA DATA ZAKOŃCZENIA STAŻU: 31. 05. 2011r.

Plan rozwoju zawodowego opracowany został w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 14listopada 2007 roku,
w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2007 r. Nr 214, poz. 1580)

| |
|§ 7 ust. 2 pkt 1 |
|Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności |
|i dokonywania zmian w tych działaniach |
|Lp. |Zadania do wykonania |Formy realizacji |Termin |Sposób dokumentowania |
| |Poznanie procedury awansu zawodowego |Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (m.in. |VIII – IX 2008r. |przedłożenie wniosku |
| | |zapoznanie z rozporządzeniem MEN z 14 listopada 2007r. w sprawie uzyskiwania stopni | |o rozpoczęcie stażu |
| | |awansu zawodowego przez nauczycieli) | |opracowanie planu rozwoju zawodowego |
| |Nawiązanie współpracy |Rozmowa z opiekunem stażu i zawarcie „kontraktu” określającego przejrzyste warunki |IX 2008r. |kontrakt |
| |z opiekunem stażu |współpracy i wzajemnej obserwacji zajęć (harmonogram) | |harmonogram współpracy |
| |Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna |obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu (według ustalonego harmonogramu) i |cały okres stażu |wnioski z obserwowanych zajęć (notatka) |
| |i innych nauczycieli |innych nauczycieli | | |
| | |omówienie obserwowanych zajęć | | |
| |Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu |przeprowadzenie lekcji w obecności opiekuna (według ustalonego harmonogramu) |cały okres stażu |scenariusze lekcji |
| | |omówienie przeprowadzonych zajęć w obecności opiekuna | |wnioski z przeprowadzonych zajęć (notatka) |
| |Poszerzanie wiedzy |udział w różnych instytucjonalnych formach kształcenia zawodowego (kursy, warsztaty, |cały okres stażu |zaświadczenia o ukończonych kursach, warsztatach, o |
| |i umiejętności w procesie aktywnego udziału |konferencje, szkolenia | |udziale |
| |w wewnątrzszkolnym |w sferze zarówno dydaktycznej, jak i wychowawczej) | |w szkoleniach |
| |i zewnętrznym doskonaleniu |ukończenie kursu kwalifikacyjnego „Bibliotekoznawstwo” | |świadectwo ukończenia |
| | |uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego – szkoleniowych radach pedagogicznych | |potwierdzenie udziału |
| | | | |w spotkaniach |
| |Doskonalenie własnego warsztatu i metod pracy|Doskonalenie: |cały okres stażu |dokumentacja (plany pracy, plany wychowawcze klas, |
| |oraz dokonywanie ewaluacji własnych działań |kryteriów ocen i wymagań edukacyjnych dla uczniów | |Przedmiotowy System Oceniania z matematyki i inne) |
| | |z matematyki (Przedmiotowego Systemu Oceniania) | |scenariusze zajęć |
| | |planów pracy, wychowawczych i innych | |testy |
| | |Ewaluacja metod pracy: | | |
| | |stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania | | |
| | |opracowanie pomocy dydaktycznych | | |
| |Rozbudowa własnego warsztatu pracy |gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej |systematycznie w okresie |zbiór kart pracy, testów, scenariuszy zajęć |
| | |uzupełnianie zaplecza samodzielnie ...