Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ROZKŁAD MATERIAŁU GODZIN WYCHOWAWCZYCH W KL.V
|Lp. |TEMAT |ZAGADNIENIA |ŚCIEŻKA EDUKACYJA |TERMIN REALIZACJI |
|1. |Wybieramy samorząd klasowy. |— uczymy się demokracji |W P i O |Wrzesień |
|2. | |- czujemy się współodpowiedzialny za klasę | | |
| |Wykonujemy gazetkę klasową. |- potrafimy pracować w grupie | | |
|3. | |- - czujemy się współodpowiedzialny za klasę | | |
| |Ognisko integracyjne. |- - organizujemy pracę przy rozpalaniu ogniska | | |
| | |- - zabezpieczamy teren oraz wracamy bezpiecznie do domu. | | |
|4. |Dzień chłopca. |— uczymy się wyrażać uczucia | | |
| | |— różnica pomiędzy przyjaźnią a miłością | | |
| | |— określenie cech idealnego kolegi, brata | | |
|5. |Kultura osobista i jej wpływ na zachowanie się w rożnych |— kultura osobista |EP |Październik |
| |okolicznościach. |— ocena swojego zachowania i innych | | |
| | |— umiejętność zachowania się w różnych sytuacjach | | |
|6. |Idealny nauczyciel, idealny uczeń. |— określenie cech nauczyciela idealnego | | |
| | |— określenie cech idealnego ucznia | | |
| | |— kształtowanie umiejętności obiektywnej oceny i samooceny | | |
| | |— doskonalenie wzajemnej komunikacji między nauczycielem i uczniami | | |
|7. |Wycieczka do Dęblina. |— przypominamy historię powstania i działalności Dywizjonu 301 |WP i O | |
| | |—nawiązujemy kontakty z ludźmi, którzy pamiętają szczególne zasługi lotników z | | |
| | |dywizjonu 301 | | |
| | |— wykonujemy zdjęcia do kroniki o patronie | | |
|8. |Czytelnictwo w naszej klasie. |— dlaczego należy czytać książki |E Cz i M | |
| | |— korzystanie z biblioteki | | |
| | |— dlaczego książka może być przyjacielem? | | |
| | |— moja ulubiona książka lub książka, która najbardziej mi się podobała | | |
| | |— ocena czytelnictwa od początku roku szkolnego | | |
|9.. |„Spieszmy się kochać ludzi bo tak szybko odchodzą” |— tradycje Święta zmarłych i zaduszek | |Listopad |
| | |— pamięć o najbliższych | | |
| | |— odwiedzenie pobliskiego cmentarza | | |
|10. |11 Listopada-rocznica odzyskania niepodległości. |— ważne wydarzenia w historii Polski |WP i O | |
| | |— symbole narodowe (godło, flaga i hymn państwowy) | | |
| | |— podstawowe symbole w szkole | | |
|11. |„Jestem sobą” |— poznanie swoich mocnych i słabych stron | | |
| | |— próba samooceny swojego miejsca w grupie rówieśniczej | | |
|12. |Co to są emocje? |— zdefiniowanie pojęcia emocje | | |
| | |— emocje pozytywne i negatywne | | |
| | |— nazwanie emocji na podstawie wyrazu twarzy, oczu, ułożenia ust itd. | | |
|13. |Andrzejkowe wróżby. |— tradycje związane z wieczorem andrzejkowym |ER | |
|14. |Kto może mi pomóc, gdy źle się czuję w szkole? |— różne możliwości uzyskiwania pomocy w sytuacji, gdy ktoś poczuł się źle, ma |EP |Grudzień |
| | |kłopoty ze zdrowiem | | |
| | |— kształtowanie umiejętności pomagania sobie i rówieśnikom | | |
|15. |Zasady korzystania z pomocy pogotowia ratunkowego, policji, |— zapoznanie uczniów z zasadami korzystania z usług policji, pogotowia ratunkowego|EP | |
| |straży pożarnej. |i straży pożarnej | | |
|16. |Tradycje Bożego Narodzenia w moim domu. |— dekoracja klasy |ER | |
| | |— przygotowanie do świąt dawniej i dziś | | |
| | |—wigilia klasowa | | |
|17. |Bawimy się bezpiecznie, przyjemnie i kulturalnie. |— pogadanka o zabawach |EP |Styczeń |
| | |— przykłady niebezpiecznych zabaw ze szczególnym uwzględnieniem zabaw na śniegu i | | |
| | |lodzie | | |
|18. |Klasa na medal. |— omówienie zachowania zespołu klasowego w minionym semestrze ...