Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
OCENA
Z
WYCHOWANIA
FIZYCZNEGO
Opracowane przez
Małgorzatę Więch – Kutną
na podstawie artykułu
„Ocena z wychowania fizycznego”
Doroty Bodzinowskiej i Barbary Obłończyk
Kryteria brane pod uwagę
przy
wystawieniu oceny z
wychowania fizycznego:
1. Postawa wobec przedmiotu.
Uczeń otrzymuje plusy i minusy, które nauczyciel zapisuje w swoim
notesie.
Uczeń otrzymuje „+” za :
• aktywny, czynny, radosny udział w lekcji ( nauczyciel na każdej lekcji
obserwuje wybrane przez siebie osoby);
• przeprowadzenie rozgrzewki;
Uczeń otrzymuje „-” za :
• nieobecność nieusprawiedliwioną;
• brak stroju ( jednorazowe zgłoszenie braku stroju wyklucza ocenę
celującą końcową, trzy razy ocenę bardzo dobrą, sześć razy ocenę dobrą,
dziewięć razy ocenę dostateczną );
• nieodpowiednie zachowanie: brak dyscypliny, wulgarność,
nieposzanowanie sprzętu;
2. Umiejętności.
Umiejętności ucznia ocenia się dla sprawdzenia oraz zorientowania się
w jakim stopniu została opanowana przez niego dana czynność ruchowa.
Kryterium to nie ma jednak decydującego znaczenia przy wystawianiu
oceny końcowej.
3. Wiadomości.
Kryterium to potwierdza świadomy udział ucznia w lekcjach wychowania
fizycznego. Uczeń może otrzymać „+” za poprawną odpowiedź na pytanie
zadane na zajęciach.
4. Inwencja twórcza.
Premiowanie inwencji twórczej uczniów przez nauczyciela wpływa
pozytywnie na postawę wobec przedmiotu, uczniowie czują się docenieni
i chętni do dalszego rozwoju.
5. Współpraca z nauczycielem i uczniami.
Nabycie takiej umiejętności w okresie nauki w szkole jest bardzo ważne,
bowiem daje większe możliwości zorganizowania sobie czasu wolnego
spędzonego aktywnie.
6. Zaangażowanie poza lekcją wychowania fizycznego.
Premiowanie takiej aktywności mobilizuje uczniów do uczestnictwa
w dodatkowych zajęciach.
Uczeń otrzymuje „+” za :
• udział w SKS-ie;
• udział w zawodach;
• udział w zajęciach rekreacyjnych lub sportowych poza lekcją
wychowania fizycznego;
7. Poziom rozwoju sprawności fizycznej.
Porównanie wyników testu sprawności fizycznej ( Indeks Sprawności
Fizycznej ) przeprowadzonego na początku i końcu roku szkolnego.
Postęp jest wyznacznikiem aktywnej pracy ucznia na lekcjach
wychowania fizycznego i w znacznym stopniu wpływa na końcową ocenę.
Ocenę celującą otrzyma uczeń posiadający :
• umiejętności na poziomie bdb i min. 8 plusów;
• umiejętności na poziomie db i min. 10 plusów;
Ocenę bardzo dobrą otrzyma uczeń posiadający :
• umiejętności na poziomie bdb i min. 3 plusy;
• umiejętności na poziomie db i min. 5 plusów;
• umiejętności na poziomie dst i min. 6 plusów;
• umiejętności na poziomie dopuszczającym i min. 7 plusów;
Ocenę dobrą otrzymuje uczeń posiadający :
• umiejętności na poziomie bdb i 0-2 plusy;
• umiejętności na poziomie db i 2-4 plusy;
• umiejętności na poziomie dst i 4-5 plusów;
• umiejętności na poziomie dopuszczającym i 5-6 plusów;
Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń posiadający :
• umiejętności na poziomie bdb i 0 plusów oraz 3 minusy;
• umiejętności na poziomie db i 0-1 plusów;
• umiejętności na poziomie dst i 2-3 ...