Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Arkusz obserwacji osiągnięć ucznia klasy III szkoły podstawowej specjalnej dla dzieci upośledzonych w stopniu lekkim
Nazwisko i imię ucznia.........................................................................................................
UMIEJĘTNOŚCI
Miesiące
IX
X
XI
XII
I
II
III
IV
V
VI
Mówienie i słuchanie
1. Słucha poleceń, wypowiedzi nauczyciela i innych rozmówców.
2.Słucha tekstu czytanego przez nauczyciela, opowiadań , audycji radiowych - rozumie sens wypowiedzi .
3. Podzieli wyrazy na sylaby.
4 Podzieli zdania na wyrazy.
5.Omawia obrazki.
6Poprawnie recytuje krótkie wierszyki.
7. Układa pytania do obrazków i opowiadań
8.Wypowiada się zdaniami.
9.Opowiada o zdarzeniach i zaobserwowanych zjawiskach
Czytanie i pisanie
1.Czyta głośno wyrazy i proste zdaniami
2 Porządkuje sylaby i wyrazy w rozsypankach wyrazowo - zdaniowych
3.Czyta z podziałem na role.
4. Wyodrębnia w utworze postacie i wydarzenia
5.Pisze małe i wielkie litery
6.Prawidłowo stosuje dwuznaki i zmiękczenia
7.Pisze krótki tekst ze słuchu i pamięci
8.Potrafi adresować list i karty pocztowe
9.Przepisuje zdania z tablicy z zachowaniem prawidłowego łączenia liter
10.Porządkuje rzeczowniki na nazwy zwierząt , osób, rzeczy i roślin.
11. Określa liczbę pojedynczą i mnogą
Społeczno - przyrodnicze
1.Rozumie pojęcia :rodzina, rodzice, rodzeństwo, dziadkowie, dzieci , wnuki
2.Umie poprawnie zachować się w szkole.
3.Posługuje się terminami związanymi ze szkołą.(dyrektor , sekretarka, nauczyciel)
4.Rozpoznaje i nazywa wiosenne i jesienne warzywa i owoce.
5. Wie jak opiekować się zwierzętami.
6.Zna nazwy zwierząt znajdujących się w najbliższym otoczeniu.
7. Zna nazwy miesięcy.
8.Określa zmiany zachodzące w przyrodzie w różnych porach roku.
9.Przestrzega zasad przechodzenia przez jezdnię
10.Używa pojęć : pieszy , pasażer, kierujący pojazdem.
11.Zna zasady ruchu drogowego obowiązujące pieszych.
12Zna rodzaje środków transportu.
13 Zna symbole narodowe : flaga, godło
14.Dba o czystość ubioru i ciała
15 . Rozumie wpływ higieny ciała na stan zdrowia.
16. Kulturalnie zachowuje się przy stole podczas posiłków.
Matematyczne
1.Rozpoznaje i nazywa podstawowe figury geometryczne.
2.Mierzy i kreśli odcinki o określonej długości w cm.
3.Potrafi klasyfikować przedmioty według podanego lub dostrzeżonego warunku.
4.Rozwiązuje proste zadania tekstowe.
5.Zna zapis graficzny cyfr do 100
6.Umie rozłożyć liczbę na składniki w zakresie 100
7.Dodaje w zakresie 100
8.Odejmuje w zakresie 100
9.Wykonuje mnożenie liczb w zakresie 25.
10.Odczytuje godziny i minuty na zegarze.
11. Liczy pieniądze w zakresie 100 zł
Artystyczno - techniczne.
1.Podejmuje działania plastyczne .
2.Podejmuje działania techniczne.
3. Podejmuje działania muzyczne.
4.Kończy podjęte prace.
5.Prace podejmuje estetycznie i dokładnie.
6.Bezpiecznie posługuje ...