Dodaj publikację
Autor
agnieszka neska
Data publikacji
2009-10-09
Średnia ocena
0,00
Pobrań
211

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz lekcji wychowawczej.
 Pobierz (doc, 24,0 KB)

Podgląd treści


Lekcja pokazowa
Lekcja wychowawcza
Klasa 2 Technikum ob./kal
Nauczyciel prowadzący- mgr Agnieszka Sobczak

Temat: Czym jest szpan?
Cele: Uczeń rozumie znaczenie szpanowania jako stylu życia.
Uczeń dostrzega dobre i złe strony szpanowania.
Metody: pogadanka, dyskusja, praca w grupach, ćwiczenia dramowe.

1. Nauczyciel pisze na tablicy słowo SZPAN, uczniowie podchodzą do tablicy i dopisują swoje skojarzenia.
2. Nauczyciel podaje definicję wg. Słownika współczesnego języka polskiego.
SZPANOWAĆ – ubierać się, zachować, postępować tak, aby wywołać wrażenie, zaimponować komuś, pokazać się, wzbudzić w innych zazdrość.
3. Nauczyciel dzieli klasę na 4 grupy i zadaje pytanie: CZYM MOŻNA SZPANOWAĆ?
4. Uczniowie piszą swoje odpowiedzi na kartkach, następnie odczytują
a nauczyciel zapisuje je na tablicy.
5. Nauczyciel proponuje, aby podzielić wymienione przykłady na 4 kryteria: rzecz materialna, wiedza, umiejętności, postawa życiowa.
6. Nauczyciel przydziela każdej grupie jedno kryterium. Uczniowie przygotowują scenki a następnie odgrywają je.
7. Dyskusja- pytania:
- jakie bywają motywy szpanowania?
- jakie cechy osobowości uczniowie dostrzegli u „szpanerów”?
- w której scence szpaner mógł zaimponować?
- jakie uczucia wywołało wystąpienie „szpanerów”?
-czy istnieje podział na „szpan pozytywny i szpan negatywny”?
-jaki jest wpływ szpanu na kształtowanie się charakteru młodego człowieka?
8. Podsumowanie.
Człowiek, który jest majętny, jak i ten, który posiada wiedzę, talent
i określone umiejętności, nie musi się popisywać, bo to widać. Szpanerem jest najczęściej człowiek mały, bez dobrego pomysłu na tworzenie siebie, realizację własnego życia.