Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
violin, 2009-11-27, ocena:
świetna sprawa! Po niewielkich modyfikacjach może słurzyć także diagnozie dziecka upośledzonego w stopniu lekkim. Dziękuję!
zefiryna, 2010-04-28
Biedna ty, "służyć"!!! Nic mnie tak nie wkurza jak nauczyciel robiący błędy ortograficzne.
Roczna ocena postępów ucznia upośledzonego umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym.
2008/2009
Terapia pedagogiczna
Piotr K. kl. III SP
Umiejętności
Zawsze
często
Czasami
Nigdy
Rozumienie poleceń
Polecenie ucznia nie wzbudzają reakcji ucznia, konieczne jest wielokrotne powtarzanie uczniowi polecenia.
+
Polecenia nauczyciela wywołują u ucznia niepewność, uczeń zachowuje się tak jakby nie wiedział, co ma robić.
+
Rozumie polecenia nauczyciela dotyczące konkretnych zachowań(wstań, idź, daj)
+
Rozumie polecenia dotyczące czynności umysłowych(zapamiętaj, porównaj)
+
Rozumie polecenia dotyczące czynności manualnych(pomaluj, wytnij)
+
Koncentracja uwagi i motywacja do zajęć
Potrafi dłużej niż 15 min uczestniczyć w zadaniu.
+
Podczas zajęć patrzy na nauczyciela i słucha jego pomocy
+
Umie zająć się poleconą przez nauczyciela czynnością
+
Potrafi bez interwencji nauczyciela samodzielnie pracować podczas zajęć
+
Wykonuje inne niepotrzebne czynności
+
Z chęcią uczestniczy w zajęciach
+
Z uwaga i skupieniem słucha nauczyciela
+
Gdy cos go zainteresuje zadaje pytania
+
Zależy mu na uznaniu nauczyciela
+
Nie potrafi się skupić na wykonywanej czynności, wszystko go rozprasza
+
Nie wykonuje pracy, jeśli nie jest kontrolowany przez nauczyciela
+
Zdarza się, że porzuca czynność
+
Pracuje niesystematycznie
+
W zachowaniu ucznia pojawiają się uczucia gniewu i złości
+
Ucznia cechuje nagła zmiana nastrojów
+
Uczeń jest pogodny
+
Percepcja wzrokowa
Prawidłowo rozpoznaje i nazywa kolory podstawowe
+
Prawidłowo rozpoznaje i nazywa kolory pochodne
+
Potrafi odpowiednio dobrać kolory do ilustracji
+
Rozpoznaje i nazywa zjawiska atmosferyczne
+
Rozpoznaje i nazywa środki lokomocji
+
Rozpoznaje i nazywa zwierzęta.
+
Prawidłowo grupuje obiekty według określonej cechy
+
Prawidłowo porównuje obiekty pod względem jednej cechy
+
Wyodrębnia z tła elementy podobne
+
Odwzorowuje elementy według wzoru
+
Potrafi ułożyć układankę ze wzorem
+
Potrafi odwzorować szlaczki
+
Percepcja słuchowa
Potrafi różnicować głosy zwierząt
+
Potrafi naśladować głosy zwierząt
+
Potrafi nazywać dźwięki z najbliższego otoczenia
+
Różnicuje dźwięki wysokie i niskie
+
Różnicuje dźwięki ciche i głośne
+
Prawidłowo głoskuje wyrazy trzy literowe.
+
Umie składać wyrazy z więcej niż 3 głosek
+
Prawidłowo dzieli wyrazy na sylaby
+
Wysłuchuje głoski w nagłosie
+
Wysłuchuje głoski w wygłosie
+
Sprawność manualna i lateralizacja
Potrafi z plasteliny ulepić zadane kształty
+
Umie nawlekać koraliki na nitkę /sznurek
+
Potrafi wydzierać w papierze po kształcie
+
Prawidłowo trzyma ołówek
+
Podczas pisania kolorowania z jednakową siłą naciska na kartkę
+
Pisze prawidłowo po śladzie
+
Potrafi ciąć nożyczkami po linii prostej
+
Potrafi ciąć nożyczkami po każdych liniach
+
Potrafi wycinać wzory
+
Potrafi kolorami wypełnić kontury
+
Umie zmieścić się w liniach przy rysowaniu szlaczków
+
Potrafi odwzorować prosty wzór
+
Zapamiętywanie i odtwarzanie
Zna swoje imię i nazwisko
+
Zna adres zamieszkania
+
Rozpoznaje i nazywa znane osoby
+
Zna nazwy dni tygodnia
+
Zna nazwy miesięcy
+
Potrafi wymienić nazwy dni tygodnia od wskazanego ...