Dodaj publikację
Autor
Iza Salamon
Data publikacji
2009-08-31
Średnia ocena
5,00
Pobrań
688

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Sprawozdanie z realizacji stażu wraz z planem rozwoju zawodowego.
 Pobierz (docx, 54,8 KB)

Podgląd treści

SPRAWOZDANIE

Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO

Nauczyciela stażysty

Imię i nazwisko nauczyciela: mgr Izabela Salamon- Iglewska

Imię i nazwisko opiekuna stażu: mgr inż. Katarzyna Pacholska

Miejsce pracy: Zespół Szkół Specjalnych im Stefana Kopcińskiego w Aleksandrowie Łódzkim

Imię i nazwisko dyrektora szkoły: mgr Tadeusz Mazurkiewicz

Czas trwania stażu: 01.09.2008 – 31.05.2009

Stanowisko: nauczyciel przysposobienia do pracy w oddziałach PdP dla uczniów upośledzonych w stopniu umiarkowanym i znacznym

Zajęcia dodatkowe: nauczanie indywidualne uczennicy klasy I Gimnazjum oraz zajęcia rewalidacyjne z dziećmi z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym

Posiadane kwalifikacje: Tytuł magistra edukacji specjalnej, kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki

Realizacja zadań w odniesieniu do kolejnych punktów zawartych w planie rozwoju zawodowego.

1.Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu.

W miesiącu wrześniu 2008r. odbyłam szereg spotkań z opiekunem stażu, podczas których zawarłyśmy ustny kontrakt współpracy, oraz wstępnie ustaliłyśmy terminy zajęć, w których miałam uczestniczyć, jako obserwator oraz prowadzić w obecności opiekuna stażu.

Począwszy od września hospitowałam lekcje prowadzone przez doświadczonych nauczycieli naszej szkoły, jak i sama prowadziłam zajęcia w obecności opiekuna stażu. Jako załącznik do niniejszego sprawozdania dołączam przykładowe scenariusze zajęć prowadzonych przeze mnie w obecności opiekuna stażu (załącznik nr1).

2.Poznanie procedury awansu zawodowego, oraz analiza wybranych dokumentów prawa oświatowego.

Na podstawie analizy wybranych aktów prawa oświatowego: Karty nauczyciela- Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. i Ustawy z dnia 7 września 2001 r. oraz następujących rozporządzeń:

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 10 września 2002 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli;

Rozporządzenie Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r.(z późn. zm.) w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli;

opracowałam „Plan rozwoju zawodowego”, który został zatwierdzony przez Dyrektora szkoły.

3.Poznanie zasad funkcjonowania szkoły i organizacji zadań szkoły.

Na początku stażu, aby lepiej poznać organizację i funkcjonowanie szkoły przeanalizowałam szczegółowo Statut Zespołu Szkół Specjalnych im. Stefana Kopcińskiego, zapoznając się z działami:

Postanowienia ogólne;

Cele i zadania szkoły;

Organizacja szkoły;

Uczniowie szkoły: prawa i obowiązki, system nagród i kar;

Nauczyciele i inni pracownicy szkoły- zakres obowiązków:

- nauczyciela wychowawcy

- nauczyciela praktycznej nauki zawodu

- pracownika niepedagogicznego;

Prawa i obowiązki rodziców.

Poznałam także inne dokumenty obowiązujące w szkole, takie jak:

Wewnątrzszkolny System Oceniania, Klasyfikowania i Promowania Uczniów;

Program Wychowawczy Szkoły.

Szkolny Program Profilaktyki.

Dzięki tej lekturze zrozumiałam jak działa szkoła i jakie mechanizmy regulują jej funkcjonowanie. Dowiedziałam się, jakie są kompetencje poszczególnych organów regulujących życie szkoły i jakie są moje własne obowiązki i prawa. Znam zakres ...