Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Więch-Kutna
Data publikacji
2009-10-19
Średnia ocena
0,00
Pobrań
458

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Lekcja wychowania fizycznego dla dziewcząt - klasa 1.
 Pobierz (doc, 80,0 KB)

Podgląd treści


KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

Klasa: I d dziewczęta
Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna

Ilość ćwiczących: 14

Data: 19. 05. 2005 r.

Prowadzący: Małgorzata Więch – Kutna

Temat: Zwinnościowy tor przeszkód.

Zadania szczegółowe:
1. Motoryczność: szybkość, zwinność poprzez pokonanie toru przeszkód.
2.Umiejętności: uczeń będzie umiał pokonać w dowolny sposób skrzynię gimnastyczną.
3.Wiadomości: uczeń zna pojęcie „ ćwiczenie elongacyjne kręgosłupa”. .
Zadania usamodzielniające ucznia w jednostce lekcyjnej: samodyscyplina: uczeń pomaga przy rozstawieniu potrzebnego sprzętu.

| | | | | |
|Przebieg lekcji |Treść zadania |Metoda realizacji zadań|Czas |Uwagi organizacyjno – |
| | |ruchowych | |metodyczne |
| | | | | |
|CZĘŚĆ WSTĘPNA | | | | |
| | | | | |
|1. Ćwiczenia organizacyjno| | | | |
|– porządkowe. | | | | |
| |1. Zbiórka, powitanie, podanie tematu lekcji. | |2 |ooooo |
|2. Zabawa ożywiająca | | | |N |
| | | | | |
| | | | | |
| |2. „Berek ranny” | | | |
| |Berek stara się dotknąć uciekających, którzy |Metoda zabawowa - |2 |Pole zabawy to boisko do |
| |biegają po wyznaczonym polu. Jeżeli uda się |klasyczna | |piłki siatkowej |
| |kogoś dotknąć, wówczas ten uczeń staje się | | | |
| |berkiem, ale musi jednocześnie trzymać się za | | | |
|3. Rozgrzewka |miejsce, które zostało dotknięte, czyli „ | | | |
| |zranione”. | | | |
|a) ćwiczenia RR i NN. | | | | |
| |3. | | | |
| | | | | |
| |a) | | | |
| |- bieg, krążenia ramion naprzemianstronne w | |6 | |
| |przód i tył. | | |Grupa ustawia się w rogu |
| |- bieg, krążenia ramion obustronne w przód i |Metoda zadaniowa – | |boiska, ćwiczenia odbywają|
|b) ćwiczenia NN. |tył. |ścisła | |się po przekątnej sali. |
| |- wyskoki naprzemianstronne i wymachy ręki i | | | |
| |uniesienie kolana. | | | |
| | | | | |
| |b) | | | |
| |- w parach wymachy nóg do wyprostowanych | | | |
| |ramion, | | | |
| |- przeplatanka, krok odstawno – dostawny, |Metoda zadaniowa – | | |
| |- wypady w przód, |ścisła | | |
|c) ćwiczenia tułowia |- skip A, C do połowy boiska, następnie szybki | | | |
|w płaszczyźnie |bieg | | | |
|czołowej. | | | | |
| | | | | |
| |c) | | | |
| |- w parach co trzy kroki skłon tułowia, | | | |
|d) ćwiczenia RR, NN. | | | | |
| | | | | |
| | |Metoda zadaniowa – | | |
| | |ścisła | | |
| | | | | |
|4. Ćwiczenia rozciągające |d) | | | |
|przy drabinkach. |- skoki zajęcze | | | |
| |- poruszanie się do przodu w podporze tyłem, | | | |
|a) ćwiczenia tułowia |tzw. „ pajączki”, |Metoda zadaniowa – | | |
|w płaszczyźnie strzałkowej|- czworakowanie. |ścisła | | |
|i czołowej. | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | |Uczniowie podchodzą do |
| |a) | | |drabinek, każdy ma swoją |
| |- uczniowie ustawiają się przodem do drabinek, | | |drabinkę do dyspozycji. |
| |ręce na wysokości klatki piersiowej chwytają | |6 | |
| |szczebla drabinki, po czym wykonują opad | | | |
|b)ćwiczenia NN |tułowia, |Metoda zadaniowa – | | |
| |- uczniowie ustawiają się tyłem do drabinek. |ścisła | | |
| |Wykonują skręt tułowia w prawą, lewą stronę i | | | |
| |dotykają rękami drabinek. | | | |
| |- bokiem do drabinek, ręka bliższa chwyta | | | |
| |szczebla na wysokości bioder, druga ręka nad | | | |
| |głową. Uczniowie wykonują skłon boczny tułowia.| | | |
| | | | | |
| |b) | | | |
|c) ćwiczenia bioder |- w staniu na 3 szczeblu wykonywanie | | | |
| |przysiadów, ręce na wysokości pasa, | | | |
|d) ćwiczenia m. grzbietu |- ramiona j/w, jedna noga na 3 szczeblu, | | | |
| |podskokiem zmiana nóg, | | | |
| |- oparcie nogi o szczebel na wysokości biodra, | | | |
| |skłony tułowia do nóg, | | | |
|e) ćwiczenie m. brzucha | |Metoda zadaniowa – | | |
| | |ścisła | | |
| |c) | | | |
| |- w podporze ...