Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ
W KLASIE I
|Tematyka |Formy i sposoby realizacji |Termin |
| | | |
|I. ORGANIZACJA ZESPOŁU KLASOWEGO | | |
| | | |
|Współżycie w zespole klasowym. | | |
|Poszanowanie sprzętu szkolnego. |zabawy integracyjne, pogadanki |cały rok |
|Pełnienie funkcji dyżurnych. |pogadanki | |
|Ład i porządek w klasie. |pogadanki, dokładne instrukcje | |
|Wzajemna pomoc i koleżeństwo. |pogadanki | |
| |pogadanki, zastosowanie | |
|Dbałość o wystrój klasy. |wiedzy w praktyce | |
| |prace plastyczne dzieci, wspólne wykonywanie | |
| |dekoracji | |
| | | |
|II. REALIZACJA OBOWIĄZKU SZKOLNEGO | | |
|Systematyczne sprawdzanie obecności. | | |
|Przygotowanie do zajęć. | | |
| |zapisy w dzienniku, gromadzenie usprawiedliwień | |
|Obowiązki i prawa ucznia. |systematyczne zadawanie i sprawdzanie zadań domowych | |
| |pogadanki, przestrzeganie regulaminu klasowego |cały rok |
|Udział w życiu szkoły. |udział w akademiach, apelach, imprezach, akcjach | |
| |zebrania, rozmowy indywidualne, zajęcia otwarte, | |
|Współpraca z rodzicami. |pedagogizacja | |
| |kierowanie uczniów na badania, dostosowywanie | |
|Współpraca z PPP. |wymagań, zasięganie porad | |
|III. BHP W ŻYCIU CODZIENNYM I WYCHOWANIE KOMUNIKACYJNE | | |
|Bezpieczeństwo w drodze do szkoły i ze szkoły. | | |
| |pogadanki, ćwiczenia praktyczne na drodze, spotkanie | |
|Umiejętność właściwego przechodzenia przez drogę. |z policjantami | |
| |pogadanki, ćwiczenia praktyczne na drodze, spotkanie | |
|Bezpieczeństwo w szkole, w domu i na wycieczkach. |z policjantami, prace plastyczne |cały rok |
|Prawidłowa postawa podczas nauki. |pogadanki, analiza tekstów literackich, prace | |
| |plastyczne | |
|Stały kontakt z higienistką szkolną. |pogadanki, ćwiczenia praktyczne | |
| |pogadanki, spotkania z pielęgniarką | |
| | | |
|Udział w akcjach promujących higienę. |fluoryzacja zębów, akcja: „Śnieżny uśmiech” | |
|BHP podczas zabaw i gier sportowych. |pogadanki, ćwiczenia praktyczne prace plastyczne | |
|IV. POSTAWY SPOŁECZNO --MORALNE I PATRIOTYCZNE | | |
|Szacunek dla symboli narodowych, tradycji i obrzędów w domu, | | |
|szkole i w klasie. |pogadanki, analiza tekstów literackich, prace |na bieżąco |
|Udział w apelach , akademiach i uroczystościach szkolnych |plastyczne | |
| | | |
| |udział w akademiach z okazji: Dnia Nauczyciela, | |
| |Dnia Babci i Dziadka, Dnia Matki, Dnia Górnika, Dnia | |
| |Europejskiego, Dnia Ziemi, 3 Maja, 11 Listopada, |na bieżąco, według |
| |apelach okolicznościowych, imprezach szkolnych |kalendarza imprez |
| |(Mikołaj, wigilia szkolna). | |
|V. WYCHOWANIE EKOLOGICZNE | | |
|Pogadanki na temat ochrony środowiska. |pogadanki, analiza tekstów literackich, prace | |
|Obserwacja zjawisk przyrodniczych w różnych porach roku. |plastyczne |na bieżąco |
|Opieka nad ptakami – dokarmianie. |pogadanki, prace plastyczne, wycieczki dydaktyczne |na bieżąco |
|Udział w akcjach organizowanych na terenie szkoły. |zbieranie karmy, pogadanka | |
| |„Sprzątanie świata” i inne |jesień |
| | |na bieżąco |
|VI. WYCHOWANIE PRORODZINNE ORAZ PRZECIWDZIAŁANIE UZALEŻNIENIOM | | |
|Uczeń jako członek rodziny (poszanowanie starszych, współudział w| | |
|pracach domowych, prawa i obowiązki dziecka w rodzinie). | | |
|Pomoc uczniom mającym trudną sytuację rodzinną. |pogadanki, analiza tekstów literackich, prace |na bieżąco |
| |plastyczne | |
|Pogadanki na temat uzależnień i ich szkodliwości. | | |
| | | |
| | | |
| |pomoc w załatwieniu formalności, zorganizowanie |według potrzeb |
| |pomocy finansowej | |
| |pogadanki, analiza tekstów literackich, prace |na bieżąco |
| |plastyczne | |
|VII. ŻYCIE TOWARZYSKIE I KULTURALNE | | |
|Obchody urodzin ...