Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
[pic]
Autorzy projektu:
Joanna Rulak-Suśniło
Anna Grzelązka
Klasy VI-te
CELE OGÓLNE:
➢ zachęcanie do poznania mitologii, malarstwa,
➢ zainteresowanie źródłami polskiej państwowości,
➢ poznanie kuchni europejskiej,
➢ promowanie postawy tolerancji,
➢ wzmocnienia poczucia tożsamości europejskiej,
➢ rozwijanie współpracy między uczniami.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
Dzięki różnorodnym zajęciom uczniowie:
➢ poznają mitologię, malarstwo,
➢ znają źródła naszej państwowości,
➢ znają tradycję kulinarną państw UE,
➢ poszukują, gromadzą, selekcjonują i przetwarzają różne materiały informacyjne,
➢ umiejętnie komunikują się w grupie,
➢ współpracują nad opracowaniem zadania dla klasy,
➢ prezentują wyniki swojej pracy posługując się różnymi metodami.
FORMY REALIZACJI
1. Wystawa stoisk klasowych.
2. Konkurs Wiedzy o Kuchni Europejskiej, Mitologii
i Malarstwie.
3. Prezentacje haseł reklamowych.
4. Zajęcia warsztatowe prowadzone przez wychowawców
w klasach.
5. Zajęcia dotyczące zdrowych potraw przeprowadzone
na lekcjach przyrody.
6. Zajęcia dotyczące źródeł naszej państwowości oraz mitologii na lekcjach historii i języka polskiego.
7. Zajęcia dotyczące malarstwa na informatyce.
8. Zajęcia dotyczące słownictwa kuchni europejskiej
na lekcjach j. angielskiego.
9. Zajęcia dotyczące zdrowego stylu życia poprzez sport na lekcjach wychowania fizycznego.
10. Konkurs na najciekawsze nakrycie stołu dla
dwóch osób (dekoracja jest dowolna natomiast
zastawa papierowa i plastykowa).
11. Podsumowanie projektu, rozdanie nagród –
w czasie finału.
MIEJSCE REALIZACJI PROJEKTU
1. Prezentacja stoisk klasowych
(Klasa będzie miała do dyspozycji ławkę, 1 parawan,
1 sztalugę)
Każda klasa przygotowuje stoisko 26 marca (tydzień przed finałem projektu). W czasie finału klasy pokazują krótką prezentację do 8 minut.
VI klasy – parter
Przy patronie klasa VI a
Przy patronie klasa VI b
Przy sztandarze klasa VI c
Przy sztandarze klasa VI d
2. 1 kwietnia
Zajęcia z wychowawcami w klasach (rozwiązywanie
przygotowanych wcześniej kart pracy).
Wychowawcy dzielą uczniów na 4 zespoły, następnie
sprawdzają poprawność rozwiązania (zgodnie ze
wzorem).Poprawnie rozwiązane karty biorą udział
w losowaniu nagród.
3. Zajęcia poświecone mitologii, zdrowym potrawom, zdrowemu stylowi życia, malarstwu (w sali przyrodniczej, sali gimnastycznej, sali informatycznej
i sali historycznej).
Zadania dla uczniów i nauczycieli
1. Klasy VI przygotowują stoisko klasowe oraz prezentację
swojego tematu na około 8 minut. Każda klasa
przygotowuje 5 pytań dotyczących swojej prezentacji
oraz wystawy. Po swojej prezentacji klasa zadaje
pytania słuchaczom. Za poprawną odpowiedź uczeń
otrzymuje słodką nagrodę.
2. Klasy układają hasło reklamowe, zawołanie dotyczące
reprezentowanego przez siebie tematu:
VI a - kuchnia europejska
VI d- mitologia
VI c - malarstwo
VI b - źródła naszej państwowości
3. W czasie lekcji z wychowawcą poprzedzającej finał
uczniowie w 4-osobowych zespołach rozwiązują
karty pracy o tematyce kulinarnej, mitologicznej oraz
malarstwie.
4. Wychowawcy sprawdzają karty pracy (zgodnie ze
wzorem).
Następnie przynoszą je na finał. Poprawnie ...