Dodaj publikację
Autor
Beata Dżoń
Data publikacji
2009-11-02
Średnia ocena
0,00
Pobrań
1076

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Arkusz hospitacji zajęć – wzory z przykładem opisu.
 Pobierz (doc, 55,5 KB)

Podgląd treści


WZÓR NR 1

ARKUSZ HOSPITACJI ZAJĘĆ

Data realizacji:...........................................................................................................................................

Prowadzący zajęcia:...................................................................................................................................

Klasa:.........................................................................................................................................................

Temat lekcji:..............................................................................................................................................

Cel główny lekcji: ...................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................

MERYTORYCZNA STRONA LEKCJI

|1. |Przygotowanie nauczyciela do lekcji |Staranne przygotowanie do lekcji |
| | |/PRZYKŁADY OPISU/ |
|2. |Zgodność tematu i zakresu treści z wymaganiami realizowanego |Tematyka zajęć wynika z opracowanego planu dydaktycznego. |
| |przez nauczyciela programu kształcenia |Temat przygotowany zgodnie z realizowanym programem kształcenia.|
|3. |Świadomość realizowanych na lekcji celów |Prowadzący trafnie uświadomił cele lekcji/zajęć |
| | | |

METODYCZNA STRONA LEKCJI

|1. |Umiejętność kierowania procesem uczenia się |Trafnie dobrane metody i formy pracy z uczniami. Działania |
| | |nauczyciela dostosowane do możliwości uczniów. |
|2. |Dobór metod i środków dydaktycznych do celów lekcji |Środki dydaktyczne oraz metody pracy przygotowane zgodnie z |
| | |omawianymi treściami. |
| | |Dobrze wybrane i wykorzystane środki dydaktyczne zgodne z |
| | |omawianymi treściami. |
| | |Trafny dobór metod i środków dydaktycznych do celów lekcji. |
|3. |Stopień aktywizacji uczniów przez właściwy dobór pytań |Odpowiednie pytania i stworzona sytuacja problemowa „zmuszała” |
| | |uczniów do aktywności. |
| | |Stworzona sytuacja problemowa wpłynęła na aktywność uczniów |
| | |podczas lekcji. |
| | |Uczniowie aktywnie brali udział w lekcji. |
|4. |Wdrażanie uczniów do samokształcenia |Potrafią wykorzystać zdobytą na poprzednich lekcjach do |
| | |............ |
| | |Uczniowie z dużym zaangażowaniem poszukują....... |
|5. |Celowość pracy domowej |Praca domowa była celowa, właściwie podana, objaśniona, |
| | |utrwalająca wiadomości/ wiedzę. |

ORGANIZACYJNA STRONA LEKCJI

|1. |Wykorzystanie czasu lekcji |Dobre gospodarowanie czasem lekcji. |
| | |Właściwe wykorzystanie czasu zajęć. |
|2. |Tempo lekcji |Tempo pracy dostosowane było do zdolności, możliwości |
| | |percepcyjnych uczniów. |
|3. |Przygotowanie środków dydaktycznych i posługiwanie się nimi |Korzystanie z przygotowanych środków dydaktycznych. |
|4. |Przygotowanie uczniów do lekcji |Dobre przygotowanie uczniów d zajęć. |

OCENA PRACY UCZNIÓW

|1. |Zaangażowanie uczniów, zainteresowanie treścią lekcji, |Uczniowie wykazywali duże zainteresowanie omawianym tematem |
| |koncentracja uwagi |lekcji, aktywnie brali udział w zajęciach. |
|2. |Sposób oceniania uczniów przez nauczyciela |Prowadzący zajęcia na bieżąco kontrolował pracę uczniów, każda |
| | |ocena właściwie umotywowana, jawna. |

UWAGI

...................................................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................................................

Podpis osoby prowadzącej: Podpis osoby obserwującej:

.................................................. ............................................

WZÓR NR 2

KARTA HOSPITACYJNA

1. NAZWA SZKOŁY/PLACÓWKI

......................................................................................................................................................

2. IMIĘ I NAZWISKO NAUCZYCIELA

......................................................................................................................................................

3. PRZEDMIOT

......................................................................................................................................................

4. TEMAT LEKCJI/ZAJĘĆ

......................................................................................................................................................

5. KLASA/GRUPA

......................................................................................................................................................

6. CELE LEKCJI/ ZAJĘĆ

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

7. OBSERWACJA ZAJĘĆ UKIERUNKOWANA NA:

ocenianie, wiedzę, umiejętności, postawy uczniów

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

8. OCENA STOPNIA REALIZACJI ZAŁOŻONYCH CELÓW:

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

9. WSPÓLNE WNIOSKI:

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

Podpis osoby hospitowanej: Podpis hospitującego:

............................................... ...........................................

WZÓR NR 3
...................................................

KARTA HOSPITACJI
prowadzona przez stażystę
Temat zajęć: ................................................................................................................
Nazwisko i imię nauczyciela prowadzącego........ .......................................................
Przedmiot:..............................................................   klasa: ........................................
Elementy lekcji, na które należy zwrócić uwagę: (podkreślić właściwy element):
1. Wykorzystanie czasu na lekcji.
2. Środki dydaktyczne stosowane na lekcji.
3. Zajęcia pozalekcyjne sprzyjające rozwojowi zainteresowań uczniów.
4. Sposób prowadzenia zebrań i spotkań z rodzicami.
5. Zasady stosowania WSO ...