Dodaj publikację
Autor
Magdalena Ryżek, Magdalena Zwolińska
Data publikacji
2009-11-23
Średnia ocena
5,00
Pobrań
656

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Prezentacja dla rodzicow dotycząca sprawdzianu po klasie szóstej. Opracowanie: Magdalena Ryżek, Magdalena Zwolińska.
 Pobierz (doc, 153,5 KB)

Komentarze

hilka, 2009-11-25

Tego szukałam !!! SUPER przygotowana prezentacja!

Ellam, 2009-11-25

prezentacja z klasą! szkoda że bez załączników o których mowa w powyższym ;)

moniolot, 2009-11-25, ocena:

Super praca- tak trzymać!

Podgląd treści

Szkoła Podstawowa
im. Kazimierza Wielkiego
w Wieleniu

ZEBRANIE Z RODZICAMI UCZNIÓW
KLAS SZÓSTYCH
DOTYCZĄCE
SPRAWDZIANU W OSTATNIM ROKU NAUKI
W SZKOLE PODSTAWOWEJ

SZKOŁA BEZ RODZICÓW
- SZKOŁĄ BEZ PRZYSZŁOŚCI!

Wieleń, 6 października 2009 r.

I Strony procesu edukacyjnego

RODZIC

UCZEŃ

NAUCZYCIEL

*** Rozdanie rodzicom ankiet anonimowych, w celu uświadomienia istoty umiejętności tworzenia szczęścia rodzinnego.

II Piramida Maslowa, potrzeby ucznia

POTRZEBY
SAMOREALIZACJI

POTRZEBA
POZNANIA

POTRZEBA UZNANIA
I SZACUNKU

POTRZEBA MIŁOŚCI I PRZYJAŹNI

POTRZEBA BEZPIECZEŃSTWA

POTRZEBA BIOLOGICZNA

III Co warto wiedzieć o sprawdzianie w klasie VI?
Począwszy od 2002 roku każdy uczeń klasy szóstej musi przystąpić do sprawdzianu zewnętrznego, organizowanego przez Centralną Komisję Egzaminacyjną i Okręgową Komisję Egzaminacyjną.
← Sprawdzian ten jest:
- powszechny i obowiązkowy (tzn. muszą do niego przystąpić wszyscy uczniowie);
- taki sam w całym kraju, wszyscy piszą to samo, w tym samym dniu, o tej samej godzinie;
- oceniany poza szkołą, według tych samych kryteriów przez specjalnie przeszkolonych egzaminatorów;
- w trakcie egzaminu może pojawić się obserwator z zewnątrz;
- wynik nie wpływa na promocję, ale jeśli uczeń nie przystąpi do sprawdzianu nie otrzymuje świadectwa ukończenia szkoły;
Ponadto warto wiedzieć, że:
- uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych będą pisali sprawdzian dostosowany do ich możliwości; ( uczeń posiadający orzeczenie z PPP ze wskazanymi warunkami sprawdzianu)
- sprawdzian zawsze odbywa się w kwietniu- w 2010 roku będzie to 8 kwietnia o godz. 9.00; potrwa 60 minut;
- uczniowie, którzy z ważnych przyczyn losowych nie przystąpią do sprawdzianu w pierwszym terminie, będą mogli przystąpić do niego w terminie dodatkowym.

IV Forma i struktura sprawdzianu

  Poprzez sprawdzian zostanie zbadany stopień opanowania wybranych umiejętności ponadprzedmiotowych, które są kształtowane w szkole podstawowej w ramach różnych zajęć edukacyjnych. Są to umiejętności podstawowe dla tego poziomu kształcenia -niezbędne do nauki w gimnazjum oraz przydatne w życiu codziennym. Umiejętności te uzupełniają się i po części przenikają wzajemnie, ale możliwe jest ich wyodrębnienie i ocenienie. Podstawę do przeprowadzenia sprawdzianu stanowią standardy wymagań egzaminacyjnych. Wykaz standardów powstał w wyniku wnikliwej analizy Podstawy programowej kształcenia ogólnego dla pierwszego i drugiego etapu edukacyjnego. Poprzez zabiegi interpretacyjne przełożono zapisy dotyczące celów edukacyjnych, zadań ogólnych szkoły, treści nauczania i osiągnięć uczniów na standardy wymagań szczegółowo określające pożądane umiejętności ucznia kończącego sześcioletnią szkołę podstawową. Standardy pogrupowano w pięć ponadprzedmiotowych kategorii, które stają się niejako odpowiedzią na pytanie: czego szkoła ma nauczyć ? 

CZEGO SZKOŁA
MA NAUCZYĆ ?

CZYTANIE
Uczeń:
1) odczytuje różne teksty kultury (w tym kształtujące tożsamość narodową i postawę obywatelską,
a) źródła i teksty historyczne, w tym: fragmenty kronik, pamiętników, listów, elementy dziedzictwa kulturowego, w ...