Dodaj publikację
Autor
Zofia Kocjan
Data publikacji
2009-11-23
Średnia ocena
0,00
Pobrań
311

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan napisany zgodnie z nową podstawą programową.
 Pobierz (doc, 166,0 KB)

Podgląd treści

Kolorowa jesień.

|Zadania programowe |Realizacja poprzez różnorodne metody i formy pracy |Data realizacji |
| | | |
| |I. Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela | |
| | | |
|Obszar 1. Kształtowanie umiejętności społecznych |Zabawa z zastosowaniem techniki twórczego myślenia ,,Czasem jest mi dobrze, czasem jest mi źle” – uświadomienie dzieciom, | |
|dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i |że mogą przeżywać miłe i przykre uczucia. (Program PKD, s. 47). | |
|dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w | | |
|sytuacjach zadaniowych.(PP) |Zabawy badawcze w ,,Kąciku przyrody”: obserwacja przez lupę struktury budowy jesiennych liści, omówienie dokonywanych | |
| |obserwacji. | |
| | | |
| |,,Co to jest?” – dorysowywanie szczegółów do dziwnych rysunków | |
|Stosowanie różnorodnych metod nauczania w pracy z |( wg Programu PKD, s.85). | |
|dziećmi, ze szczególnym uwzględnieniem metod | | |
|aktywnych oraz terapeutycznych.-(PR) |Zabawa z zastosowaniem techniki twórczego myślenia: kończenie zdania ,,Kolory jesieni to ....” | |
| | | |
| |Ćwiczenia oddechowe ,,Wiatr i liście” – wyrabianie prawidłowego oddechu, dostosowanie jego siły do konkretnej sytuacji. | |
| | | |
| |Zabawa z zastosowaniem techniki twórczego myślenia: lista atrybutów ,,Park, las jesienny jest ...(jaki?)” | |
| | | |
| |Zabawa z dźwiękiem ,,Skąd słyszysz melodyjkę?” – rozwijanie spostrzegawczości słuchowej. | |
| |Zabawa w słowa ,,Łańcuszek słów” – podawanie wyrazu na ostatnią głoskę słowa podanego przez kolegę . | |
| |Zabawa twórcza ,,Kuferek skarbów” | |
| |Nauczyciel wyciąga z kuferka zgromadzone w nim przedmioty i pokazuje dzieciom. Zadaniem dzieci jest odgadnąć do czego | |
| |służy każdy przedmiot. Następnie dzieci wymyślają inne zastosowanie znanych na co dzień przedmiotów. | |
|Motywowanie do zgodnego udziału w życiu grupy-pr.Od|Wprawki pantomimiczne- inscenizowanie różnych scenek rodzajowych, np. przechodzimy ostrożnie przez kładkę na rzece, | |
|przedszkolaka do pierwszaka. |wspinamy się na wysoką skałę, chodzimy po kamieniach, dekorujemy tort, omijamy kałuże itp. | |
| |„ Ekspresja ruchowa i dźwiękowa w parach” aktywizacja grupy, | |
| |rozwijanie wyobraźni twórczej , pomysłowości i świadomości własnego ciała , koncentracji uwagi oraz ilustrowania ruchem | |
| |i dźwiękiem określonych czynności . | |
| | | |
| |Zabawa dramowa ,,Prognoza pogody”- rozwijanie umiejętności skojarzeń do podanego hasła, sprawne układanie i przekazywanie | |
|Obszar 7. Wychowanie przez sztukę - dziecko widzem |zwięzłych informacji. | |
|i aktorem. .(PP) | | |
| |Zabawa dydaktyczno- ruchowa,, Szukamy grzybów”. | |
| | | |
| |Zabawa teatralna na podstawie utworu K. Komińskiej ,, Leśne duszki i grzyby” z wykorzystaniem sylwet- zachęcenie do | |
| |zabawy dzieci nieśmiałych. | |
| |II. Zajęcia dydaktyczne | |
| | | |
|Obszar 3. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci. .(PP) |Teatrzyk kukiełkowy pt. ,,Taniec liści” w oparciu o utwór | |
| |S. Gmoińskiego ,,Wiatr i liście”. Wdrażanie dzieci do uważnego słuchania przedstawienia. Zapoznanie z kształtem liści | |
| |kasztanowca, brzozy, dębu, klonu, . Uważnie ogląda krótkie przedstawienia kukiełkowe. Rozpoznaje i nazywa liście drzew | |
| |występujące w przedstawieniu | |
| | | |
| |Wiersz H. Świąder ,,Kolorowa jesień” – omówienie przez dzieci wyglądu drzew liściastych jesienią. Zwrócenie uwagi na | |
| |porównania użyte w wierszu: ,,kolorowe suknie drzew” i złociste kolory”. Określania barwy liści w okresie ...