Dodaj publikację
Autor
Beata Dżoń
Data publikacji
2009-11-02
Średnia ocena
0,00
Pobrań
184

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan godzin wychowawczych w klasie 5.
 Pobierz (doc, 70,5 KB)

Podgląd treści


PLAN PRACY GODZIN WYCHOWAWCZYCH W KLASIE V ROK SZKOLNY 2009/2010

| | | | |
|Tematy |Korelacja |Metody |Osiągnięcia |
|i zagadnienia |ze ścieżką |i środki |ucznia |
|(cele ) |edukacyjną |realizacji |( realizacja celów ) |
|1. Jak być dobrym zespołem ? | Wychowanie patriotyczne i obywatelskie |pogadanka z elementami dyskusji |uczeń: |
|- zasady i funkcjonowanie zespołów |(środowisko lokalne ) | |- wie jak może i powinien funkcjonować w grupie |
|- jak dbać o to, aby być dobrym zespołem ? | | |-rozumie potrzebę dobrego zachowania w grupie |
|-kultura zachowania w grupie | | | |
|2. Wybór samorządu klasowego, prawa i obowiązki ucznia |Wychowanie patriotyczne |prezentacja kandydatów |-potrafi zaprezentować i uzasadnić wybór koleżanki|
|-zasady wyboru uczniów do samorządu klasowego |i obywatelskie (środowisko |wybory |/ kolegi na kandydata do samorządu klasowego |
|-sposób głosowania |lokalne) |elementy dyskusji, wnioski |-zna swoje prawa i obowiązki wynikające z Kodeksu |
|- Kodeks Ucznia; prawa i obowiązki | | |Ucznia |
|3. Koleżeństwo a przyjaźń |Wychowanie do życia w rodzinie |Rozmowa nauczająca |- potrafi odróżnić koleżeństwo od przyjaźni |
|-co to jest koleżeństwo, a na czym polega przyjaźń ? | |Inscenizacja |- rozumie potrzebę i znaczenie przyjaźni w życiu |
|- cechy koleżeństwa | | |każdego człowieka |
|-zasady przyjaźni | | |- wie jak powinien postępować człowiek aby zyskać |
|- jak postępować aby mieć kolegów i przyjaciół ? | | |czyjąś przyjaźń |
|4. Poznajemy siebie - asertywność, uległość, agresja w zachowaniu. |Edukacja prozdrowotna (poznawanie swoich |pogadanka |- rozpoznaje zachowania asertywnego, uległe, |
| |mocnych i słabych stron) |drama |agresywne, |
| | |ćwiczeniowa |- zna przyczynę takich zachowań oraz ryzyko, jakie|
| | | |niosą w kontaktach z nimi |
|5. Czy znam swoją szkołę ? |Wychowanie patriotyczne i obywatelskie |Wywiady |- potrafi zebrać informację o historii i |
|- sposoby zbierania informacji |(środowisko lokalne) |Opowiadanie |tradycjach naszej szkoły |
|- kronika szkoły: historia i tradycja | |rebus |- wie z kim przeprowadzić rozmowę i jakie zadawać |
|-życie kulturalne w miejscowości i regionie dawniej a dziś | | |pytania |
| | | |- dostrzega rolę szkoły w życiu środowiska |
|6. Jak pomóc w niebezpieczeństwie ? |Edukacja prozdrowotna |drama |- potrafi określić sytuację niebezpieczną |
|-co to jest niebezpieczeństwo6. Jak pomóc w niebezpieczeństwie, |(bezpieczeństwo) |pogadanka |-dostrzega skutki niebezpiecznych sytuacji |
|niebezpieczna sytuacja ? | | |-wie, że w każdej sytuacji wybór należy do niego |
|-niebezpieczne sytuacje w życiu uczniów, decyzje i skutki | | | |
|7. Moje zainteresowania |Wychowanie patriotyczne i obywatelskie |opowiadanie |- potrafi opowiedzieć o swoich zainteresowaniach |
|-prezentacja przedmiotów i zainteresowań uczniów |(środowisko lokalne) |praca w grupach |- umie rozmawiać w grupie (słuchać i opowiadać ) o|
|-grupowanie rodzajów zainteresowań uczniów | |pokaz przedmiotów |hobby |
|-znaczenie hobby | | | |
|8. Muszę czy chcę się uczyć i dlaczego ? |Edukacja prozdrowotna ( |rozmowa nauczająca |- rozumie znaczenie słów: muszę, chcę |
|-znaczenie słów: muszę, chcę |poznawanie swoich mocnych i słabych stron ) | |- wie dla kogo i dlaczego uczy się |
|- dla kogo i dlaczego uczę się | | | |
|9. Jak ...