Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA JĘZYKA ANGIELSKIEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS ZAWODOWY NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
Stażysta: mgr Dorota Łuszczak
Opiekun stażu: mgr Małgorzata Cieplucha
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2009 r.
Czas trwania stażu: 9 miesięcy
Cel główny:
• uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego
Cele szczegółowe:
• poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły,
• poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole,
• nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole,
• poznanie przepisów dotyczących zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy,
• doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli oraz prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich,
• podniesienie kwalifikacji poprzez udział w szkoleniach i kursach, oraz poprzez samokształcenie,
• pogłębienie kontaktów z rodzicami i wychowawcami klas.
I. SFERA ORGANIZACYJNA
|ZADANIA |FORMY REALIZACJI |OSOBY WSPIERAJĄCE |TERMINY |DOWODY REALIZACJI |
|Zapoznanie się z procedurą |Poznanie przepisów prawnych dotyczących|Dyrektor szkoły, opiekun |wrzesień 2009 |Poprawnie opracowany plan rozwoju|
|awansu zawodowego |awansu zawodowego nauczycieli, |stażu | |zawodowego. |
|nauczycieli. |opracowanie planu rozwoju zawodowego. | | | |
|Nawiązanie współpracy z |Rozmowy, zawarcie ustnego kontraktu z |Opiekun stażu |wrzesień 2009 |Współpraca z opiekunem stażu. |
|opiekunem stażu |opiekunem. | | | |
|Zapoznanie się z zasadami |Prowadzenie dzienników lekcyjnych i |Dyrektor szkoły, opiekun |wrzesień 2009 |Zapisy w dziennikach, konspekty. |
|funkcjonowania szkoły oraz |konspektów. Zapoznanie się ze statutem |stażu | |Zapis w dokumentacji przebiegu |
|obowiązującą dokumentacją. |szkoły, programem | | |stażu. |
| |dydaktyczno-wychowawczym oraz | | | |
| |wewnątrzszkolnym systemem oceniania. | | | |
|Uczestnictwo w działaniach |Wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu |Dyrektor szkoły, opiekun |Na bieżąco |Obecność na zebraniach i radach |
|wewnątrzszkolnych. |oceniania, współpraca z innymi |stażu | |pedagogicznych. |
| |nauczycielami, wychowawcami i rodzicami| | | |
| |uczniów. | | | |
|Dokumentacja realizacji |Gromadzenie i opis dokumentów, działań,|Opiekun stażu |Na bieżąco |Teczka stażysty. |
|planu rozwoju zawodowego. |programów, scenariuszy, wydarzeń, itp. | | | |
|Przygotowanie projektu |Opis realizacji niniejszego planu |Opiekun stażu |Maj 2010 |Sprawozdanie z realizacji stażu. |
|sprawozdania z realizacji |rozwoju. | | | |
|planu rozwoju zawodowego. | | | | |
|Zapoznanie się z |Uczestnictwo w szkoleniu BHP. |Dyrektor szkoły. Opiekun |Wrzesień-październik 2009 |Potwierdzenie ukończenia kursu. |
|podstawowymi zasadami | |stażu, inspektor BHP | | |
|bezpieczeństwa i higieny | | | | |
|pracy w szkole. | | | | |
II. SFERA DYDAKTYCZNA
|ZADANIA |FORMY REALIZACJI |OSOBY WSPIERAJĄCE |TERMINY |DOWODY REALIZACJI |
|Obserwacja zajęć u opiekuna |Obecność na lekcjach innych |Dyrektor szkoły, opiekun |Na bieżąco |Arkusze obserwacji lekcji |
|stażu i innych nauczycieli. |nauczycieli, omówienie zajęć |stażu | | |
|Prowadzenie zajęć w obecności |Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna|Opiekun stażu |Na bieżąco |Arkusze obserwacji lekcji, |
|opiekuna stażu. |stażu i późniejsze ich omówienie | | |konspekty lekcji, wnioski i |
| | | | |uwagi. |
|Doskonalenie własnego |Kursy, szkolenia. |Dyrektor szkoły, opiekun |Na bieżąco oraz w |Zaświadczenia, certyfikaty. |
|warsztatu pedagogicznego | |stażu |przeszłości | |
| | | | | |
|Dokumentacja własnych działań |Gromadzenie dokumentacji, jej analiza |Opiekun stażu ...