Dodaj publikację
Autor
Hanna Kałamaja
Data publikacji
2009-10-12
Średnia ocena
0,00
Pobrań
167

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego.
 Pobierz (doc, 144,5 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

Hanna Kałamaja

➢ Gimnazjum nr 12 w Tychach
➢ Data rozpoczęcia stażu: 1 wrzesień 2009 r.
➢ Czas trwania: 2 lata i 9 miesięcy
➢ Kompetencje przedmiotowo-metodyczne
→ Studia magisterskie na kierunku Filologia Angielska w Wyższej Szkole Lingwistycznej
➢ Opiekun stażu: mgr Małgorzata Wójcik

Procedura realizacji wyznaczonych celów

|§ 7 ust. 2, pkt 1 |
|Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania |
|zmian w tych działaniach |
|L.p. |Działania i zadania podjęte na rzecz |Formy realizacji |Termin |Sposoby dokumentowania |
| |realizacji wymagań | |realizacji | |
|1. |Zapoznanie się z procedurą awansu |Wnikliwa analiza przepisów prawa oświatowego | | |
| |zawodowego nauczyciela na stopień |regulujących system awansu zawodowego: | | |
| |zawodowy nauczyciela mianowanego |Rozporządzenie MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu| |Gromadzenie przepisów, |
| | |zawodowego |Wrzesień 2009 |rozporządzeń, publikacji |
| | |Karta Nauczyciela | | |
| | |Publikacje prasowe | | |
| | |Internetowa Witryna MEN: www.men.waw.pl | | |
| | |Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu, przedłożenie | | |
| | |planu rozwoju oraz finalnego sprawozdania, a także | |Zatwierdzony przez |
| | |dokonanie prezentacji dorobku zawodowego | |Dyrektora szkoły plan |
| | | | |rozwoju zawodowego |
| | |Ukończenie kursu dla nauczycieli starających się o | |Sprawozdanie |
| | |stopień nauczyciela mianowanego | | |
| | | | |Certyfikat |
| | |Uaktualnianie wiedzy związanej z awansem nauczycieli | | |
| | |poprzez czasopisma fachowe oraz środki elektroniczne | | |
| | |(internet) | |Zbieranie dokumentacji do |
| | | | |teczki, zapis CD |
| | | | | |
| | | | | |
| | | |Cały staż | |
|2. |Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu |Rozmowy z opiekunem stażu |Wrzesień 2009 | |
| | |Ustalenie zasad współpracy | |Kontrakt |
| | |Zawarcie kontraktu | | |
| | |Ustalenie terminów spotkań z opiekunem | | |
| | |Obserwacja lekcji prowadzonych przez opiekuna |Cały staż | |
| | |Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna oraz omawianie | |Konspekty, notatki, scen |
| | |zrealizowanych lekcji w celu doskonalenia warsztatu |Cały staż |riusze zajęć. |
| | |pracy i ewaluacji własnych metod nauczania | | |
|3. |Doskonalenie warsztatu i metod pracy |Opracowanie i realizacja oraz ewaluacja rozkładów |Cały staż |Gromadzenie rozkładów |
| |pedagogicznej w sposób zapewniający |materiału i planów dydaktycznych | |nauczania, programów, |
| |właściwą realizację zadań placówki |Opracowanie przedmiotowego systemu oceniania z języka | |planów dydaktycznych, |
| |szkolnej |angielskiego | |konspektów itp. |
| | |Przeprowadzenie testów kompetencji językowych wśród klas| | |
| | |pierwszych (wrzesień) | |Notatki własne |
| | |Doskonalenie umiejętności opracowywania konspektów | | |
| | |lekcji | | |
| | |Stosowanie metod aktywizujących w nauczaniu (np. scenki,|Cały staż |Zaświadczenia, świadectwa |
| | |burza mózgów itp.) – ewaluacja ich skuteczności | | |
| | |Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie | | |
| | |sprawdzania wiadomości i oceniania uczniów | |Sprawdziany, testy |
| | |Opracowywanie pomocy dydaktycznych : sprawdzianów, | | |
| | |testów, tablic itp. | |Konspekty |
| | |Prowadzenie lekcji w obecności Dyrektora szkoły lub | | |
| | |opiekuna stażu | |Potwierdzenia nauczycieli |
| | |Udział w lekcjach otwartych | | |
| | |Monitorowanie własnych osiągnięć, dokonywanie ich ocen, | | |
| | |uzupełnianie braków | | |
| | |Gromadzenie własnej biblioteczki warsztatu pracy | | |
| | |Przeprowadzenie badania wyników w klasach I i II | | |
| | | | | |
| | | | |Biblioteczka |
| | | | | |
| | | | |Wnioski/raport |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
|4. |Pogłębianie swojej wiedzy i umiejętności |Udział w wewnątrzszkolnym i ...