Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Poznajemy pracę krawcowej.
|Zadania programowe |Realizacja poprzez różnorodne metody i formy pracy |Data realizacji |
| | | |
| | | |
| |I. Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela | |
| | | |
|Obszar 1. Kształtowanie umiejętności społecznych|Zabawa tematyczna w kąciku krawieckim – prawidłowe nazywanie przyborów i narzędzi jakimi posługuje się krawcowa, | |
|dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i |projektowanie ubranek dla lalek, zwrócenie uwagi na używanie form grzecznościowych oraz bezpieczne posługiwanie się | |
|dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w |nożyczkami. | |
|sytuacjach zadaniowych. (PP) | | |
| |Gra dydaktyczna ,, Dobierz pasujący obrazek” – zaprawa w szybkim ujmowaniu zbiorów liczbowych w zakresie 1-6. | |
| | | |
|Inspirowanie do działań konstrukcyjnych- pr. Od |Zabawa dydaktyczna ,, Zgadnij, co tu nie pasuje? – prawidłowo wyszukuje i zaznacza szczegóły nie pasujące do obrazka. | |
|przedszkolaka do pierwszaka. | | |
| |Zabawy w kąciku budownictwa – konstruowanie budowli z klocków plastikowych i drewnianych z zastosowaniem różnorodnych | |
|Obszar 10.Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci |sposobów łączenia poszczególnych elementów, zwracanie uwagi na cichą i zgodną zabawę. | |
|poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie | | |
|zainteresowań technicznych. |Zabawa z zastosowaniem techniki twórczego myślenia | |
|(PP) |– przekształcenia – przekształcanie litery ,,i” w dowolny obrazek. | |
| |,,Co to jest?” – dorysowywanie szczegółów do dziwnych rysunków | |
|Obszar 3. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci. |( wg Programu PKD, s.85) | |
| | | |
| |Gra dydaktyczna wg Z. Bogdanowicz (s.150) ,,Kto szybciej i lepiej buduje” szybkie rozpoznawanie różnic w kształtach i | |
| |ilości klocków. Wdrażanie do poprawnego odtwarzania układu klocków w określonym czasie. | |
| | | |
| |Zabawy tematyczne w kącikach zainteresowań – wdrażanie do przestrzegania regulaminu grupy ustalonego wspólnie z dziećmi. | |
| | | |
|Motywowanie do zgodnego udziału w życiu grupy, |Zabawa twórcza ,,Inne zastosowanie przedmiotów”- wymyślanie jak największej ilości zastosowań pokazanego dzieciom | |
|przedszkola- pr. Od przedszkolaka do pierwszaka. |przedmiotu | |
| | | |
| |II. Zajęcia dydaktyczne | |
| | | |
|Rozwijanie umiejętności zapewniających |,,W pracowni krawieckiej”- wycieczka do zakładu usługowego. Zapoznanie z maszynami i narzędziami potrzebnymi w pracowni | |
|bezpieczeństwo sobie i innym- pr. Od przedszkolaka |krawieckiej. Poznanie etapów powstawania ubrania. Wzbogacanie słownika dziecka o wyrażenia związane z pracą krawcowej.Wie | |
|do pierwszaka. |kto szyje ubrania, nazywa narzędzia i przybory, które krawcowa potrzebuje do wykonywania swojego zawodu, zna etapy | |
| |powstawania ubrania. Umie zachować się w miejscach publicznych. | |
| | | |
| |,,Przybory krawcowej”- zapoznanie z wyglądem litery ,,i” małej i wielkiej, pisanej i drukowanej. Przyporządkowywanie | |
| |podpisów do narzędzi jakimi posługuje się krawcowa, wykorzystanie wiersza J.Brzechwy,,Tańcowała igła z nitką” Potrafi | |
| |nazwać wszystkie przybory krawcowej, umie dopasować podpisy do narzędzi jakimi posługuje się krawcowa. Zna literę,,i” | |
|Obszar 3. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci. (PP) | | |
| |Historyjka obrazkowa ,,Skąd się wziął fartuszek”- układanie pomieszanych obrazków historyjki z uzasadnieniem; utrwalenie | |
| |etapów powstawania ubrań. Układa historyjkę poprawnie i uzasadnia , dlaczego, zna etapy powstawania ubrań. | |
| | | |
| |,, Co i jak ...