Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Migdał
Data publikacji
2009-11-02
Średnia ocena
5,00
Pobrań
277

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

DOKUMENT ZAWIERA PROGRAM PROFILAKTYCZNY DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM, KTÓREGO CELEM JEST ZMNIEJSZENIE STOPNIA AGRESJI WŚRÓD MŁODZIEŻY I ZAPOBIEGANIE NOWYM ZJAWISKO Z NIĄ ZWIĄZANYM.
 Pobierz (doc, 77,5 KB)

Komentarze

Amiśka, 2009-11-04, ocena:

Program przemyślany, wiele rozwiązań bardzo mi się podoba. Zadania możliwe do realizacji, nie są wzięte z księżyca.

Podgląd treści

PROGRAM PROFILAKTYKI
GIMNAZJUM NR 23
r.szk. 2006/2007 i 2007/2008

Cel: Zmniejszenie stopnia agresji wśród młodzieży
oraz zapobieganie nowym zjawiskom z nią związanym.

|Zadania |Sposoby realizacji |Realizatorzy |Terminy |
| |Rozpoznanie stanu i potrzeb środowiska szkolnego poprzez: |Wychowawcy, pedagog |Wrzesień 2008 |
| |ankiety, wywiad, badanie socjometryczne. | | |
| | | | |
| |Aktualizowanie, co 3 miesiące monografii klas. | | |
| | | | |
| |Dobór odpowiedniego programu wychowawczego, |Wychowawcy |Luty/ marze 2007 |
| |profilaktycznego lub interwencyjnego na podstawie diagnozy.| |Cały rok szkolny |
| | | | |
| |Pomoc uczniom klas I w adaptacji do nowego środowiska |Wychowawcy i pedagog |Cały rok szkolny |
| |poprzez: | | |
|1. Diagnoza środowiska szkolnego. |- warsztaty integracyjne, | | |
| |- rozmowy indywidualne, | | |
| |- ognisko/grill integracyjny razem z rodzicami. | | |
| | | | |
| | |Wychowawcy, pedagog, nauczyciele | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | |Wrzesień 2008 |
| | | |Cały rok szkolny |
| | | |Wrzesień 2008 |
| |Przeprowadzenie lekcji dyspozycyjnej pt.: „Mój wpływ na |Wychowawcy |Marzec/ kwiecień 2007 |
| |bezpieczeństwo w szkole”. | | |
| | | | |
| |Przeprowadzenie szkolenia dla uczniów z zasad BHP na | | |
| |lekcjach WF. | | |
| | |Nauczyciele WF |Marzec/ kwiecień 2007 |
|2. Zapobieganie występowaniu agresji słownej i fizycznej |Zorganizowanie rady szkoleniowej nt. procedur postępowania | | |
|wśród młodzieży. |w sytuacjach zagrożenia przestępczością i demoralizacją | | |
| |młodzieży. |Komisarz L. Wrona |Marzec 2007 |
| | | | |
| |Stworzenie i przestrzeganie „Procedur postępowania w | | |
| |sytuacjach zagrożenia przestępczością i demoralizacją | | |
| |młodzieży”. | | |
| | | | |
| |Aktywne pełnienie dyżurów przez nauczycieli w czasie przerw|Zespól ds. Profilaktyki, |Kwiecień/ maj 2007 |
| |(wg określonych procedur). |M. Wiertek, N. Gaweł |Cały rok szkolny |
| | | | |
| |Stworzenie sekcji „dyżurnych” wśród młodzieży. | | |
| | | | |
| |Do zadań dyżurnych będzie należało: | | |
| |- przekazywanie informacji od dyżurującego nauczyciela do |Nauczyciele |Cały rok szkolny |
| |pokoju nauczycielskiego, że brakuje drugiej osoby na | | |
| |dyżurze, | | |
| |- zgłaszanie dyżurującemu nauczycielowi o wszelkich | | |
| |niepokojących ich sytuacjach na terenie szkoły. | | |
|2. Zapobieganie występowaniu agresji słownej i fizycznej | |Samorząd uczniowski wraz z opiekunem |Wrzesień 2008 |
|wśród młodzieży. |Korzystanie z monitoringu. | |Cały rok szkolny |
| | | | |
| |Wprowadzenie i przestrzeganie Zasady Szybkiego Reagowania | | |
| |(wg określonej procedury). | | |
| | | | |
| |Zapoznanie się i realizowanie programu wychowawczego i | | |
| |profilaktycznego szkoły poprzez: | | |
| |- przygotowanie projektów wykorzystania treści ww. | | |
| |programów na lekcjach. | | |
| | | | |
| | | | |
| |Aktywne funkcjonowanie skrzynek „Pomocna dłoń”. |Dyrektor, Pedagog, Rada Rodziców | |
| | | |Cały rok szkolny |
| |Prezentowanie spektakli profilaktycznych. |Wychowawcy, pedagog, dyrektor | |
| | | |Cały rok szkolny |
| |Stworzenie „Trybunału uczniowskiego”. | | |
| | | | |
| |Do zadań Trybunału będzie należało m.in.: rozstrzyganie | | |
| |trudnych sytuacji szkolnych uczniów. |Zespół human.: M.Łopata, | |
| | |Zespół mat – przyr.: R. Gramatyka |Maj/ czerwiec 2007 |
| | |Zespół język.: B.Gawarecka |Cały rok szkolny |
| | |Zespół wf : D. Bednarski | |
| | |Zespół ds.integracji: B.Wicher | |
| | |Nauczyciele religii: E.Baran | |
| | |Nauczyciele sztuki i techniki: M. Gabriel | |
| | |D. Bednarski, K. Migdał | |
| | | | |
| | | |Cały rok szkolny |
|2. Zapobieganie występowaniu agresji słownej i fizycznej | |Grupa Wsparcia | |
|wśród młodzieży. | | | |
| | | |II semestr 2007 |
| | |Samorząd uczniowski wraz z opiekunem |r.szk. 2007/2008 |
| | | | |
| | | |Wrzesień 2008 |
| | | |Cały rok szkolny |
| |Stwarzanie uczniom możliwości ...