Dodaj publikację
Autor
Aldona Defitowska
Data publikacji
2009-11-17
Średnia ocena
5,00
Pobrań
46

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela bibliotekarza na stopień awansu nauczyciela dyplomowanego.
 Pobierz (doc, 85,0 KB)

Podgląd treści


„Nie wystarczy coś wiedzieć , trzeba umieć to zastosować ,
Nie wystarczy chcieć, trzeba również działać .”
(J.W. Goethe)

mgr Aldona Defitowska

nauczyciel bibliotekarz

ubiegający się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego
rozpoczęcie stażu: 1 września 2009 r.
okres stażu: 2 lata 9 miesięcy

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

Zadania w kontekście powinności nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego zawartych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego nauczycieli.

I. Czynności organizacyjne

|Lp. |Zadania |Formy realizacji zadań |Termin realizacji |
|1. |Poznanie procedury awansu zawodowego na |- Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu |IX 2009 |
| |stopień nauczyciela dyplomowanego |zawodowego. | |
| | |- Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. | |
| | |- Opracowanie planu rozwoju. | |
| | | | |
| | | | |
| |Dokumentowanie realizacji planu rozwoju |- Gromadzenie dokumentacji, świadectw, scenariuszy, | |
| |zawodowego |konspektów, planów i innych dokumentów | |
|2. | | |Sukcesywnie |
| | | | |
| |Przygotowanie sprawozdania z realizacji |- Opracowanie zgromadzonej dokumentacji. | |
| |planu rozwoju |- Analiza osiągniętych wyników | |
| | |- Sformułowanie wniosków | |
|3. | | |VI 2012 |
| | | | |
| |Złożenie wniosku o postępowanie |- Poprawne sformułowanie i złożenie wniosku o postępowanie| |
| |kwalifikacyjne |kwalifikacyjne | |
| | | | |
| | | | |
|4. | | | |

II. Zadania wynikające z wymagań kwalifikacyjnych

§ 8 ust. 2 pkt 1 uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

|Lp. |Zadania |Formy realizacji zadań |Termin realizacji |
|1. |Doskonalenie warsztatu i metod pracy, |- Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego |W zależności od potrzeb |
| |poszerzenie wiedzy i umiejętności z |(szkolenia, kursy), adekwatnych do potrzeb własnych i | |
| |zakresu bibliotekoznawstwa |szkoły. | |
| | |- Gromadzenie materiałów związanych z wykonywaną pracą. |Sukcesywnie |
| | |- Odwiedzane bibliotecznych stron WWW. | |
| | | |Na bieżąco |
| | |- Studiowanie czasopism i literatury fachowej. | |
| |Samodzielne pogłębianie wiedzy i | | |
| |umiejętności zawodowych | |Okres stażu |
|2. | |- Promocja biblioteki, jej zbiorów i usług w | |
| |Przeprowadzenie przedsięwzięcia „Bliżej |środowisku szkolnym. | |
| |biblioteki” |- Gromadzenie odpowiedniej literatury. | |
| | |- Aktualizacja księgozbioru zgodnie z zapotrzebowaniem |Sukcesywnie |
|3. | |czytelników. | |
| | |- Organizowanie wystaw tematycznych, gazetek i ekspozycji | |
| | |książek. | |
| | |- Organizacja konkursów | |
| | |czytelniczych | |
| | |- Prowadzenie kroniki bibliotecznej |Zgodnie z programem |
| | | |wychowawczym |
| | |- Analizowanie stanu wypożyczeń wśród uczniów i | |
| | |nauczycieli. | |
| |Cykliczna obserwacja i analiza poziomu |- Pogadanki propagujące czytelnictwo. |Sukcesywnie |
| |czytelnictwa oraz preferencji uczniów i |- Opracowanie i przeprowadzenie ankiety dotyczącej pracy | |
| |pracowników szkoły |biblioteki i zainteresowań czytelniczych uczniów. |Na bieżąco |
| | | | |
|4. | | | |
| | |- Opracowanie harmonogramu lekcji prowadzonych przez |kwiecień |
| |Realizowanie edukacji czytelniczej i |nauczyciela bibliotekarza. | |
| |medialnej |- Współpraca z nauczycielami realizującymi ścieżkę | |
| | |„edukacja czytelnicza i medialna”. | |
| | |- Opracowanie odpowiednich scenariuszy i materiałów | |
| | |dydaktycznych. |IX/X |
| | | | |
|5. | |- Zorganizowanie samodzielnie i we współpracy z innymi | |
| | |nauczycielami konkursów, spotkań. |Wg potrzeb |
| | | | |
| | | | |
| |Organizowanie i prowadzenie imprez o |- Opisanie najważniejszych wydarzeń z życia szkoły | |
| |zasięgu szkolnym | | |
| | | | |
| | |- Umożliwienie uczniom samodzielnego wyszukiwania | |
| |Prowadzenie kroniki ...