Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Zajęcia zintegrowane w klasie I-III
Prowadząca : Izabela Salamon -Iglewska.
Temat ośrodka tygodniowego :" Mój dom rodzinny "
Temat ośrodka dziennego : "Pomieszczenia domowe "
I Cele :
Główne :
Zaznajomienie uczniów z pomieszczeniami domowymi.
Zaznajomienie uczniów z urządzeniami charakterystycznymi dla danych pomieszczeń domowych.
Operacyjne:
1.Uczeń rozpoznaje na ilustracji i nazywa pomieszczenia domowe - kuchnia, łazienka,
pokój, przedpokój.(wszyscy)
2.Uczeń rozpoznaje, nazywa i przyporządkowuje podstawowe meble i urządzenia do
poszczególnych pomieszczeń domowych.(wszyscy)
3.Uczeń wskazuje stosunki przestrzenne- pod, nad, przed, obok, lewa strona, prawa
strona.(Adam, Ania).
4.Uczeń wskazuje i nazywa figury geometryczne- trójkąt, kwadrat, koło.( Ania, Adam,
Paulina, Seweryn )
5.Uczeń pisze samodzielnie (Adam, Ania) i po śladzie (Paulina) proste zdania i wyrazy.
6.Uczeń przelicza przedmioty w zakresie10(Mateusz, Seweryn, Paulina)
7.Uczeń dodaje i odejmuje w zakresie10 na konkretach (Ania i Adaś).
8.Uczeń wykonuje pracę plastyczno- techniczną "Domek".(wszyscy)
9.Uczeń robi bańki mydlane.(wszyscy)
10.Uczeń śpiewa i inscenizuje tekst piosenki "Mydło".
II Metody.
1.Metody oparte na obserwacji;
2.Metody oparte na słowie;
3.Metody oparte na działaniu;
4.Metoda wpływu osobistego;
5.Metoda indywidualnego przypadku.
III Formy organizacji pracy uczniów:
zespołowa;
indywidualna.
IV Środki dydaktyczne:
lista obecności,
kalendarz,
ilustracje tematyczne,
karty pracy
kolorowy papier, klej, nożyczki,
zestaw figur geometrycznych,
magnetofon,
pojemniki z płynem mydlanym , słomki;
papierowe pudełka.
Przebieg zajęć
I Część wstępna:
powitanie;
rozmowy na tematy aktualne;
przypomnienie nazw miesięcy i dni tygodnia;
ustalenie daty i zaznaczenie obecności na liście;
zabawa"Murmurando"
sprawdzenie pracy domowej;
przypomnienie wiadomości z poprzedniej lekcji;
Przerwa śródlekcyjna- śniadanie.
II Część zasadnicza:
Ukazanie celu pracy. Poinformowanie dzieci co dziś będziemy robić.
Wpisanie tematu do zeszytów.
Rozwiązywanie labiryntu.(aneks 1)
Ćwiczenie usprawniające język.
Ćwiczenie utrwalające stosunki przestrzenne. Uczniowie uzupełniają karty pracy(aneks2)zgodnie ze wskazówkami prowadzącego
Rozmowa na temat przedstawionych ilustracji (aneks nr.3)
Prowadzący zadaje pytania :
-Co przedstawia ilustracja?
-Ile pomieszczeń widać na ilustracji?
-Ile pięter ma przedstawiony dom ?
- Jak nazywają się przedstawione na ilustracji pomieszczenia?
Omawianie ilustracji prezentujących poszczególne pomieszczenia (ilustracja kuchni, łazienki, pokoju)
Prowadzący zadaje pytania :
-co widzisz?
- jak się nazywają przedstawione na ilustracji urządzenia?
Przyporządkowanie domowych urządzeń technicznych (np. pralka, telewizor )do pomieszczeń (kuchnia, łazienka, pokój).
Uczniowie wklejają do kart pracy(aneks4)obrazki przedstawiające sprzęt AGD (aneks5)
Śpiewanie piosenki pt."Mydło".Inscenizacja tekstu piosenki.
Robienie baniek mydlanych. Zabawa.
Przerwa śródlekcyjna
Praca plastyczno - techniczna "Domek z otwartymi oknami"
Uczniowie wykorzystując figury geometryczne budują na tablicy domek, następnie odrysowując figury na kolorowym papierze formują własny domek , który przyklejają na karton ...