Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej dla dzieci 6-letnich.
Popek Jolanta
GRUDZIEŃ 2008
• Dziecko współdziała w zabawie z kolegą
• Dziecko aktywnie uczestniczy w przygotowaniach przedświątecznych.
• Dziecko przygotowuje upominki i ozdoby świąteczne dla siebie i bliskich.
• Dziecko bada rozpuszczalność soli w wodzie
• Dziecko podejmuje próby samodzielnego wyciągania wniosków
• Dziecko ćwiczy umiejętność słuchania utworów literackich.
• Dziecko kojarzy związki przyczynowo – skutkowe zdarzeń
• Dziecko określa długość wskazanych przedmiotów
• Dziecko sprawnie posługuje się przyborami do działalności plastyczno-konstrukcyjnej.
• Dziecko zna właściwości węgla i soli
RADOŚĆ ŚWIĘTOWANIA…
„Potrafię wysłać list do świętego Mikołaja – rozmowa na podstawie historyjki obrazkowej; i opowiadania nauczycielki wg utworu D. Lulińskiej „Pracownia świętego Mikołaja”; dziecko ustala kolejność zdarzeń; rysuje list; adresuje kopertę literami z rozsypanki lub pisemnie; potrafi wyjaśnić kto jest nadawcą, a kto odbiorcą.
„Podróż świętego Mikołaja”- rozmowa na temat środków lokomocji; dziecko wie, gdzie leży Laponia – ojczyzna Mikołaja; dziecko zna literę R i r; dokonuje analizy słuchowej, tworzy wyrazy na podaną głoskę; wyszukuje tę literę w swoim imieniu.
„Mikołaj” – osłuchanie z piosenką; wyrabianie umiejętności słuchania i śpiewania piosenek.
„Witamy świętego Mikołaja” – przygotowanie sali do przyjęcia Mikołaja, śpiew piosenki „Mikołaj” , słuchanie opowieści „O Dziadzie, Babie i świętym Mikołaju”, list od Aniołków do dzieci - dziecko odczuwa radość ze spotkania z Mikołajem.
„Worek pełen prezentów” – słuchanie wiersza G. Koby „Mikołaj”; porządkowanie zabawek od Mikołaja, dziecko przelicza liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 5; zna zapis cyfrowy liczy 5; porównuje przedmioty; potrafi określić, czego jest więcej, czego mniej, ułożyć podpisy i odczytać podpisy pod zbiorami .
„Co to jest dom?” – rozmowa z dziećmi na podstawie ilustracji przedstawiających różne domy; dziecko potrafi wskazać podobieństwa i różnice; wie, że dom to nie tylko budynek, rozumie znaczenie słowa lokator, zna literę D, d
„Domek marzeń” – projektowanie własnego domku, dziecko potrafi naszkicować ołówkiem, a następnie wypełnia kontury domu różna techniką; potrafi dokonać samodzielnego wyboru, potrafi uzasadnić, dlaczego lubi przebywać w domu.
„Zaczarowany dom” – konstruowanie gry „Jeździmy windą w zaczarowanym domu”, poznanie litery Y, y; dziecko czyta tekst ze zrozumieniem, potrafi narysować dwa różne domy.
„Legenda o choince” – teatrzyk sylwet wg utworu J. Dymkowskiej; swobodne wypowiedzi dzieci, porównywanie gałązek drzew iglastych ze sztuczna choinką; dz. wie, czym różnią się gałązki różnych drzew iglastych, wie, jak wygląda sztuczna choinka i dlaczego należy szanować przyrodę.
„Kartka świąteczna” – samodzielne projektowanie i wykonanie dowolną techniką; oglądanie wzorów kartek świątecznych; dziecko dokonuje opisu słownego, potrafi samodzielnie wykonać zadanie; estetycznie wykonuje pracę.
„Na strunach igieł” – osłuchanie z piosenką taniec przy choince; dziecko potrafi zaśpiewać piosenkę zbiorowo, solo.
Wykonanie stojącej choinki ...