Dodaj publikację
Autor
Zofia Martysz
Data publikacji
2009-08-24
Średnia ocena
5,00
Pobrań
157

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacja dotyczy programu autorskiego "W świetlicowej gromadzie" - jest to rozkład zajęć w świetlicy szkoły podstawowej na rok szkolny 2009/10.
 Pobierz (doc, 227,5 KB)

Komentarze

Boguza, 2009-08-25

BARDZO CIEKAWE POMYSŁY ALE CZY MOŻNA Z NICH KORZYSTAĆ?

Zofia_Martysz, 2009-09-03

Oczywiście że można.

Podgląd treści


Szczegółowy rozkład zajęć świetlicy w szkole podstawowej
na rok szkolny 2009-2010
z uwzględnieniem różnych aktywności dzieci.

Program autorski „W świetlicowej gromadzie”

Oprac. mgr Zofia Martysz
wych. świetlicy szkolnej
Szkoły Podst. Nr 1
w Leżajsku

Wrzesień
| | |
|Obszar edukacyjny |Tematyka cyklu zajęć (tygodnia i kolejnych dni) |
| | |
|Edukacja społeczno- moralna|I Nasza świetlica (1.09-4.09) |
| |1. Organizacja pracy w świetlicy |
| |- Udział w uroczystości z okazji Rozpoczęcia Roku Szkol. |
|Ja i moja grupa |- Spotkanie organizacyjne z rodzicami i dziećmi : przyjmowanie kart zgłoszeń, zaznajomienie z pracą w |
| |świetlicy. |
|„Poznajemy prawa i |2. Poznajemy się |
|obowiązki” |- Gry i zabawy integracyjne : Poznajemy się, Krąg, Złap moje imię, Iskierka |
| |- Zaj. plast. „Moja wizytówka” pisanie imion, ozdabianie |
|Edukacja |3. Poznajemy świetlicę |
|komunikacyjna „słucham i |- Poznajemy świetlicę: wyposażenie sali, kąciki zainteresowań, omówienie typów zajęć, świetlicowej skali |
|mówię poprawnie” |ocenienia, rozmowa o estetyce w świetlicy. |
| |- Oglądanie kroniki świetlicy |
| |- Zabawa integracyjna „Imię i gest” |
| |4. Regulamin świetlicy – dla kogo i po co ? |
| |- Regulamin świetlicy – dla kogo i po co ? (burza mózgów) |
| |- Konstruowanie kontraktu grupy, ustalenie zasad współżycia w grupie, zasad obowiązujących w świetlicy |
| |- Poznanie pomieszczenia stołówki szkolnej, omówienie zasad podczas spożywania obiadu |
| |- Zabawa ze śpiewem „Krąg” |
| | |
| |II W świetlicowej gromadzie. Wakacyjne wspomnienia (7.09-11.09) |
| |1. Jesteśmy grupą |
|Edukacja Społeczno-moralna |- Jesteśmy grupą – przypomnienie kontraktu grupy, rozmowa o współpracy, wzajemnej pomocy, dokonanie |
| |przydziału |
|„Poznajemy reguły życia | |
|w grupie” |starszym dzieciom celem opieki uczniów kl. I, plany wspólnych zabaw i opieki nad nimi. |
| |- Zabawy na współpracę w grupie wg. : W. Sherborne |
| |„Ruch rozwijający” Idę stop, Widzę coś, Cebula, Tunel |
| |2. Wszyscy tak samo ważni |
| |- „ Wszyscy tak samo ważni” – gromadzenie informacji dotyczącej wyglądu, o sobie i innych podczas zabaw |
| |(Jak wyglądam, Wszyscy ci, którzy … , O kim mówimy ?, Wspólne cechy, Człowiek do człowieka. |
| |-Zaj. plast. „Portret grupy” – rysowanie autoportretów, wycinanie i naklejanie na arkusz szarego papieru z|
| |podpisem „Nasza grupa” |
| |3.Nasze upodobania |
| |-Zabawy integracyjne : poznawanie siebie, własnych upodobań, udzielanie informacji o ulubionym zajęciu |
| |zainteresowaniach, potrawie itp. (Zapamiętaj, co kto lubi, Dla każdego coś miłego.) |
| |-Zaj. plast. „Co lubię” – wizytówka upodobań, rysunek w odrysowanych konturach ręki. |
| |4.Zasady komunikowania się |
|Edukacja komunikacyjna |- „Kultura słuchania i mówienia” – pogadanka, wypisanie rad dla mówiącego i słuchającego |
|„Słucham i mówię poprawnie”|- ćwiczenia i zabawy komunikacyjne (Mam dobry słuch, Głuchy telefon) |
| |- Zaj. muz. „Muzyka jest wokół nas” – badanie dźwiękonaśladowczych możliwości ciała |
| |5. Wspominamy wakacje |
| |- „Moje wakacje” – opowiadanie wakacyjnych przeżyć, odszukiwanie na mapie wakacyjnych miejscowości. |
|Edukacja geograficzna |- Zabawa eduk. „Licytacja miast” |
|„Jestem Polakiem i |- Zaj. plast. „Moje wakacje” tech. dowolna |
|Europejczykiem ...