Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
azurawska, 2009-10-14
Pliku nie da się pobrać...
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
JUDYTA SIKORSKA – nauczyciel języka angielskiego
SZKOŁA:
OPIEKUN:
DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU: 1 września 2009 r.
DŁUGOŚĆ STAŻU: 2 lata i 9 miesięcy
PRZEWIDYWANA DATA ZAKOŃCZENIA STAŻU: 31 maja 2012 r.
§ 7 ust. 2 pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.
|Zadania |Formy realizacji |Termin realizacji |Potwierdzenie realizacji |
|do wykonania | | | |
|1. Współpraca z opiekunem stażu |poznanie procedur awansu zawodowego – analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli; | | |
| |zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy; | |kontrakt |
| |przygotowanie planu rozwoju zawodowego; |wrzesień 2009 | |
| |ustalenie terminów spotkań z opiekunem; | |plan rozwoju zawodowego |
| |udział w zajęciach otwartych realizowanych przez innych nauczycieli; hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna | | |
| |stażu i innych nauczycieli; wypełnianie arkuszy obserwacji, omówienie przebiegu zajęć z nauczycielem prowadzącym; | |arkusze obserwacji |
| |projektowanie i realizacja zajęć otwartych; prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacja, opracowanie |cały okres stażu | |
| |konspektów zajęć, analiza i ewaluacja; | |scenariusze zajęć i wnioski |
|2. Udział w spotkaniach Zespołu Przedmiotowego|podjęcie określonych działań wynikających z potrzeb zespołu przedmiotowego; | |plan pracy zespołu wraz ze sprawozdaniem |
|Języków Obcych |wymiana wiedzy i doświadczeń z innymi nauczycielami języków obcych; |cały okres stażu |z działalności; |
| |rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych; | |referaty; |
| | | |opracowane materiały |
|3. Doskonalenie warsztatu i metod pracy |opracowanie zestawu dokumentacji na rok szkolny 2009/2010, 2010/2011, 2011/2012; | | |
|pedagogicznej |roczne rozkłady materiału z języka angielskiego dla klas IV, V i VI szkoły podstawowej oraz I, II, III gimnazjum; | | |
| |przedmiotowy system oceniania z języka angielskiego; | | |
| |program i plan realizacji kółek przedmiotowych z języka angielskiego dla uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum; |cały staż |kryteria oceniania, |
| |stosowanie aktywnych metod nauczania; | |rozkłady materiału, |
| |opracowywanie pomocy dydaktycznych: testy, sprawdziany; | | |
| |dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania wiadomości i oceniania uczniów; | | |
| |uzyskiwanie materiałów dodatkowych przydatnych w nauczaniu języka angielskiego (współpraca z doradcami metodycznymi i| | |
| |przedstawicielami wydawnictw); | |testy, sprawdziany, |
| |przygotowywanie gazetek klasowych związanych z nauczanym przedmiotem; | | |
| |udział w różnych formach doskonalenia nauczycieli języków obcych; | |analiza wyników egzaminów gimnazjalnych |
| |uczestniczenie w różnych instytucjonalnych formach doskonalenia zawodowego podnoszących kompetencje oraz | | |
| |doskonalących wiedzę i umiejętności; | |pomoce dydaktyczne, |
| |ewaluacja własnych działań, bieżący obraz własnej pracy, równomierne rozłożenie planowanych prac, monitorowanie | |zdjęcia, |
| |własnych osiągnięć, uzupełnianie braków; |cały staż |zaświadczenia, |
| |samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności (prenumerata czasopisma anglojęzycznego „The Teacher”); | | |
| | | |potwierdzenia |
|4. Publikowanie własnych prac |opublikowanie planu rozwoju zawodowego; |październik 2009 |potwierdzenia |
| | | | |
| |publikacje scenariuszy, konspektów; |cały staż | |
|5. Prowadzenie dokumentacji ...