Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Więch-Kutna
Data publikacji
2009-10-19
Średnia ocena
0,00
Pobrań
352

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Opracowane przez Małgorzatę Więch-Kutną na podstawie artykułu „Ocena z wychowania fizycznego” Doroty Bodzinowskiej i Barbary Obłończyk.
 Pobierz (doc, 52,5 KB)

Podgląd treści

OCENA

Z

WYCHOWANIA

FIZYCZNEGO

Opracowane przez

Małgorzatę Więch – Kutną

na podstawie artykułu

„Ocena z wychowania fizycznego”

Doroty Bodzinowskiej i Barbary Obłończyk

Kryteria brane pod uwagę
przy
wystawieniu oceny z
wychowania fizycznego:

1. Postawa wobec przedmiotu.

Uczeń otrzymuje plusy i minusy, które nauczyciel zapisuje w swoim

notesie.

Uczeń otrzymuje „+” za :

• aktywny, czynny, radosny udział w lekcji ( nauczyciel na każdej lekcji

obserwuje wybrane przez siebie osoby);

• przeprowadzenie rozgrzewki;

Uczeń otrzymuje „-” za :

• nieobecność nieusprawiedliwioną;

• brak stroju ( jednorazowe zgłoszenie braku stroju wyklucza ocenę

celującą końcową, trzy razy ocenę bardzo dobrą, sześć razy ocenę dobrą,

dziewięć razy ocenę dostateczną );

• nieodpowiednie zachowanie: brak dyscypliny, wulgarność,

nieposzanowanie sprzętu;

2. Umiejętności.

Umiejętności ucznia ocenia się dla sprawdzenia oraz zorientowania się

w jakim stopniu została opanowana przez niego dana czynność ruchowa.

Kryterium to nie ma jednak decydującego znaczenia przy wystawianiu

oceny końcowej.

3. Wiadomości.

Kryterium to potwierdza świadomy udział ucznia w lekcjach wychowania

fizycznego. Uczeń może otrzymać „+” za poprawną odpowiedź na pytanie

zadane na zajęciach.

4. Inwencja twórcza.

Premiowanie inwencji twórczej uczniów przez nauczyciela wpływa

pozytywnie na postawę wobec przedmiotu, uczniowie czują się docenieni

i chętni do dalszego rozwoju.

5. Współpraca z nauczycielem i uczniami.

Nabycie takiej umiejętności w okresie nauki w szkole jest bardzo ważne,

bowiem daje większe możliwości zorganizowania sobie czasu wolnego

spędzonego aktywnie.

6. Zaangażowanie poza lekcją wychowania fizycznego.

Premiowanie takiej aktywności mobilizuje uczniów do uczestnictwa

w dodatkowych zajęciach.

Uczeń otrzymuje „+” za :

• udział w SKS-ie;

• udział w zawodach;

• udział w zajęciach rekreacyjnych lub sportowych poza lekcją

wychowania fizycznego;

7. Poziom rozwoju sprawności fizycznej.

Porównanie wyników testu sprawności fizycznej ( Indeks Sprawności

Fizycznej ) przeprowadzonego na początku i końcu roku szkolnego.

Postęp jest wyznacznikiem aktywnej pracy ucznia na lekcjach

wychowania fizycznego i w znacznym stopniu wpływa na końcową ocenę.

Ocenę celującą otrzyma uczeń posiadający :

• umiejętności na poziomie bdb i min. 8 plusów;

• umiejętności na poziomie db i min. 10 plusów;

Ocenę bardzo dobrą otrzyma uczeń posiadający :

• umiejętności na poziomie bdb i min. 3 plusy;

• umiejętności na poziomie db i min. 5 plusów;

• umiejętności na poziomie dst i min. 6 plusów;

• umiejętności na poziomie dopuszczającym i min. 7 plusów;

Ocenę dobrą otrzymuje uczeń posiadający :

• umiejętności na poziomie bdb i 0-2 plusy;

• umiejętności na poziomie db i 2-4 plusy;

• umiejętności na poziomie dst i 4-5 plusów;

• umiejętności na poziomie dopuszczającym i 5-6 plusów;

Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń posiadający :

• umiejętności na poziomie bdb i 0 plusów oraz 3 minusy;

• umiejętności na poziomie db i 0-1 plusów;

• umiejętności na poziomie dst i 2-3 ...