Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
SZKOŁA PODSTAWOWA im. KAROLA MIARKI
ul. Szkolna 4
44-178 Przyszowice
mgr Anna Madeja mgr Jolanta Nowak mgr Bronisława Ogonek
imię i nazwisko nauczyciela imię i nazwisko opiekuna stażu imię i nazwisko dyrektora szkoły
01.09.2007 31.05.2010
data rozpoczęcia stażu data zakończenia stażu
Plan został opracowany zgodnie z ustawą z 26 stycznia 1982 roku, Karta Nauczyciela z późniejszymi zmianami oraz Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej
i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach zgodnie z § 7 ust. 2 pkt 1.
|ZADANIA |FORMY REALIZACJI |TERMIN |DOWODY REALIZACJI, UWAGI |
|Nawiązanie kontaktu z opiekunem stażu. |Ustalenie zasad współpracy i harmonogramu wspólnych działań, zawarcie |Wrzesień |Kontrakt, harmonogram współpracy. |
| |kontraktu. | | |
|Analiza literatury fachowej. |Studiowanie czasopism oraz artykułów na stronach internetowych związanych z |Cały okres stażu |Zgromadzone czasopisma oraz artykuły. |
| |nauczaniem języka angielskiego. | |Stały użytkownik stron internetowych. |
|Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu oraz |Obserwacja zajęć, wspólna analiza skuteczności zastosowanych metod i form. |Cały okres stażu |Notatki z obserwowanych lekcji, karty obserwacyjne. |
|innych nauczycieli. | | | |
|Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub |Opracowanie scenariuszy, wspólna analiza pod kątem doboru metod i form pracy.|Cały okres stażu |Scenariusze lekcji, karty hospitacyjne. |
|hospitowanych przez dyrektora szkoły. |Analiza mocnych i słabych stron własnej pracy. | | |
|Porównanie szkoły polskiej z innymi szkołami w Europie. |Obserwacja zajęć oraz życia szkolnego w szkołach uczestniczących w projekcie |Okres realizacji projektu |Dokumentacja projektu. |
| |unijnym „Euroculture”. | |Fotografie. |
| |Prowadzenie zajęć za granicą. | |Rezultaty z realizacji projektu na płycie CD. |
| |Wymiana doświadczeń. | | |
| |Rozbudowanie rozkładów materiału języka angielskiego o treści wypływające z | | |
| |projektu. | | |
| |Rozwój kompetencji językowych uczniów poprzez bezpośredni kontakt z językiem | | |
| |angielskim. | | |
|Praca z uczniem zdolnym. |Przygotowanie i udział uczniów w konkursach szkolnych, gminnych i krajowych. |Cały okres stażu |Opracowania konkursów, zaświadczenia o uczestnictwie, |
| |Prowadzenie koła pracy z uczniem zdolnym. | |dyplomy. Dziennik koła. |
| |Opracowanie i wdrożenie indywidualnego toku nauczania ucznia zdolnego. |Pierwszy |Dokumentacja przygotowań i przebiegu nauczania. |
| | |i drugi rok stażu | |
|Opracowanie narzędzi diagnozujących poziom kompetencji |Opracowanie kart pracy, sprawdzianów, testów, kart osiągnięć uczniów. |Cały okres stażu |Zgromadzona dokumentacja. |
|językowych uczniów. | | | |
|Udział w spotkaniach samokształceniowego zespołu |Pełnienie funkcji przewodniczącego zespołu humanistycznego, podejmowanie |Cały okres stażu |Plan pracy samokształceniowego zespołu humanistycznego, |
|humanistycznego. |określonych działań w zespole. | |sprawozdanie z działalności, notatki ze spotkań. |
|Doskonalenie warsztatu pracy. |Udział w ...