Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Szymon Solak
Rozkład materiału z informatyki
dla klasy IV szkoły podstawowej
Szymon Solak
Rozkład materiału do nauczania informatyki dla klasy IV
|Dział nauczania\ temat lekcji |godz. |
|1. TECHNKA KOMPUTEROWA W ŻYCIU CZŁOWIEKA |3 |
|1.1. Cele i zakres nauczania informatyki w klasie 4. Bezpieczna i higieniczna praca z komputerem |1 |
|1.2. Prawa użytkownika |1 |
|1.3. Poznajemy zastosowania komputera oraz urządzeń opartych na technice komputerowej |1 |
|2. PRACA Z KOMPUTEREM |8 |
|2.1. Poznajemy elementy zestawu komputerowego |1 |
|2.2. Poznajemy tył i przód jednostki centralnej. Zestaw komputerowy bez tajemnic – ćwiczenia utrwalające i sprawdzające |1 |
|2.3. Pierwsze kroki w Windows. Poznajemy budowę i sposoby obsługi okna programu |1 |
|2.4. Okna dialogowe i komunikatów – porozumiewamy się z Windows. Wybieramy polecenia z komputerowego menu |1 |
|2.5. Poznajemy sposoby uruchamiania programów |1 |
|2.6. Zanim zaczniesz pisać – poznajemy klawiaturę. Uruchamiamy programy – ćwiczenia utrwalające i sprawdzające |1 |
|2.7. Zapisujemy i odczytujemy wyniki pracy z komputerem |1 |
|2.8. Utrzymujemy porządek na dysku – ćwiczenia utrwalające i sprawdzające |1 |
|3. WYKONYWANIE OBLICZEŃ |4 |
|3.1. Wykonujemy obliczenia – zastosowanie kalkulatora kieszonkowego i aplikacji Kalkulator |1 |
|3.2. Stosowanie pamięci aplikacji Kalkulator i zapisywanie wyników obliczeń |1 |
|3.3. Wykonujemy działania na pojedynczych liczbach |1 |
|3.4. Wykonujemy działania na co najmniej dwu liczbach |1 |
|4. RYSOWANIE I MALOWANIE |7 |
|4.1. Poznajemy narzędzia programu Paint |1 |
|4.2. Rysujemy figury geometryczne na ekranie |1 |
|4.3. Wykonujemy operacje na fragmentach rysunku (kopiowanie, przesuwanie, usuwanie, zmiana rozmiaru, przekształcanie) |2 |
|4.4. Umieszczamy napisy w obszarze rysunku 1 |1 |
|4.5. Ćwiczenia utrwalające i sprawdzające |1 |
|4.6. Komponowanie własnych rysunków |1 |
|5. PISANIE |10 |
|5.1. Poznajemy edytor tekstu. Klawiatura jako narzędzie do pisania tekstów |1 |
|5.2. Piszemy teksty i zapisujemy je na dysku |1 |
|5.3. Wprowadzamy do tekstu zmiany i poprawki |1 |
|5.4. Redagujemy tekst – poznajemy operacje wykonywane na fragmentach tekstu |1 |
|5.5. Redagujemy tekst – ćwiczenia utrwalające i sprawdzające |1 |
|5.6. Zmieniamy wygląd akapitu – formatujemy tekst i akapity |2 |
|5.7. Redagujemy i formatujemy teksty na podstawie wzorca |2 |
|5.8. Drukujemy swoje prace |1 |