Dodaj publikację
Autor
Monika Gonczarewicz
Data publikacji
2009-11-17
Średnia ocena
0,00
Pobrań
565

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Awans zawodowy nauczyciela stażysty.
 Pobierz (doc, 70,0 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Monika Gonczarewicz – nauczyciel języka rosyjskiego
Szkoła: Zespół Szkół w Tuchowiczu
Data rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2009 r.
Czas trwania stażu: 01.09.2009 – 31.05.2010 (9 miesięcy)
Opiekun stażu: mgr Lidia Rychta

Kwalifikacje:
• ukończone studia wyższe na Wydziale Filologicznym w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej na kierunku filologia rosyjska.
• ukończone studia wyższe na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Rzeszowskiego na kierunku filologia rosyjska, specjalizacja: nauczycielska.

Cel główny: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego
Cele szczegółowe:
1. Poznanie organizacji i zasad funkcjonowania szkoły.
2. Zapoznanie się z dokumentacją obowiązującą w szkole i sposobami jej prowadzenia.
3. Wdrożenie zasad wewnątrzszkolnego systemu oceniania uczniów.
4. Włączenie się w pracę zespołu przedmiotowego.
5. Zapoznanie się z przepisami bezpieczeństwa i higieny w szkole.
6. Uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym.
7. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich.
8. Opanowanie zasad prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole podstawowej i gimnazjum.

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły oraz dokumentacji funkcjonującej w szkole

(§6 ust. 1 pkt 1, §6 ust. 2 pkt 1()

|ZADANIA |FORMY REALIZACJI |TERMINY |SPOSÓB DOKUMENTOWANIA |
|Poznanie procedury |Zapoznanie się z |Wrzesień 2009 |Poprawnie sporządzony plan rozwoju |
|awansu zawodowego |rozporządzeniem | |zawodowego, rozpoczęcie stażu z |
|nauczyciela |MEN z 1.XII.2004r oraz Kartą | |początkiem pracy w szkole |
| |Nauczyciela, śledzenie | | |
| |informacji w Internecie i | | |
| |prasie poświęconej oświacie | | |
|Zapoznanie się z |Analiza dokumentacji |Wrzesień – |Notatki własne |
|oświatowymi aktami | |październik 2009 | |
|prawnymi: Ustawa o | | | |
|systemie oświaty, Karta | | | |
|Nauczyciela | | | |
|Zapoznanie się z |Obserwacje, udział w |Zgodnie z zatw. |Organizacja zajęć własnych, udział w |
|tygodniowym rozkładem |spotkaniach zespołów |harm. posiedzeń RP |lekcjach i spotkaniach zespołów |
|zajęć w szkole, dyżurami,|przedmiotowych, spotkaniach |oraz zatw. planem | |
|zasadami współpracy |Rady Pedagogicznej |pracy zespołu | |
|Dyrektora z pracownikami | |nauczycieli języków| |
| | |obcych | |
|Poznanie dokumentów |Zapoznanie się z : |wrzesień 2009 oraz |Zapisy w dziennikach, notatki dotyczące|
|obowiązujących w szkole |- Statutem szkoły, |na bieżąco |praktycznego wykorzystania poznanej |
| |- programem | |dokumentacji |
| |dydaktyczno-wychowawczym, | | |
| |-wewnątrzszkolnym systemem | | |
| |oceniania, | | |
| |- programem profilaktycznym | | |
| |oraz prowadzenie dzienników | | |
| |lekcyjnych | | |
|Zapoznawanie się z |Szkolenie bhp na zajmowanym |Wrzesień – |Zaświadczenie o ukończeniu kursu, |
|przepisami dotyczącymi |stanowisku pracy |październik 2009 |oświadczenie o znajomości przepisów |
|bezpieczeństwa i higieny | | | |
|pracy w szkole. | | | |
|Poznanie zasad |Udział w posiedzeniach Rady |Zgodnie z zatw. |Lista obecności na zebraniach i radach |
|funkcjonowania i |Pedagogicznej, praca w |harm. posiedzeń RP |pedagogicznych |
|organizacji szkoły |zespołach ...