Dodaj publikację
Autor
Klaudia Piwowarczyk
Data publikacji
2009-09-28
Średnia ocena
0,00
Pobrań
102

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program zawiera propozycje zajęć świetlicowych promujących modę na czytanie i realizujących wybrane tematy z kampanii "Cała Polska czyta dzieciom".
 Pobierz (doc, 41,0 KB)

Podgląd treści


Program zajęć sekcji czytelniczej w roku szkolnym 2009/2010 realizowany na zajęciach świetlicowych

Wstęp

Program zajęć sekcji czytelniczej jest adresowany do dzieci pozostających w świetlicy szkolnej po zajęciach lekcyjnych, które pragną spędzać wolny czas rozwijając umiejętności czytelnicze i pogłębiając swoją wiedzę z zakresu literatury dziecięcej. Celem programu jest przede wszystkim popularyzowanie czytania wśród dzieci, jak również wspomaganie uczniów w poznawaniu prawidłowych zasad polskiej mowy i pisma, w szczególności ortografii. Zajęcia sekcji czytelniczej będą realizowane poprzez różnego rodzaju zabawy językowe, pogadanki połączone z wieloma formami głośnego czytania i teleturnieje. W ramach zajęć sekcji będą realizowane także wybrane stosownie do potrzeb i wieku uczniów propozycje z kalendarium kampanii społecznej „Cała Polska czyta dzieciom”.

Cele programu:
- atrakcyjne zagospodarowanie czasu wolnego uczniów;
- popularyzowanie czytelnictwa wśród uczniów;
- rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem;
- dostarczanie możliwości udziału w konkursach językowych;
- rozwijanie umiejętności poprawnego korzystania z języka polskiego w mowie i piśmie;
- poznawanie literatury dziecięcej;
- czynny udział dzieci w kampanii „Cała Polska czyta dzieciom”;
- rozbudzanie wyobraźni;
- wspomaganie uczniów w prawidłowym stosowaniu zasad ortografii.

Ewaluacja programu:
1. Udział dzieci w zajęciach i ich zainteresowanie w trakcie zajęć.

Proponowana tematyka zajęć.

Wrzesień:
1. Spotkanie z książką „Bettina wraca ze szkoły” – głośne czytanie opowiadania, pogadanka na temat bezpiecznego powrotu ze szkoły do domu.
2. „Świetlica drugim domem” – nauka wiersza pt .”W świetlicy”, tworzenie krótkich wierszyków i haseł zachęcających do pobytu w świetlicy.
3. „Warszawa, stolica Polski” – poznanie legend o Warszawie, oglądanie albumów starej i nowej Warszawy.
4. „Moja mała ojczyzna Wiślica” – poznanie legend związanych z Wiślicą, konkurs pięknego opowiadania wybranej legendy, tworzenie książeczki dla przedszkolaków z legendami wiślickimi.

Październik:
1. Jesienne skarby literatury polskiej – czytanie wierszy i opowiadań związanych z jesienią, plastyczna interpretacja wiersza o krajobrazie jesiennym.
2. Ogólnopolskie Urodziny Książkowego Misia – organizacja spotkania z bajkowymi misiami i ich przygodami, próby pisania opowiadań pt. „Ja i mój miś w krainie przygód.” – zwracanie uwagi na ortografię.
3. „Książka szczególnie polecana” – prezentacja przez uczniów ulubionych książek będących w bibliotece szkolnej, wymiana opinii na temat książek, redagowanie recenzji ulubionej książki, wycieczka do biblioteki szkolnej w poszukiwaniu ciekawych książek.
4. Ogólnopolski Konkurs Pięknego Pisania – przygotowanie wypracowań i wierszy do konkursu – zwracanie uwagi na ortografię i stylistykę, przepisywanie prac za pomocą pióra.

Listopad

1. Spotkanie z opowiadaniami Astrid Lindgren – głośne czytanie wybranych przygód ‘Emila ze Smalandii”, „Dzieci z Bullerbyn” i „Ronji, córki zbójnika”. Oglądanie filmowej adaptacji przygód Ronji i jej porównanie z wersją literacką.
2. Baśnie różnych narodów – czytanie wybranych baśni świata.
3. Spotkanie z ortograficzną ...