Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Mrzygłód
Data publikacji
2009-10-09
Średnia ocena
0,00
Pobrań
30

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

  Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela kontraktowego.
 Pobierz (doc, 43,0 KB)

Podgląd treści

ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH SPECJALNYCH NR 7 W GLIWICACH

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty
ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela kontraktowego

Imię i nazwisko nauczyciela: Małgorzata Mrzygłód
Czas trwania stażu: 01.09.2009 – 31.05.2010
Opiekun stażu: mgr Danuta Szostak-Skrzyszewska

|Lp. |Zadania oraz formy realizacji |Osoby wspomagające |Termin |
|Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż (§ 6, ust. 2, pkt 1) |
|1. |Poznanie procedury awansu zawodowego nauczyciela stażysty na stopień |Opiekun stażu |Wrzesień |
| |nauczyciela kontraktowego: | | |
| |analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego; | | |
| |opracowanie planu rozwoju zawodowego na okres stażu. | | |
| |Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu mgr Danutą | | |
| |Szostak-Skrzyszewską, podpisanie kontraktu. | | |
|2. |Zapoznanie z dokumentacją obowiązującą w szkole: |Dyrektor szkoły |W trakcie trwania |
| |Statut ZSOS Nr 7 w Gliwicach; | |stażu |
| |Plan pracy szkoły; |Opiekun stażu | |
| |Program wychowawczy szkoły; | | |
| |Program profilaktyki; | | |
| |Plan nadzoru pedagogicznego; | | |
| |Wewnątrzszkolny system oceniania; | | |
| |Sposób prowadzenia dokumentacji (dzienniki zajęć lekcyjnych i | | |
| |pozalekcyjnych, plany pracy, arkusze ocen, księga zarządzeń, | | |
| |protokoły z posiedzeń rady pedagogicznej). | | |
| |Omówienie treści dokumentów z opiekunem stażu. | | |
| |Rozmowa z dyrektorem placówki. | | |
|3. |Zapoznanie się z przepisami dotyczącymi zasad bezpieczeństwa nauki, |Inspektor BHP |Październik |
| |pracy w szkole i poza nią, podczas zajęć z uczniem: | | |
| |konsultacje z inspektorem BHP; |Opiekun stażu | |
| |praca własna. | | |
|Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły, w której nauczyciel odbywał staż (§ |
|6, ust. 2, pkt 2) |
|1. |Aktywny udział w lekcjach otwartych i |Opiekun stażu |Raz w |
| | | | |
| |zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli: |Nauczyciele prowadzący zajęcia |miesiącu |
| |hospitowanie zajęć; | | |
| |udział w zajęciach (pomoc uczniom w trakcie zajęć). | | |
|2. |Przygotowanie oraz prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub |Opiekun stażu |Raz w miesiącu |
| |dyrektora szkoły: | | |
| |opracowanie konspektów; |Dyrektor szkoły | |
| |przeprowadzenie zajęć. | | |
|3. |Opracowanie planów pracy dydaktycznej na rok szkolny 2009/2010 |Opiekun stażu |Wrzesień |
| | | | |
| | | |Luty |
|Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy |
|ze środowiskiem uczniów (§ 6, ust. 2, pkt 3) |
|1. |Poznanie sposobów gromadzenia informacji o uczniach oraz ich |Opiekun stażu |W trakcie trwania |
| |środowisku: | |stażu |
| |analiza dokumentów (orzeczeń, opinii, wywiadów środowiskowych, | | |
| |indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych). | | |
|2. |Diagnoza środowiska, w którym funkcjonuje uczeń, współpraca ze |Wychowawcy |W trakcie trwania |
| |specjalistami oraz instytucjami w celu poznania jego potrzeb | |stażu |
| |rozwojowych: |Rodzice | |
| |rozmowy z wychowawcami klas oraz rodzicami uczniów; | | |
| |konsultacje z pedagogiem, psychologiem, pielęgniarką. |Psycholog | |
| | | | |
| | |Pedagog | |
| | | | |
| | |Pielęgniarka | |
|Umiejętność omawianie prowadzonych i obserwowanych zajęć (§ 6, ust. 2, pkt 4) |
|1. |Analizowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych |Opiekun stażu |Raz w miesiącu |
| |nauczycieli, zapoznanie z nowymi metodami pracy ...