Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Przysposobienie do pracy w klasie przysposabiającej do pracy
Prowadzący: Izabela Salamon-Iglewska
Temat: Wspólne wykonanie placków ziemniaczanych.
Realizowano 23.09.2008
Cele:
Cel główny:
1.Wykonanie placków ziemniaczanych.
Cele szczegółowe:
1.Uczeń potrafi wymienić produkty niezbędne do przygotowania placków ziemniaczanych.
2.Uczeń potrafi dobrać narzędzia niezbędne do przygotowania placków ziemniaczanych.
3.Uczeń potrafi samodzielnie obrać ziemniaki, a następnie zetrzeć je na tarce.
4.Uczeń potrafi samodzielnie połączyć wszystkie produkty w celu przygotowania ciasta na placki ziemniaczane.
5.Uczeń zna zasady bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania potrawy ( min bezpieczeństwo posługiwania się narzędziami kuchennymi, bezpieczeństwo podczas korzystania z kuchenki elektrycznej).
6.Uczeń potrafi kulturalnie zachowywać się podczas posiłku.
Metody pracy:
-metody oparte na słowie,
-metody oparte na obserwacji,
-metody oparte na działaniu,
Formy organizacji pracy uczniów:
-praca zespołowa,
-praca grupowa,
Środki dydaktyczne:
-produkty niezbędne do wykonania i smażenia placków ziemniaczanych: ziemniaki, jajka, mąka pszenna, cebula, sól, olej;
-narzędzia kuchenne niezbędne do wykonania i smażenia placków ziemniaczanych: noże, tarki, naczynie na ziemniaki i ciasto ziemniaczane, patelnia, łopatka do przerzucania placków, kuchenka elektryczna;
Przebieg zajęć:
Cześć wstępna:
1.Powitanie;
2.Rozmowa nawiązująca do tematu zajęć. Prowadzący pyta:
, „Co można przygotować z ziemniaków?”
3.Omówienie czynności związanych z przygotowaniem potrawy;
4.Omówienie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy;
5. Podział obowiązków pracy;
Część zasadnicza:
Przygotowanie ciasta na placki ziemniaczane:
1.Wspólne obieranie ziemniaków;
2.Starcie ziemniaków na tarce;
3.Dodanie jajek, mąki, cebuli i soli (poszczególni uczniowie)
4.Mieszanie ciasta.
B. Smażenie placków przez prowadzącego zajęcia.
C. Wspólne spożycie przygotowanej potrawy.
Cześć końcowa:
1.Uporządkowanie miejsca pracy;
2.Przypomnienie wszystkich wykonanych czynności
3.Odczytanie przepisu na placki ziemniaczane.
Pożegnanie.
Przysposobienie do pracy w klasie przysposabiającej do pracy
Prowadzący: Izabela Salamon- Iglewska
Temat: Zabiegi pielęgnacyjne roślin doniczkowych, podlewanie, oczyszczanie roślin.
Realizowano: 12.09.2008
Cele:
Cel główny:
1.Poznanie zasad pielęgnowania roślin doniczkowych, kształcenie umiejętności i ćwiczenie praktyczne czynności pielęgnacyjnych.
Cele szczegółowe:
1.Uczeń zna rośliny doniczkowe, które występują w pracowni;
2.Uczeń nazywa poszczególne części rośliny;
3.Uczeń wie, co potrzebne jest roślinom do życia;
4.Uczeń potrafi usunąć martwe części rośliny;
5.Uczeń samodzielnie potrafi podlać kwiaty:
Metody pracy:
- metody oparte na słowie;
-metody oparte na obserwacji;
-metody oparte na działaniu;
Formy organizacji pracy uczniów:
-praca zespołowa;
-praca grupowa;
Materiały i narzędzia:
-Plansza z ilustracją roślin;
-rośliny dostępne w pracowni;
-butelka z wodą;
Przebieg zajęć:
Cześć wstępna:
1.Powitanie.
2.Zapoznanie z tematem zajęć.
3.Omówienie ilustracji dotyczącej budowy roślin.
4.Rozmowa na temat zabiegów ...