Dodaj publikację
Autor
Marlena Romecka
Data publikacji
2009-11-02
Średnia ocena
3,80
Pobrań
678

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Karta pracy ucznia, która wymaga pracy z tekstem dramatu, szukania cytatów, a przy okazji systematyzuje wiadomości z lektury.
 Pobierz (doc, 21,5 KB)

Podgląd treści


1. Wyjaśnij w kilku zdaniach, jakiego zakończenia historii Romea i Julii może spodziewać się widz, słysząc słowa prologu.

2. Wytłumacz słowa chóru: „Miłość skazana na śmierć przez nienawiść”

3. Odczytaj monolog Romea rozpoczynający się od słów: „Drwi z blizn, kto nie doświadczył ran...” tak, by jak najlepiej wyrazić uczucia bohatera. Zwróć uwagę na: apostrofy, wykrzyknienia, pytania retoryczne. AKT II, scena 2.

4. Wpisz do tabelki te wypowiedzi kochanków, które według ciebie najlepiej oddają siłę ich uczucia.

|Romeo |Julia |
|- ....... |- ........... |

5. Napisz, jakie wrażenie na współczesnym czytelniku wywołują miłosne wyznania Romea i Julii. Jakich słów użyłby współczesny Romeo?

6. Napisz dłuższą wypowiedź na temat:
• Jak rozumiesz słowa Julii: „Cóż znaczy nazwa? To, co zwiemy różą, pod inną nazwą nie mniej by pachniało.”

7. Napisz dłuższą wypowiedź na temat:

• Wyjaśnij sens słów Romea: „Kpi z cudzej blizny, kto sam nie był ranny.”