Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Test sprawdzający umiejętność czytania ze zrozumieniem przeprowadzony w VI klasie Szkoły Podstawowej Specjalnej dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim.
Test opracowano na podstawie tekstu pt. „Wielkie mi co!” Marii Rosińskiej z podręcznika do języka polskiego przeznaczonego dla VI klasy Szkoły Podstawowej Specjalnej dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim.
1. Podaj nazwisko autora czytanki:
…………………………………………………………………….
2. Wymień imiona głównych bohaterów:
…………………………………………………………………….
3. Jaką pracę wykonała mama?
a) umyła podłogę,
b) zrobiła pranie,
c) zapastowała i wyfroterowała podłogę,
4. Jak zachował się Jacek?
a) pomógł mamie,
b) wszedł w butach do mieszkania,
c) zdjął buty i grzecznie wszedł do swojego pokoju,
5. Co zaproponowała mama Jackowi?
a) odpoczynek w swoim pokoju,
b) pastowanie podłogi,
c) spacer z psem,
6. Jak zareagował Jacek gdy Krysia weszła do mieszkania?
……………………………………………………………………………….
7. Kiedy Jacek nauczył się szanować pracę innych?
……………………………………………………………………………….
8. Co według ciebie oznacza tytuł czytanki?
………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………..
9. W jaki sposób ty pomagasz swoim rodzicom?
……………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………
Opracowała : Małgorzata Wylazłowska