Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Zajęcia zintegrowane w klasie I-III
Prowadząca : Izabela Salamon -Iglewska.
Temat ośrodka tygodniowego :" Wiosna na łące”
Temat ośrodka dziennego : "Mieszkańcy łąki”
I Cele :
Główne :
Zaznajomienie uczniów z nazwami zwierząt mieszkającymi na łące.
Operacyjne:
1.Uczeń słucha uważnie opowiadania nauczyciela , oraz odpowiada na pytania dotyczące tekstu(wszyscy)
2.Uczeń rozpoznaje na ilustracji i nazywa zwierzęta jakie można spotkać na łące – bocian, motyl, kret, jeż, ślimak, krowa, żaba.(wszyscy)
3.Uczeń wskazuje stosunki ilościowe: mniej-więcej ,tyle samo( Julek, Ania, Adam ).
4.Uczeń wskazuje na ilustracji stosunki wielkościowe: duży- mały(Seweryn).
5.Uczeń pisze samodzielnie (Adam, Ania) i po śladzie (Julek)proste zdania i wyrazy.
6.Uczeń przelicza przedmioty w zakresie10(Julek, Seweryn,)
7.Uczeń dodaje i odejmuje na konkretach w zakresie 6( Julek)
8.Uczeń dodaje i odejmuje w zakresie 20 (Ania i Adam).
9.Uczeń rozpoznaje i nazywa kolory ( wszyscy).
10.Uczeń wykonuje pracę plastyczną „Kolory wiosny”.(wszyscy)
11.Uczeń naśladuje i nazywa odgłosy zwierząt.(wszyscy)
12.Uczeń śpiewa i inscenizuje tekst piosenki „ Tydzień”.
II Metody.
1.Metody oparte na obserwacji;
2.Metody oparte na słowie;
3.Metody oparte na działaniu;
4.Metoda wpływu osobistego;
5.Metoda indywidualnego przypadku.
III Formy organizacji pracy uczniów:
zespołowa;
indywidualna,
grupowa.
IV Środki dydaktyczne:
lista obecności,
kalendarz,
ilustracje tematyczne,
karty pracy
kolorowy papier, klej, nożyczki, brokat,
kredki, kolorowe pisaki
magnetofon,
liczydła,
tablica, kreda
Przebieg zajęć
I Część wstępna:
powitanie;
rozmowy na tematy aktualne;
przypomnienie nazw miesięcy i dni tygodnia – zaśpiewanie piosenki „Tydzień”;
ustalenie daty i zaznaczenie obecności na liście;
odwzorowanie pogody w „dzienniczkach pogody”
sprawdzenie pracy domowej;
przypomnienie wiadomości z poprzedniej lekcji;
Przerwa śródlekcyjna- śniadanie.
II Część zasadnicza:
Ukazanie celu pracy.
Poinformowanie dzieci co dziś będziemy robić.
Wpisanie tematu do zeszytów.
Głośne czytanie tekstu przez nauczyciela.(Aneks1)
Krótka dyskusja na temat przeczytanego tekstu.
Prowadzący zadaje pytania:
O czym było opowiadanie?
Czy znacie inne zwierzęta, które tak jak motyl potrafią zmieniać swój wygląd?
Jakie kolory mogą mieć motyle ?
Rozwiązywanie zagadek. Prowadzący czyta zagadki, a uczniowie odnajdują ilustrację przedstawiającą zwierzę i łączą je z etykietą zawierającą napis( Aneks 2).
Zabawa ruchowa. Uczniowie próbują naśladować zwierzęta jakie można spotkać na łące.
Kolorowanie ilustracji łąki (Aneks 3)
Ćwiczenie utrwalające pojęcia wielkościowe : mniej-więcej , mało- dużo. Uczniowie uzupełniają karty pracy(aneks 4)
Głośne czytanie wiersza pt.” Na Łące”(Adam i Ania)( Aneks 5)
-odpowiadanie na pytania nauczyciela dotyczące tekstu
Jakie są motyle w wierszu?
Jakie kolory motyli Wy widzieliście na łące ?
Ćwiczenie w dobieraniu i nazywaniu kolorów. Uczniowie wypełniają karty pracy ...