Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
1.Zredaguj plan wydarzeń przedstawionych w opowiadaniu J.Iwaszkiewicza „Ikar”.
2.Porównaj opowiadanie Iwaszkiewicza z opisanym w nim obrazem P.Breughla. Zapisz w tabeli podobieństwa i różnice. Weź pod uwagę:
- czas i miejsce przedstawionych wydarzeń;
- głównego bohatera oraz inne postaci.
3. Napisz, co łączy, a co dzieli obu twórców tzn. J.Iwaszkiewicza i P.Breughla. Uwzględnij:
- sposób patrzenia na świat;
- sposób przekazywania informacji o świecie;
- wybór i hierarchię ważności spraw poruszanych w dziele.
4. Odszukaj w opowiadaniu J.Iwaszkiewicza zdania, które podkreślają to, że artyści inaczej niż inni ludzie postrzegają rzeczywistość. Zapisz wnioski w zeszycie. Przypomnij, co na ten temat mówi W.H,Auden w swym wierszu.
5. Na podstawie omówionych wierszy i opowiadania J.Iwaszkiewicza odpowiedz na pytania:
- Dzięki czemu artyści oddziałują na odbiorców?
- Jaki wpływ mogą mieć twórcy na odbiorców swych dzieł?
Opisz obraz Breughla „Upadek Ikara”, posługując się możliwie wieloma wyrazami oznaczającymi stosunki przestrzenne:
➢ u góry, po prawej stronie, po lewej, pomiędzy, w, pośród, w głębi, z dala, dalej, najbliżej, blisko, tuż, przy, za, po, zza, spośród, tu, tam, gdzie, gdzieniegdzie, tedy, tamtędy, przez, którędy, w centrum, wewnątrz, w środku, pośrodku, z boku, od, do, obok, nieopodal, w górze, na, nad, znad, pod, spod, naprzeciw, na wprost, w pobliżu...
Opisz obraz Breughla „Upadek Ikara”, posługując się możliwie wieloma wyrazami oznaczającymi stosunki przestrzenne:
➢ u góry, po prawej stronie, po lewej, pomiędzy, w, pośród, w głębi, z dala, dalej, najbliżej, blisko, tuż, przy, za, po, zza, spośród, tu, tam, gdzie, gdzieniegdzie, tedy, tamtędy, przez, którędy, w centrum, wewnątrz, w środku, pośrodku, z boku, od, do, obok, nieopodal, w górze, na, nad, znad, pod, spod, naprzeciw, na wprost, w pobliżu...
Opisz obraz Breughla „Upadek Ikara”, posługując się możliwie wieloma wyrazami oznaczającymi stosunki przestrzenne:
➢ u góry, po prawej stronie, po lewej, pomiędzy, w, pośród, w głębi, z dala, dalej, najbliżej, blisko, tuż, przy, za, po, zza, spośród, tu, tam, gdzie, gdzieniegdzie, tedy, tamtędy, przez, którędy, w centrum, wewnątrz, w środku, pośrodku, z boku, od, do, obok, nieopodal, w górze, na, nad, znad, pod, spod, naprzeciw, na wprost, w pobliżu...
Opisz obraz Breughla „Upadek Ikara”, posługując się możliwie wieloma wyrazami oznaczającymi stosunki przestrzenne:
➢ u góry, po prawej stronie, po lewej, pomiędzy, w, pośród, w głębi, z dala, dalej, najbliżej, blisko, tuż, przy, za, po, zza, spośród, tu, tam, gdzie, gdzieniegdzie, tedy, tamtędy, przez, którędy, w centrum, wewnątrz, w środku, pośrodku, z boku, od, do, obok, nieopodal, w górze, na, nad, znad, pod ...