Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
„Nie wystarczy coś wiedzieć , trzeba umieć to zastosować ,
Nie wystarczy chcieć, trzeba również działać .”
(J.W. Goethe)
mgr Aldona Defitowska
nauczyciel bibliotekarz
ubiegający się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego
rozpoczęcie stażu: 1 września 2009 r.
okres stażu: 2 lata 9 miesięcy
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
Zadania w kontekście powinności nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego zawartych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego nauczycieli.
I. Czynności organizacyjne
|Lp. |Zadania |Formy realizacji zadań |Termin realizacji |
|1. |Poznanie procedury awansu zawodowego na |- Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu |IX 2009 |
| |stopień nauczyciela dyplomowanego |zawodowego. | |
| | |- Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. | |
| | |- Opracowanie planu rozwoju. | |
| | | | |
| | | | |
| |Dokumentowanie realizacji planu rozwoju |- Gromadzenie dokumentacji, świadectw, scenariuszy, | |
| |zawodowego |konspektów, planów i innych dokumentów | |
|2. | | |Sukcesywnie |
| | | | |
| |Przygotowanie sprawozdania z realizacji |- Opracowanie zgromadzonej dokumentacji. | |
| |planu rozwoju |- Analiza osiągniętych wyników | |
| | |- Sformułowanie wniosków | |
|3. | | |VI 2012 |
| | | | |
| |Złożenie wniosku o postępowanie |- Poprawne sformułowanie i złożenie wniosku o postępowanie| |
| |kwalifikacyjne |kwalifikacyjne | |
| | | | |
| | | | |
|4. | | | |
II. Zadania wynikające z wymagań kwalifikacyjnych
§ 8 ust. 2 pkt 1 uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
|Lp. |Zadania |Formy realizacji zadań |Termin realizacji |
|1. |Doskonalenie warsztatu i metod pracy, |- Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego |W zależności od potrzeb |
| |poszerzenie wiedzy i umiejętności z |(szkolenia, kursy), adekwatnych do potrzeb własnych i | |
| |zakresu bibliotekoznawstwa |szkoły. | |
| | |- Gromadzenie materiałów związanych z wykonywaną pracą. |Sukcesywnie |
| | |- Odwiedzane bibliotecznych stron WWW. | |
| | | |Na bieżąco |
| | |- Studiowanie czasopism i literatury fachowej. | |
| |Samodzielne pogłębianie wiedzy i | | |
| |umiejętności zawodowych | |Okres stażu |
|2. | |- Promocja biblioteki, jej zbiorów i usług w | |
| |Przeprowadzenie przedsięwzięcia „Bliżej |środowisku szkolnym. | |
| |biblioteki” |- Gromadzenie odpowiedniej literatury. | |
| | |- Aktualizacja księgozbioru zgodnie z zapotrzebowaniem |Sukcesywnie |
|3. | |czytelników. | |
| | |- Organizowanie wystaw tematycznych, gazetek i ekspozycji | |
| | |książek. | |
| | |- Organizacja konkursów | |
| | |czytelniczych | |
| | |- Prowadzenie kroniki bibliotecznej |Zgodnie z programem |
| | | |wychowawczym |
| | |- Analizowanie stanu wypożyczeń wśród uczniów i | |
| | |nauczycieli. | |
| |Cykliczna obserwacja i analiza poziomu |- Pogadanki propagujące czytelnictwo. |Sukcesywnie |
| |czytelnictwa oraz preferencji uczniów i |- Opracowanie i przeprowadzenie ankiety dotyczącej pracy | |
| |pracowników szkoły |biblioteki i zainteresowań czytelniczych uczniów. |Na bieżąco |
| | | | |
|4. | | | |
| | |- Opracowanie harmonogramu lekcji prowadzonych przez |kwiecień |
| |Realizowanie edukacji czytelniczej i |nauczyciela bibliotekarza. | |
| |medialnej |- Współpraca z nauczycielami realizującymi ścieżkę | |
| | |„edukacja czytelnicza i medialna”. | |
| | |- Opracowanie odpowiednich scenariuszy i materiałów | |
| | |dydaktycznych. |IX/X |
| | | | |
|5. | |- Zorganizowanie samodzielnie i we współpracy z innymi | |
| | |nauczycielami konkursów, spotkań. |Wg potrzeb |
| | | | |
| | | | |
| |Organizowanie i prowadzenie imprez o |- Opisanie najważniejszych wydarzeń z życia szkoły | |
| |zasięgu szkolnym | | |
| | | | |
| | |- Umożliwienie uczniom samodzielnego wyszukiwania | |
| |Prowadzenie kroniki ...