Dodaj publikację
Autor
Monika Szmaj
Data publikacji
2009-08-24
Średnia ocena
5,00
Pobrań
681

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Oto moja wersja konkursu fizycznego Czar Par, który może niektórzy już znają. Świetnie sprawdziła się w mojej szkole. Uczniowie pozytywnie się o niej wypowiadali. Zagadnienia dotyczą działu "Budowa i właściwości materii". Konkurs przeprowadziłam w I klasie gimnazjum. Polecam wszystkim bo warto!
 Pobierz (doc, 121,0 KB)

Komentarze

Gryz, 2012-05-03

falny gratulacje

Podgląd treści

Regulamin konkursu fizycznego
„CZAR PAR”
dla klas I gimnazjum

Cele:

• kształcenie umiejętności skutecznego porozumiewania się,
• kształtowanie efektywnego współdziałania w zespole,
• kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów
• rozwijanie sprawności umysłowych i osobistych zainteresowań.

Zakres:
• wiedza z zakresu budowy i właściwości materii.

Przebieg konkursu:
• konkurs odbędzie się po zakończeniu cyklu tematów w klasach I dotyczących budowy materii (prawdopodobnie w marcu),
• w konkursie wezmą udział chętne pary z poszczególnych klas,
• konkurs potrwa 60 minut. Uczniowie otrzymają do rozwiązania test składający się z zadań różnego typu. Rozwiązując wszystkie zadania dana para może zdobyć maksymalnie 75 punktów. Możliwe jest to oczywiście przy dostatecznej wiedzy uczniów oraz współdziałaniu w rozwiązywaniu zadań.
• pary, które zdobędą conajmniej 70 punktów uzyskają dyplom laureata konkursu oraz oceny celujące do dziennika; pary, które uzyskają punkty w zakresie 60 – 69, otrzymają oceny bardzo dobre a w zakresie 50 – 59 – oceny dobre.
• konkurs przeprowadzi komisja w składzie:
Monika Szmaj – przewodnicząca,
Maria Bednarek - członek

KONKURS FIZYCZNY
„CZAR PAR”
DLA UCZNIÓW KLAS I
2008/2009

[pic]

Drodzy Uczniowie, przed Wami spora ilość zadań, ale jak to mówią w grupie siła! Zadania wymagają od Was konkretnej wiedzy i krótkich odpowiedzi. Rozwiążcie ich tyle ile zdołacie. Maksymalnie możecie uzyskać 75 punktów. Suma zdobytych punktów zadecyduje o wyniku końcowym. Właściwie rozplanowane działania, współpraca no i oczywiście wspólna wiedza mogą doprowadzić Was do sukcesu!!! Dysponujecie czasem 60 minut. Powodzenia!

KARTA A - pytania za 1 pkt.

Wymień stany skupienia materii.
...........................................................................................................................................................................
Wymień stany skupienia wody i nazwij je.
...........................................................................................................................................................................
W jakiej temperaturze topi się lód?
...........................................................................................................................................................................
W jakiej temperaturze wrze woda pod normalnym ciśnieniem?
...........................................................................................................................................................................
Powiedz, który wyraz określa ciało fizyczne, a który substancję: drewno, drzewo.
...........................................................................................................................................................................
Wymień znane Ci rodzaje oddziaływań międzycząsteczkowych.
...........................................................................................................................................................................
Podaj nazwy zjawisk odwrotnych do parowania i topnienia.
...........................................................................................................................................................................
Z czego zbudowane są substancje?
...........................................................................................................................................................................
Podaj wspólną cechę cieczy i gazów.
...........................................................................................................................................................................
Co to znaczy, że ciecz jest „nieściśliwa”?
...........................................................................................................................................................................
Jakim symbolem oznaczamy masę ciała?, Jaka jest jednostka podstawowa masy?
...........................................................................................................................................................................
Za pomocą jakiego przyrządu dokonujemy pomiaru masy?
...........................................................................................................................................................................
Jakim symbolem oznaczamy objętość? W jakich jednostkach ją mierzymy (podaj dwie)?
...........................................................................................................................................................................
Podaj wzór na obliczenie objętości sześcianu o boku a.
...........................................................................................................................................................................
Kiedy szybciej wyschnie pranie – w gorący wilgotny dzień czy w słoneczny suchy”?
...........................................................................................................................................................................
Gęstość aluminium wynosi 2,7 g/cm3. O czym informuje cię ten zapis?
...........................................................................................................................................................................
Jak zależy prędkość cząsteczek od temperatury?
...........................................................................................................................................................................
Jaki kształt ma woda w szklance?
...........................................................................................................................................................................
Jak nazywamy zjawisko, dzięki któremu wiemy, że sąsiedzi „grilują”?
...........................................................................................................................................................................
Jakie zjawisko wykorzystano w konstrukcji termometru cieczowego?
...........................................................................................................................................................................

KARTA B

1. Po rozszyfrowaniu hasła dowiesz się jak nazywają się ciała, którym można nadawać dowolne kształty. Rozwiązanie ...