Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
fizyk777, 2010-12-03
Sylwia. Super. Zenek H.
„To, co musiałeś odkryć samodzielnie zostawia w twym umyśle ścieżkę,
którą w razie potrzeby możesz pójść jeszcze raz.”
Georg Lichtenberg
PROJEKT EDUKACYJNY
Co z tą matematyką?
Autor: Sylwia Jochymek
Cele główne:
• popularyzowanie wśród uczniów matematyki,
• korelacja matematyki z innymi przedmiotami: plastyka, informatyka, technika, fizyka, biologia, geografia, historia, wychowanie fizyczne itp.
• pobudzanie uczniów do aktywności twórczej, wyzwalanie i wzmacnianie motywacji do nauki;
• budowanie i umacnianie pozytywnych relacji z nauczycielami i rówieśnikami;
• przygotowanie ucznia do samodzielnego poszukiwania potrzebnych informacji
i materiałów;
• kształcenie sprawnego mówienia, pisania i słuchania;
• kształcenie umiejętności stosowania programów komputerowych do opracowania informacji w różnych formach graficznych;
• poznawanie siebie i kierowanie rozwojem własnej osobowości;
• podejmowanie decyzji, współdziałanie w grupie;
• przejmowanie odpowiedzialności za własną naukę;
• rozwijanie poczucia dumy i sukcesu z własnych lub grupowych pozytywnych osiągnięć;
• „ożywienie” życia szkolnego;
Cele operacyjne:
Uczeń:
• nie boi się matematyki,
• ma świadomość, że lepiej funkcjonuje się w codziennym życiu z podstawami matematyki,
• wie, że matematyka nie jest nauką abstrakcyjną, ma swoje źródła w sytuacjach rzeczywistych, służy do badania i opisywania rzeczywistości
• wie, że matematyka może być pretekstem do dobrej zabawy,
• wie, że matematyka potrafi być ciekawa,
• pogłębia i utrwala wiedzę matematyczną,
• rozwija swoje uzdolnienia i zainteresowania matematyką,
• odkrywa i rozwija swoje zainteresowania plastyczne, artystyczne i inne.
Cele wychowawcze:
Uczeń:
• rozwija swoją samodzielność,
• poznaje siebie (swoje możliwości, zainteresowania) i kieruje rozwojem swojej osobowości,
• potrafi współpracować w grupie (podejmować decyzje, wyrażać własne opinie i słuchać opinii innych, rozwiązywać konflikty),
• potrafi zaplanować swoją pracę, porosić innych o pomoc w realizacji swoich planów,
• jest odpowiedzialny za podjętą i wykonaną pracę,
• rozwija umiejętność zdrowej rywalizacji,
• potrafi cieszyć się nie tylko ze zwycięstwa, ale także z dobrze wykonanego zadania,
• kształtuje takie cechy jak: pomysłowość, przebojowość, kreatywność, poczucie własnej wartości, odwaga, wytrwałość,
• potrafi zaprezentować swoją pracę, przygotowuje się do występów publicznych,
• uczy się pewności siebie, wiary we własne możliwości,
• radzi sobie z emocjami,
• stawia sobie cele i dąży do ich realizacji, nie zniechęca się porażkami,
• wykorzystuje czas wolny na rozwijanie swoich zainteresowań.
Czas realizacji: 2miesiące
Termin projektu: 9 marzec 2009r. – 15 maj 2009r.
Metody i formy realizacji:
• samodzielne zdobywanie wiedzy matematycznej,
• zaprezentowanie wyników swojej pracy,
• opracowanie i wykonanie gazetek ściennych w klasach,
• wyszukiwanie matematyki w życiu codziennym,
• oglądanie wystaw prac innych uczniów,
• wykonywanie różnego rodzaju zadań w grupach,
• zaangażowanie do współpracy bibliotekarza, wychowawców, nauczycieli przedmiotów
Osoby odpowiedzialne:
• Nauczyciel matematyki
• Koło Matematyczne
Sprzymierzeńcy:
• Dyrektor szkoły
• Nauczyciele: języka angielskiego, wychowania fizycznego, fizyki, chemii, geografii, biologii, techniki, informatyki, historii, plastyki.
• Pedagog:
• Bibliotekarz
• Samorząd Uczniowski
Nasze ...