Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Bartoń
Data publikacji
2009-11-09
Średnia ocena
0,00
Pobrań
403

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Lekcja przeznaczona jest dla uczniów klas 4-6 szkoły podstawowej. Należy przeprowadzić ją zanim zapowiemy lekturę W 80 dni dookoła świata. Zajęcia te mają na celu wyzwolić dziecięcą ciekawość i żyłkę poszukiwacza przygód. Celem ostatecznym jest przeczytanie przez dzieci lektury w całości.
 Pobierz (doc, 28,5 KB)

Podgląd treści


Lekcja projektująca czytanie lektury ,,W 80 dni dookoła świata”

Temat: Planujemy wymarzone podróże.

Cele:

✓ zachęcać i pobudzać do czytania lektury w całości;

✓ korzystać z różnych źródeł informacji;

✓ poprawnie zapisywać nazwy własne;

✓ redagować opisy – przedmiotu, widoku;

✓ porównywać.

Umiejętności:

✓ wykorzystywać znalezione informacje do konkretnych działań;

✓ łączyć różne dziedziny nauki – j. polski, geografię, sztukę…;

✓ planować działania.

Potrzebne materiały: mapa świata, atlasy. Podczas lekcji konieczny też jest ciągły dostęp do Internetu.

Działania:

1. Dzielimy klasę na grupy 3- lub 4-osobowe. Każda grupa ma za zadanie opracować trasę podróży do jednego z miejsc – Paryż, Bombaj, Hongkong, San Francisco, Chicago, Dublin, Londyn (uczniowie mogą losować lub dajemy w kopercie nazwę miejsca). Muszą precyzyjnie określić czas wyjazdu, miejsca, przez które odbywać będzie się podróż, środki lokomocji, którymi będą się przemieszczać.

2. Następnie opracowują listę rzeczy, które należy zabrać z sobą w podróż (należy tu uwzględnić porę roku, niespodzianki, jakie mogą się trafić w trakcie podróży).

3. Z danego miejsca (miasto, państwo) trzeba przywieźć typowy produkt – jaki? -wyszukują w Internecie i redagują jego opis.

4. W kolejnym zadaniu należy zredagować krótki opis widoku z podróży (może to być miejsce widziane przejazdem lub miejsce docelowe).

5. Teraz uczniowie wypisują 5 cech różniących życie w kraju przeznaczenia od życia w kraju rodzinnym.

*Wszystkie zrealizowane zadania można ułożyć w całościową planszę.

6. Grupy prezentują efekty pracy.

7. Informujemy teraz uczniów, że zajęcia były wstępem do czytania lektury ,,W 80 dni dookoła świata”. Określamy termin przeczytania lektury.

Oprac. Katarzyna Bartoń