Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan pracy sekcji muzycznej na rok szkolny 2005/2006r.
|Pora roku |Zadania |Sposoby realizacji |Termin realizacji |Uwagi o realizacji |
|Jesień |1.Wychowanek wysuwa własne propozycje do pracy na nowy rok szkolny. |Spotkanie organizacyjne, planowanie pracy, sporządzenie listy członków |16 IX 2005r. | |
| | |sekcji. | | |
| |2.Wychowanek konstruuje proste instrumenty perkusyjne. |Wykonanie nowych i naprawa już istniejących instrumentów tworzących |23 IX 2005r. | |
| |W. szuka źródła dźwięku, słucha i odgaduje odgłosy. |podręczne instrumentarium z zastosowaniem puszek, kluczy pudełek, kapsli | | |
| | |itp. | | |
| | |Doskonalenie percepcji słuchowej oraz orientacji w przestrzeni podczas | | |
| | |zabaw pt. „Posłuchać o odgadnąć”, „Ukryte dźwięki”, „Skąd dochodzi | | |
| | |dźwięk?”/ „Rytmika w wychowaniu i terapii”/ | | |
| |3. Wychowanek słucha i rozpoznaje różne gatunki muzyki. |Spotkanie członków sekcji w związku z Międzynarodowym Dniem Muzyki. |7 X 2005r. | |
| | |Prezentacja i nazywanie utworów z różnych gatunków muzycznych /„Elementy | | |
| | |terapii i profilaktyki muzycznej”, str.88/.Wykonanie gazetki ściennej. | | |
| |4.Wychowanek dobrowolnie uczestniczy w zajęciach |Rekreacja muzyczna czyli uporządkowany emocjonalnie układ ćwiczeń |4 XI 2005r. | |
| |muzyczno-rytmicznych; rozwija własną aktywność, poczucie rytmu, |rytmicznych, ruchowych, perkusyjnych, oddechowych, wyobrażeniowych i | | |
| |reaguje na efekty dźwiękowe. |relaksacyjnych stymulowanych różnorodną muzyką /„Elementy terapii i | | |
| | |profilaktyki muzycznej”, str.50/. | | |
| |5.Wychowanek eksponuje swoje zdolności, możliwości oraz talenty. |Zorganizowanie konkursu muzycznego pt. „Mini playback show” połączonego|18 XI 2005r. | |
| | |z wróżbami andrzejkowymi. Prezentowanie umiejętności piosenkarskich i | | |
| | |tanecznych przed całą społecznością internatu. | | |
|Zima |6.Wychowanek relaksuje się przy muzyce klasycznej. |Zajęcia relaksacyjne jako forma odpoczynku. /„Elementy terapii i |2 XII 2005r. | |
| | |profilaktyki muzycznej”,str.126/. | | |
| |7.Wychowanek potrafi zaśpiewać kolędę lub pastorałkę. |Nauka tekstów kolęd i pastorałek polskich, przypomnienie melodii, wspólne|16 XII 2005. | |
| | |kolędowanie. | | |
| | |Rozmowy kierowane związane z tradycją Bożego Narodzenia- wspomnienia, | | |
| | |plany. | | |
| |8. Wychowanek zna słowa i melodię piosenki pt. „Najłatwiejsze ciasto |Nauka tekstu i melodii, wspólny śpiew przy akompaniamencie, indywidualne |13 I 2005r. | |
| |w świecie”. |prezentacje. | | |
| |Wychowanek przełamuje nieśmiałość, buduje poczucie własnej wartości. | | | |
| |9.Wychowanek poznaje artystę-muzyka. |Zorganizowanie spotkania z artystą-muzykiem / wywiad dla „Świstka”, |27 I 2005r. | |
| | |występ gościa, wspólne muzykowanie z wykorzystaniem zbioru własnoręcznie | | |
| | |wykonanych instrumentów. | | |
| |10. Wychowanek korzysta z usług placówek kulturalnych. Dostosowuje |Zapoznanie z zasadami właściwego zachowania się w instytucjach |10 II 2005r. | |
| |własny rytm do rytmu innych dzieci. |kulturalnych. | | |
| | |Zabawy rytmiczne: | | |
| | |„Codzienna orkiestra”, | | |
| | |„ Dyrygent”, | | |
| | |„Lody na patyku” w: „Zabawy do nauczania integracyjnego”. | | |
| |11.Wychowanek zna i śpiewa piosenki biesiadne. Aktywnie uczestniczy w|Nauka piosenek i zabaw ruchowych na kulig. |24 II 2005r. | |
| |zabawach muzyczno-ruchowych. |a/ Hu hu ha, nasza zima zła, | | |
| | |b/Jadą jadą sanie | | |
|Wiosna |12. Wychowanek konstruuje proste instrumenty perkusyjne. |Zajęcia techniczne- ...