Dodaj publikację
Autor
Jolanta Popek
Data publikacji
2009-09-21
Średnia ocena
0,00
Pobrań
297

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan pracy wychowawczo – dydaktycznej na miesiąc październik. Grupa IV
 Pobierz (doc, 86,0 KB)

Komentarze

gryczkowa, 2009-10-04

Bardzo ciekawy pomysł,praktyczny i nie nudny, jest w nim wszystko,co powinno być.

Podgląd treści


Plan pracy wychowawczo – dydaktycznej

na miesiąc październik

Grupa IV

Popek Jolanta

Skarby Krakowa...

Dziecko:

o Rozpoznaje i nazywa zabytkowe budowle znajdujące się na trasie
od Barbakanu do Pałacu Krzysztoforów.
o Potrafi opowiedzieć legendę.
o Interpretuje przysłowie „Ciekawość pierwszy stopień do piekła”.
o Jest pomysłowe w nadawaniu przedmiotom szczególnej wartości
o Tworzy bogatą w szczegóły pracę plastyczną.
o Zna i nazywa elementy stroju krakowianki/krakowiaka.

Podejmowane działania:
• Wycieczka po Krakowie, od Barbakanu do Pałacu Krzysztoforów- pod kierunkiem przewodnika.
• „Spacer po krakowskich plantach – zabawa przy muzyce. Dzieci, w dwóch rzędach, stoją naprzeciw siebie. Na sygnał N. mijają się, dostosowując zachowanie (ruch, gest, mimikę) do wskazówek N. np. spacerowicze pogodni, weseli i smutni turyści zwiedzający miasto i mieszkańcy spieszący do pracy
osoby prowadzące pieski na spacer i mijające ich dzieci
uprzejme, dobrze wychowane dzieci i dostojni, znani ludzie
grupy dobrych znajomych.
• „O kogucie i skarbach w lochach krzysztoforskich” – legenda wg Jana Adamczewskiego-dobór ilustracji przez dzieci.
• Sztafeta gawędziarzy. Sprawdzenie w formie zabawy stopnia zrozumienia i zapamiętania treści legendy. Nawiązanie do zawodów sportowych poprzez symbol podawanej „pałeczki”. N. rozpoczyna opowieść o lochach krzysztoforskich, formułując pierwsze zdanie. Podaje pałeczkę dziecku siedzącemu obok, a ono uzupełnia opowieść o kolejne chronologiczne wydarzenie i podaje pałeczkę dalej. Dzieci kontynuują opowiadanie treści legendy.
• Jak dojdziemy do pałacu Krzysztoforów? - utrwalenie znajomości topografii starego miasta.
Na kartonie przymocowanym do tablicy narysowany jest duży schemat trasy prowadzącej do Rynku Starego Miasta. Przed dziećmi leżą ilustracje zabytkowych budowli Krakowa. Mają wybrać te, które znajdują się na trasie od Barbakanu do pałacu Krzysztoforów oraz ich podpisy i napisy z nazwami ulic: Floriańska, Rynek Główny, Szczepańska.
• „Ciekawość pierwszy stopień do piekła” – interpretacja przysłowia w formie zabawy
Dzieci siedzą nieruchomo w kręgu. N. , a następnie chętne dziecko próbuje sprowokować ruch wybranego kolegi. Gdy mu się to uda, wypowiada przysłowie: „Ciekawość pierwszy stopień do piekła”.
• „Kufer pełen skarbów” - N. stawia przed dziećmi kufer wypełniony różnymi przedmiotami: (klucz, łyżka, kawałek drewna, kartka papieru, moneta, książka, itd.). Dzieci siedząc w kręgu przesuwają go. Zatrzymanie muzyki towarzyszącej zabawie sygnalizuje wylosowanie dowolnego przedmiotu z kufra przez dziecko, przed którym się zatrzymał. Jego zadaniem jest nadać wybranemu przedmiotowi wysoką wartość, wyrażając to w zdaniu, np. po wylosowaniu „klucza”. „Ten klucz jest dla mnie skarbem, gdyż pozwala mi otworzyć drzwi do mojego ciepłego przytulnego domu.”, itp.
• „Potwór z krzysztoforskich lochów” – praca plastyczna
Dz. otrzymują kartkę z narysowanym fragmentem „diabła” z legendy. Uzupełniają postać sylwetą dowolnego zwierzęcia (w legendzie koguta), dorysowują dalszą część kompozycji przedstawiając ...