Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Lekcja projektująca czytanie lektury ,,W 80 dni dookoła świata”
Temat: Planujemy wymarzone podróże.
Cele:
✓ zachęcać i pobudzać do czytania lektury w całości;
✓ korzystać z różnych źródeł informacji;
✓ poprawnie zapisywać nazwy własne;
✓ redagować opisy – przedmiotu, widoku;
✓ porównywać.
Umiejętności:
✓ wykorzystywać znalezione informacje do konkretnych działań;
✓ łączyć różne dziedziny nauki – j. polski, geografię, sztukę…;
✓ planować działania.
Potrzebne materiały: mapa świata, atlasy. Podczas lekcji konieczny też jest ciągły dostęp do Internetu.
Działania:
1. Dzielimy klasę na grupy 3- lub 4-osobowe. Każda grupa ma za zadanie opracować trasę podróży do jednego z miejsc – Paryż, Bombaj, Hongkong, San Francisco, Chicago, Dublin, Londyn (uczniowie mogą losować lub dajemy w kopercie nazwę miejsca). Muszą precyzyjnie określić czas wyjazdu, miejsca, przez które odbywać będzie się podróż, środki lokomocji, którymi będą się przemieszczać.
2. Następnie opracowują listę rzeczy, które należy zabrać z sobą w podróż (należy tu uwzględnić porę roku, niespodzianki, jakie mogą się trafić w trakcie podróży).
3. Z danego miejsca (miasto, państwo) trzeba przywieźć typowy produkt – jaki? -wyszukują w Internecie i redagują jego opis.
4. W kolejnym zadaniu należy zredagować krótki opis widoku z podróży (może to być miejsce widziane przejazdem lub miejsce docelowe).
5. Teraz uczniowie wypisują 5 cech różniących życie w kraju przeznaczenia od życia w kraju rodzinnym.
*Wszystkie zrealizowane zadania można ułożyć w całościową planszę.
6. Grupy prezentują efekty pracy.
7. Informujemy teraz uczniów, że zajęcia były wstępem do czytania lektury ,,W 80 dni dookoła świata”. Określamy termin przeczytania lektury.
Oprac. Katarzyna Bartoń