Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN NAUCZANIA RELIGII KL.II GIMNAZJUM
ROK SZKOLNY 2009/2010
JOLANTA DOMAGAŁA AZ-3-02/2
|NAZWA DZIAŁU |TERMIN | |TREŚCI NAUCZANIA | | |
| |REALIZACJI |TEMATY LEKCJI |(wynikające z podstawy programowej |OSIĄGNIĘCIA UCZNIA PO ZAKOŃCZENIU DZIAŁU |UWAGI |
|I. | |1.Pragniemy być szczęśliwi |- powszechne pragnienie i poszukiwanie |- wie, że poszukiwanie szczęścia jest dążeniem każdego |Tematy mogą ulec |
|Poszukiwanie |IX/09 | |szczęścia |człowieka |przesunięciu około 2 |
|szczęścia. | |2. Czy prawdziwe szczęście istnieje? |-powołani do szczęścia |- umie poszukiwać szczęścia w tym co dobre |godz. w związku z |
| | |Edukacja filozoficzna |-Hiob |-wie, że istnieje prawdziwe szczęście |omówieniem wymagań |
| | | |-chrześcijańska propozycja szczęścia |-umie szukać tego, co „w górze” nie przestając na chwilowych |edukacyjnych i |
| | |3. O szczęśliwym zakończeniu utrapień Hioba |-rozwój ducha i ciała |pragnieniach |kryteriów oceny oraz |
| | | | |Wie, że źródłem szczęścia jest Bóg i wiara w Niego |wydarzeń roku |
| | |4.Jesteś chrześcijaninem – jesteś powołany do| |-potrafi odczytać przesłanie zawarte w dziejach Hioba |liturgicznego |
| | |szczęścia | |-zna 3etapy życia Hioba | |
| | | | |-na podstawie tekstów biblijnych analizuje postawę Hioba | |
| | |5.Co mogę uczynić, by świat był miejscem | |wobec Boga | |
| | |szczęśliwym | |-kształtuje w sobie postawę zaufania Bogu w cierpieniu | |
| | | | |-wie, że religia chrześcijańska wzywa do radości w Bogu | |
| | | | |-umie rozpoznać wartości duchowe w symbolach | |
| | | | |-wymienia owoce Ducha wg Ga5.22-23a | |
| | | | |-wie, że warunkiem szczęścia jest pokój: w sobie, z Bogiem, z| |
| | | | |ludźmi, | |
| | | | |-umie podjąć działania na rzecz pokoju | |
| | | | |-kształtuje postawę optymizmu i wewnętrznego pokoju | |
|II. | |6.Kim jest człowiek, kim ja jestem? |-człowiek jako istota religijna |-wie, że człowiek jest dziełem Boga | |
|Człowiek istotą |X/09 |Edukacja filozoficzna |-zdolność rozróżniania prawdziwej |-umie odkryć swoje podobieństwo do Boga | |
|religijną – | | |religijności od form fałszywych |-wie, ze jest Bóg, któremu wierzy, jest pewnością i źródłem | |
|człowiek jest | |7.Między „wierzę a wiem”. |-gotowość poszukiwania w religii |wiary | |
|otwarty, | | |odpowiedzi na życiowe pytania |-umie dziękować za dar wiary | |
|„wrażliwy” na | |8.Czym jest wiara religijna? | |-uzasadnia, że wiara jest łaską | |
|Boga | | | |-wie, że na wiarę składa się działanie łaski, rozumu i woli i| |
| | |9.„Modlitwa to żywy oddech wiary | |umie określić ich rolę w życiu | |
| | | | |-umie dziękować Bogu za dar wiary | |
| | | | |-rozwija swoją wiarę przez głębsze jej poznawanie | |
| | |10.Gdzie znajdę odpowiedź na najtrudniejsze | |-wie, czym dla chrześcijanina jest modlitwa | |
| | |pytania? | |-umie włączyć modlitwę w swoje życie | |
| | |Edukacja filozoficzna | |-wie, że ludzie w każdym czasie i miejscu szukają odpowiedzi | |
| | | | |na pytania egzystencjalne | |
| | | | |-potrafi uzasadnić, że dla chrześcijanina najważniejszym | |
| | | | |autorytetem jest Bóg | |
| | | | |-kształtuje postawę skupienia podczas modlitwy | |
|III. | |11.Czy człowiek jest wolny? Czy jestem wolny |-wolność i odpowiedzialność ...