Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Projekt edukacyjny „Tydzień Języka Polskiego”
w Zespole Szkół im. Jana Pawła II w Łętowni
Cel główny: doskonalenie sprawności językowej, poszerzenie wiedzy z zakresu kultury języka, podkreślenie szacunku dla języka polskiego, uświadomienie konieczności dbania o czystość i poprawność językową, rozwijanie sprawności komunikacyjnej, rozwijanie kultury czytelniczej.
Cele ogólne:
Realizacja projektu umożliwia uczniom nabycie następujących umiejętności:
• skutecznego porozumiewania się w różnych sytuacjach,
• poprawnego posługiwania się językiem ojczystym,
• efektywnego współdziałania w zespole i pracy w grupie, z zachowaniem obowiązujących norm,
• poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł oraz efektywnego posługiwania się technologią informacyjną.
Realizując projekt, uczniowie:
• rozumieją konieczność eliminowania z języka wulgaryzmów,
• uczą się szacunku dla dobra wspólnego,
• nabywają umiejętność prawidłowej artykulacji,
• rozumieją potrzebę częstszego sięgania po książkę,
• stają się bardziej wrażliwi na piękno polskiej mowy.
Cele szczegółowe:
W wyniku szeregu działań, uczeń potrafi:
• wyjaśnić, dlaczego nie należy używać wulgarnych słów,
• wyeliminować wulgaryzmy ze swojego języka,
• sprawnie posługiwać się słownikami,
• współdziałać w zespole, wspólnie podejmować decyzje, planować i organizować swoją pracę.
Przeznaczenie projektu:
Projekt angażuje wszystkich uczniów Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Łętowni.
Ma charakter interdyscyplinarny. Realizowany na lekcjach różnych przedmiotów, w trakcie różnych działań poza zajęciami i w czasie wolnym uczniów.
Czas realizacji projektu: trzy tygodnie.
Sposób realizacji:
1. Projekt realizowany jest przez okres trzech tygodni:
Pierwszy tydzień: przygotowanie, przydział zadań nauczycielom i uczniom(26-30.01.2009r.)
Drugi tydzień: przygotowanie uczniów - indywidualne i grupowe do realizacji zadań(02-06.02.2009r.)
Trzeci tydzień: realizacja zadań, udział w imprezach Tygodnia Języka Polskiego(09-13.02.2009r.).
2. Każdy dzień Tygodnia przebiega pod innym hasłem i koncentruje się wokół innego zagadnienia:
PONIEDZIAŁEK – Corrida, czyli walka z bykami!
WTOREK - Mój język świadczy o mnie – wypowiadamy wojnę wulgaryzmom
ŚRODA – Zemsta logopedy
CZWARTEK - Kto czyta, żyje wielokrotnie
PIĄTEK – Pięknie piszę.
3. Uczniowie samodzielnie i grupowo przygotowują się i wykonują poszczególne zadania. Określono zadania dla grup wiekowych (oddziałów):
Klasy I-III Konkurs logopedyczno-plastyczny Konkurs pięknego czytania.
Klasy IV-VI: Konkurs na opowiadanie logopedyczne.
Klasy I-III Gimnazjum: Konkurs Krasomówczy
4. Określono także zadania dla wszystkich uczniów:
• Corrida, czyli walka z bykami –konkurs ortograficzny o tytuł Szkolnego Mistrza Ortografii.
• Z językiem polskim na ty – konkurs o miano Klasowego Mistrza Języka Polskiego.
• Mój język świadczy o mnie- wypowiadamy wojnę wulgaryzmom – plakat z hasłem.
• Nasza ulubiona lektura – dekoracja klasy.
• Pióra w dłoń ! – konkurs na sprawozdanie.
Wyniki z poszczególnych konkursów będą sumowane oraz doliczone do szkolnego konkursu o miano najlepszej klasy.
5. Propozycje dla chętnych uczniów:
• Odkrywamy talenty! - zebranie, selekcja materiałów oraz wydanie „Tomiku Młodych ...