Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SPRAWOZDANIE
Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO
Nauczyciela stażysty
Imię i nazwisko nauczyciela: mgr Izabela Salamon- Iglewska
Imię i nazwisko opiekuna stażu: mgr inż. Katarzyna Pacholska
Miejsce pracy: Zespół Szkół Specjalnych im Stefana Kopcińskiego w Aleksandrowie Łódzkim
Imię i nazwisko dyrektora szkoły: mgr Tadeusz Mazurkiewicz
Czas trwania stażu: 01.09.2008 – 31.05.2009
Stanowisko: nauczyciel przysposobienia do pracy w oddziałach PdP dla uczniów upośledzonych w stopniu umiarkowanym i znacznym
Zajęcia dodatkowe: nauczanie indywidualne uczennicy klasy I Gimnazjum oraz zajęcia rewalidacyjne z dziećmi z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym
Posiadane kwalifikacje: Tytuł magistra edukacji specjalnej, kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki
Realizacja zadań w odniesieniu do kolejnych punktów zawartych w planie rozwoju zawodowego.
1.Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu.
W miesiącu wrześniu 2008r. odbyłam szereg spotkań z opiekunem stażu, podczas których zawarłyśmy ustny kontrakt współpracy, oraz wstępnie ustaliłyśmy terminy zajęć, w których miałam uczestniczyć, jako obserwator oraz prowadzić w obecności opiekuna stażu.
Począwszy od września hospitowałam lekcje prowadzone przez doświadczonych nauczycieli naszej szkoły, jak i sama prowadziłam zajęcia w obecności opiekuna stażu. Jako załącznik do niniejszego sprawozdania dołączam przykładowe scenariusze zajęć prowadzonych przeze mnie w obecności opiekuna stażu (załącznik nr1).
2.Poznanie procedury awansu zawodowego, oraz analiza wybranych dokumentów prawa oświatowego.
Na podstawie analizy wybranych aktów prawa oświatowego: Karty nauczyciela- Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. i Ustawy z dnia 7 września 2001 r. oraz następujących rozporządzeń:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 10 września 2002 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli;
Rozporządzenie Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r.(z późn. zm.) w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli;
opracowałam „Plan rozwoju zawodowego”, który został zatwierdzony przez Dyrektora szkoły.
3.Poznanie zasad funkcjonowania szkoły i organizacji zadań szkoły.
Na początku stażu, aby lepiej poznać organizację i funkcjonowanie szkoły przeanalizowałam szczegółowo Statut Zespołu Szkół Specjalnych im. Stefana Kopcińskiego, zapoznając się z działami:
Postanowienia ogólne;
Cele i zadania szkoły;
Organizacja szkoły;
Uczniowie szkoły: prawa i obowiązki, system nagród i kar;
Nauczyciele i inni pracownicy szkoły- zakres obowiązków:
- nauczyciela wychowawcy
- nauczyciela praktycznej nauki zawodu
- pracownika niepedagogicznego;
Prawa i obowiązki rodziców.
Poznałam także inne dokumenty obowiązujące w szkole, takie jak:
Wewnątrzszkolny System Oceniania, Klasyfikowania i Promowania Uczniów;
Program Wychowawczy Szkoły.
Szkolny Program Profilaktyki.
Dzięki tej lekturze zrozumiałam jak działa szkoła i jakie mechanizmy regulują jej funkcjonowanie. Dowiedziałam się, jakie są kompetencje poszczególnych organów regulujących życie szkoły i jakie są moje własne obowiązki i prawa. Znam zakres ...