Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
damatulipanowa, 2009-10-21
Super!Kobietko pięknie to zrobiłaś,powodzenia!!!!
elsob05, 2009-10-21
Zrobiłaś piękną pracę. Pozwolę sobie z niej trochę skorzystać, dziękuję, pozdrawiam!
agaszka1972, 2010-02-24, ocena:
dziękuję
TEMATYKA ZAJĘĆ
ŚWIETLICY DZIECIĘCEJ
W
SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 37
W CHORZOWIE
Rok szkolny 2009/2010
Zadania wychowawcze w miesiącu wrześniu
I
1. Udział dzieci w zagospodarowaniu świetlicy.
2. Zorganizowanie kącików zainteresowań.
3. Kształtowanie nawyku porządku i właściwego zachowania się.
4. Dążenie do zachowania porządku w czasie pracy i po jej zakończeniu.
5. Dbanie o higienę i estetyczny wygląd.
6. Integracja grupy podczas zabaw.
II
1. Przestrzeganie podczas spacerów i wycieczek zasad pieszego ruchu drogowego.
2. Wdrażanie dzieci do kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych
3. Rozwijanie cech charakteru.: systematyczności i dyscypliny w pracy oraz silnej woli.
III
1. Uświadomienie konsekwencji zanieczyszczenia środowiska.
2. Kształtowanie wrażliwości na przejawy niszczenia przyrody.
IV
1. Wyrabianie u dzieci przeświadczenia o konieczności spożywania warzyw i owoców jako źródła witamin.
2. Wyrabianie poczucia poszanowania przyrody.
3. Doskonalenie sprawności manualnej.
4. Uświadomienie wartości koleżeństwa oraz konieczności poszanowania cudzej wartości.
|MIESIĄC | |ZAJĘCIA UMYSŁOWE |Zajęcia plastyczno - techniczne |Zajęcia ruchowe |Zajęcia umuzykalniające |
|TYDZIEŃ |CYKL TEMATYCZNY | | | | |
|WRZESIEŃ | |Serdeczne powitanie nowych uczestników |Wykonanie gazetki pt.: „ Witaj | | |
| | |świetlicy. Wzajemne |szkoło”. Malowanie farbami plakatowymi |Zabawy sprzyjające poznaniu się|Śpiewanie piosenek poznanych na |
| | |poznawanie się członków grupy. Kształtowanie |nt. „ Jak spędziłem wakacje?” – album z |dzieci między sobą: |wypoczynku letnim. Zabawy ze |
| | |pozytywnych emocji między dziećmi. |wakacji. |„Jak masz na imię", |śpiewem. -Nauka piosenek pt.: |
| | |Zapoznanie |Prace organizacyjno – porządkowe w |„Imię i gest", |„Dostał Jacek |
| |WITAMY |z regulaminem świetlicy. Zwiedzanie szkoły. |świetlicy. |„Nazywam się |elementarz" |
| |W |Zapoznanie z zasadami bezpiecznego poruszania |-Wykonanie własnych „Wizytówek". |i lubię", |„Ćwierkają wróbelki". |
| |ŚWIETLICY |się na terenie szkoły. | |„Moje prawe miejsce jest | |
| | | | |puste |Słuchanie piosenki: |
| | | | |i zapraszam…" „Puszczam |„ Żegnaj lato na rok". |
| | | | |iskierkę | |
| | | | |do..." | |
| | | | |Zabawy ruchowe orientacyjno – | |
| | | | |porządkowe, sprawne ustawianie | |
| | | | |się. Zapoznanie się ze | |
| | | | |świetlicą | |
| | | | |i obiektem szkolnym – | |
| | | | |wyrabianie umiejętności | |
| | | | |bezpiecznego poruszania się | |
| | | | |na terenie szkoły. | |
| | |Pogadanka na temat bezpiecznego poruszania się|Rysunek kredką: | | |
| | |po drogach. |„Bezpieczne przejście przez ulicę”, |Poznajemy teren przyszkolny. |Nauka piosenki pt. „Co to za |
| | |Poznanie znaków drogowych. |„Moja droga do szkoły”. |Wycieczka |znak?”, |
| |UWAŻAJ |Konkurs „ Jestem wzorowym pieszym”. |Makieta ulicy- wykonanie znaków drogowych|po okolicy – zwracanie uwagi |„Uwaga czerwone światło”, |
| |NA | |i sygnalizacji świetlnej. |na znaki drogowe |„Na skrzyżowaniu”, |
|II |DRODZE |Test „Wzorowy pieszy” |„Lampa uliczna” – wycinanie wg szablonu, |i przejścia |„Indiańskim krokiem”, |
|7-11.09 | |Spotkanie z policjantem. |naklejanie kolorowych świateł. |dla pieszych. |„Uliczne sygnały”. |
| | | |„Zaczarowane światła” – collage, |Gra dydaktyczna „Bezpieczna | |
| | | |frottage. |podróż”- rozpoznawanie | |
| | | | |i nazywanie znaków ulicznych. | |
| | | | |Zabawy tematyczne w | |
| | | | |ruch uliczny. | |
| | |Rośliny, zwierzęta chronione. |Wykonanie plakatu pt. „Ziemia w Twoich | | |
| | |Szanujmy lasy ...