Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
[pic]
[pic]
I . TEMATYKA GODZIN WYCHOWAWCZYCH Z UWZGLĘDNIENIEM ŚCIEŻEK EDUKACYJNYCH I PROGRAMU PROFILAKTYCZNO - WYCHOWAWCZEGO
| |TEMATY I ZAGADNIENIA |METODY |
|DZIAŁ PRACY | |I |
|WYCHOWAWCZEJ | |ŚRODKI |
|ŚCIEŻKA | |REALIZACJI |
| | | |
|Organizacja zespołu |Wybór samorządu klasowego. Mój kandydat to … . Zawarcie kontraktu z uczniami. |prezentacja kandydatów |
|klasowego | |wybory do samorządu uczniowskiego |
| |Ustalenie planu pracy w klasie V. Zapoznanie z prawami dziecka. (WP) | |
| | | |
| | | |
| | |sondaż, metaplan „Jak powinna wyglądać |
| |2. Jesteśmy dobrym zespołem klasowym? Jak być dobrą koleżanką, dobrym kolegą? (WR, WP) |zgrana klasa?“ |
| | |opracowanie kodeksu klasowego |
| | |pogadanka z elementami dyskusji |
| | | |
| | | |
| |Realizacja zadań powierzonych przez Samorząd Uczniowski. (WP, WK) | |
| | | |
| | | |
|Uroczystości, |Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2008/2009. | |
|tradycje, | |uroczystość klasowa, gry, zabawy |
|obrzędy, |Ach, ci chłopcy! - Dzień Chłopca w naszej klasie. (WR) |integracyjne, niespodzianki |
|życie towarzyskie | |pogadanka z elementami dyskusji |
| |Dzień Edukacji Narodowej. Co powinniśmy wiedzieć o patronie naszej szkoły ? (WP, WR) | |
| |Tradycje i zwyczaje naszej szkoły. |pogadanka z elementami dyskusji (plan) |
| | | |
| |Święto Odzyskania Niepodległości. Ja – patriota. (WP) |zabawa klasowa, konkursy, gry |
| | | |
| |Andrzejki (tradycje i wróżby andrzejkowe). (WR) |wspólne obdarowanie sie prezentami |
| | | |
| |Święty Mikołaju przybądź! Mikołajki. (WR) | |
| | | |
| |Rocznica Powstania Warszawskiego. (WP) |pogadanka |
| | |opowiadanie |
| |Gwiazdo betlejemska świeć … (Wigilia klasowa). Święta Bożego Narodzenia w moim domu. (WR) | |
| | | |
| |Powitanie wiosny. | |
| | | |
| |Mamo, Tato! Kocham Was. Dzień Matki. (WR) Dzień Dziecka. (WR) | |
| | |praca twórcza (przygotowanie niespodzianek |
| |Bardzo kulturalne spotkania czwartkowe. (WR, Z) |dla rodziców) |
| | |spotkania koleżeńskie |
| |Prace porządkowe na rzecz klasy. | |
| | |przygotowywanie gazetek, dbałość o kwiaty |
| |Wycieczki klasowe, wyjazdy na basen, wyjścia do muzeum. (WR, Z) | |
| | | |
| |Udział w szkolnych konkursach. Kulturalne spotkania czwartkowe. (WR) | |
|Edukacja |Kultura języka, stroju i zachowania. W krainie grzeczności. (Z) |drama |
|prozdrowotna |(udział w konkursie grzecznościowym) |pogadanka, konkurs |
| | | |
| |Jak się uczyć (warsztaty)? Zasady higieny pracy umysłowej (efektywne sposoby i techniki uczenia się). Zorganizowanie pomocy w nauce. (WP, CZ)|burza mózgów, poszukiwanie rozwiązań: |
| | |pytania, odpowiedzi |
| |Co to jest nałóg ? – powody dla , których ludzie stosują używki, społeczne mechanizmy uzależnienia. Poglądy na temat papierosów i alkoholu. Co| |
| |powinniśmy wiedzieć o AIDS? (Z) |praca w grupach |
| | | |
| | | |
| |Realizacja programu „JEM KOLOROWO!”. (Z) | |
| |- Jem zdrowo, bo jem kolorowo. |rozmowa nauczająca; analiza przykładów, |
| |- Kolorowy plakat, czyli warzywa i owoce w roli głównej. |plakaty, broszury, plansze, burza mózgów, |
| |- Warzywno – owocowy świat. |metaplan, obserwacje, quiz |
| |- Bardzo kolorowy quiz warzywno – owocowy. | |
| |- Kolorowa przygoda. | |
| | |dyskusja |
| |Moje zachowanie w szkole i poza szkołą. Słów kilka o agresji … (wybrane elementy programu „SAPER” oraz programu „SZKOŁA BEZ PRZEMOCY” – 10 |praca w grupach |
| |zasad). (Z) | |
| |Agresja – co z tego będziesz miał? |burza mózgów, drama |
| | | |
| |Zachowanie ostrożności w drodze do i ze szkoły. Niebezpieczeństwa grożące dzieciom. (Z ...