Dodaj publikację
Autor
Iza Salamon
Data publikacji
2009-08-31
Średnia ocena
4,20
Pobrań
2178

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przykładowy IPET dla ucznia kl I-III .
 Pobierz (docx, 21,8 KB)

Komentarze

figa, 2009-12-13

Pisałam w innej wersji -ta bardziej mi odpowiada i jest czytelniejsza dla osób wspomagających

mattzpodrozy, 2011-01-18, ocena:

Jest mało czytelny, chaotyczny, kiepski układ graficzny.

Podgląd treści

2007\2008

Indywidualny program edukacyjno- terapeutyczny

Seweryn G

Chłopiec niepełnosprawny ruchowo(MPD). Przemieszcza się na wózku , porusza nogami. Przejawia dość silną lękliwość i obawę zwłaszcza przed wyjmowaniem z wózka , w którym spędza większość czasu .Nerwowo reaguje na zmianę otoczenia , szczególnie łatwo jest to za obserwowalne podczas posiłków na szkolnej stołówce .Samoobsługa na bardzo niskim poziomie – Seweryn nie jest w stanie sam się ubierać i rozbierać , nie umie korzystać z toalety , z relacji matki wynika wręcz ,że nie potrafi kontrolować własnych potrzeb fizjologicznych . Wciągu ostatniego roku szkolnego udało się nauczycielce nawiązać bardzo dobry , pełen zaufania kontakt z chłopcem . Seweryn jest dzieckiem radosnym ,a przy odpowiedniej stymulacji z chęcią i otwartością podejmuje nowe działania , niemniej ze względu na wysoki poziom lęku ,stanowiący istotną barierę w codziennej pracy wymaga ogromnej dawki zachęty , ciepła i pełnej akceptacji. Środowisko rodzinne Seweryna nie wpływa stymulująco na rozwój – chłopiec nie ma zapewnionej odpowiedniej rehabilitacji, często do szkoły przyjeżdża nie umyty , w brudnych ubraniach , nieświeżo pachnący , przez co staje się celem ataków szkolnych kolegów. Orzeczona niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym. Bardzo niski poziom koordynacji wzrokowo- ruchowej, rysunek na etapie bazgrot , niska sprawność manualna . Stosunkowo bogaty zasób słownictwa zarówno biernego jak i czynnego.

Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny dla Seweryna G. na rok szkolny 2007/2008

Aktualny poziom wiadomości i umiejętności

Cel

Metody i formy pracy edukacyjno - wychowawczej

Uwagi

Funkcjonowanie w środowisku

Ubieranie się : Zdejmuje samodzielnie czapkę , szalik .

Rozpinanie kurtki, zakładanie czapki i szalika

Trening samoobsługowy , naśladownictwo poprzez zabawy i ćwiczenia z elementami ubioru:szalik , czapka , kurtka , rękawiczki, ubieranie i rozbieranie lalki ,

Mycie się : Myje ręce i twarz z pomocą nauczyciela ,

Samodzielne mycie rąk i twarzy , mycie zębów z pomocą nauczyciela

Trening samoobsługowy, naśladownictwo poprzez codzienne mycie twarzy ,rąk i zębów, zabawy mydłem w misce z wodą

Korzystanie z toalety : Lęk przed toaletą ,nie sygnalizuje potrzeb fizjologicznych korzysta z pieluch jednorazowych,

Sygnalizowanie potrzeb fizjologicznych, wchodzenie bez obaw do toalety.

Kalendarz przedmiotowy oswajanie z łazienką

Jedzenie : Je samodzielnie, lęk przed szkolną stołówką

Wchodzenie bez obaw do szkolnej stołówki, prawidłowe posługiwanie się łyżką i widelcem , kulturalne zachowanie się przy posiłkach .

Trening samoobsługowy , naśladownictwo poprzez jedzenie wraz z innymi dziećmi , ćwiczenia samodzielne i z pomocą nauczyciela , obserwacja ilustracji i pokazu .

Pojęcia czasowe : Rozumie pojęcia : wczoraj, dziś , jutro. Wymienia po kolei dni tygodnia .

Wymienianie po kolei nazw miesięcy .

Kalendarz przedmiotowy , naśladownictwo nauka poprzez zabawę , systematyczne powtarzanie.

Elementarne pojęcia matematyczne

Pojęcia wielkościowe : Wskazuje „większy -mniejszy”na konkretach i na obrazkach.

Wskazywanie „długi – krótki” na konkretach ...