Dodaj publikację
Autor
Iza Salamon
Data publikacji
2009-08-31
Średnia ocena
5,00
Pobrań
613

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Narzędzie, za pomocą którego dokonywałam oceny postępów ucznia uczestniczącego w terapii pedagogicznej.
 Pobierz (docx, 18,3 KB)

Komentarze

violin, 2009-11-27, ocena:

świetna sprawa! Po niewielkich modyfikacjach może słurzyć także diagnozie dziecka upośledzonego w stopniu lekkim. Dziękuję!

zefiryna, 2010-04-28

Biedna ty, "służyć"!!! Nic mnie tak nie wkurza jak nauczyciel robiący błędy ortograficzne.

Podgląd treści

Roczna ocena postępów ucznia upośledzonego umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym.

2008/2009

Terapia pedagogiczna

Piotr K. kl. III SP

Umiejętności

Zawsze

często

Czasami

Nigdy

Rozumienie poleceń

Polecenie ucznia nie wzbudzają reakcji ucznia, konieczne jest wielokrotne powtarzanie uczniowi polecenia.

+

Polecenia nauczyciela wywołują u ucznia niepewność, uczeń zachowuje się tak jakby nie wiedział, co ma robić.

+

Rozumie polecenia nauczyciela dotyczące konkretnych zachowań(wstań, idź, daj)

+

Rozumie polecenia dotyczące czynności umysłowych(zapamiętaj, porównaj)

+

Rozumie polecenia dotyczące czynności manualnych(pomaluj, wytnij)

+

Koncentracja uwagi i motywacja do zajęć

Potrafi dłużej niż 15 min uczestniczyć w zadaniu.

+

Podczas zajęć patrzy na nauczyciela i słucha jego pomocy

+

Umie zająć się poleconą przez nauczyciela czynnością

+

Potrafi bez interwencji nauczyciela samodzielnie pracować podczas zajęć

+

Wykonuje inne niepotrzebne czynności

+

Z chęcią uczestniczy w zajęciach

+

Z uwaga i skupieniem słucha nauczyciela

+

Gdy cos go zainteresuje zadaje pytania

+

Zależy mu na uznaniu nauczyciela

+

Nie potrafi się skupić na wykonywanej czynności, wszystko go rozprasza

+

Nie wykonuje pracy, jeśli nie jest kontrolowany przez nauczyciela

+

Zdarza się, że porzuca czynność

+

Pracuje niesystematycznie

+

W zachowaniu ucznia pojawiają się uczucia gniewu i złości

+

Ucznia cechuje nagła zmiana nastrojów

+

Uczeń jest pogodny

+

Percepcja wzrokowa

Prawidłowo rozpoznaje i nazywa kolory podstawowe

+

Prawidłowo rozpoznaje i nazywa kolory pochodne

+

Potrafi odpowiednio dobrać kolory do ilustracji

+

Rozpoznaje i nazywa zjawiska atmosferyczne

+

Rozpoznaje i nazywa środki lokomocji

+

Rozpoznaje i nazywa zwierzęta.

+

Prawidłowo grupuje obiekty według określonej cechy

+

Prawidłowo porównuje obiekty pod względem jednej cechy

+

Wyodrębnia z tła elementy podobne

+

Odwzorowuje elementy według wzoru

+

Potrafi ułożyć układankę ze wzorem

+

Potrafi odwzorować szlaczki

+

Percepcja słuchowa

Potrafi różnicować głosy zwierząt

+

Potrafi naśladować głosy zwierząt

+

Potrafi nazywać dźwięki z najbliższego otoczenia

+

Różnicuje dźwięki wysokie i niskie

+

Różnicuje dźwięki ciche i głośne

+

Prawidłowo głoskuje wyrazy trzy literowe.

+

Umie składać wyrazy z więcej niż 3 głosek

+

Prawidłowo dzieli wyrazy na sylaby

+

Wysłuchuje głoski w nagłosie

+

Wysłuchuje głoski w wygłosie

+

Sprawność manualna i lateralizacja

Potrafi z plasteliny ulepić zadane kształty

+

Umie nawlekać koraliki na nitkę /sznurek

+

Potrafi wydzierać w papierze po kształcie

+

Prawidłowo trzyma ołówek

+

Podczas pisania kolorowania z jednakową siłą naciska na kartkę

+

Pisze prawidłowo po śladzie

+

Potrafi ciąć nożyczkami po linii prostej

+

Potrafi ciąć nożyczkami po każdych liniach

+

Potrafi wycinać wzory

+

Potrafi kolorami wypełnić kontury

+

Umie zmieścić się w liniach przy rysowaniu szlaczków

+

Potrafi odwzorować prosty wzór

+

Zapamiętywanie i odtwarzanie

Zna swoje imię i nazwisko

+

Zna adres zamieszkania

+

Rozpoznaje i nazywa znane osoby

+

Zna nazwy dni tygodnia

+

Zna nazwy miesięcy

+

Potrafi wymienić nazwy dni tygodnia od wskazanego ...