Dodaj publikację
Autor
Zofia Kocjan
Data publikacji
2009-11-30
Średnia ocena
0,00
Pobrań
150

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Ramowy rozkład dnia jest zgodny z nową podstawą programową.
 Pobierz (doc, 32,5 KB)

Podgląd treści


Ramowy rozkład dnia dla grupy VI – dzieci 5-6 letnie ( 7 godz.)

|Godz. |Zabawy swobodne |Zajęcia dydaktyczne |Zajęcia na świeżym powietrzu |Czynności opiekuńcze, |
| |przy niewielkim udziale | |lub w sali |samoobsługowe, organizacyjne |
| |nauczyciela | | |i inne |
| | | | |2 godz. 50 min |
| | | | | |
| |1 godz. 20 min. |1 godz. 25 min. |1 godz. 25 min. | |
|7.30-8.30 |Zabawy w kącikach tematycznych. | |Zabawy ruchowe. |Prace porządkowe. |
| |Zabawy twórcze. | |Zabawy integracyjne. |Zabiegi higieniczne |
| |Zabawy konstrukcyjne. | |Zabawy ze śpiewem. |( samodzielne korzystanie z |
| | | |Ćwiczenia poranne. |toalety, przestrzeganie etapów |
| |40 min. | |10 min. |mycia rąk)10min. |
|8.30-9.00 | | | |Śniadanie: |
| | | | |-przygotowanie do śniadania |
| | | | |-nabywanie umiejętności |
| | | | |estetycznego nakrywania do |
| | | | |posiłków oraz sprzątania po nim |
| | | | |-pełnienie dyżurów |
| | | | |-poznawanie zasad savoir viveru. |
| | | | |30 min |
|09.00-10.00 | |Zintegrowana działalność edukacyjno- wychowawcza w oparciu o podstawę| | |
| | |programową: | | |
| | |-wspomaganie rozwoju mowy i czynności intelektualnych dziecka | | |
| | |- wychowanie przez sztukę: | | |
| | |( dziecko widzem i aktorem ( przedstawienia teatralne, koncerty | | |
| | |muzyczne, wystawy plastyczne) | | |
| | |( muzyka i śpiew oraz pląsy i taniec | | |
| | |( różne formy plastyczne ( malarstwo, rzeźba i architektura, | | |
| | |tradycje i obrzędy ludowe) | | |
| | |-edukacja matematyczna | | |
| | |-edukacja przyrodniczo- ekologiczna i techniczna | | |
| | |-kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania | | |
| | |-wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne | | |
|10.00- 10.25|. |Praca wyrównawcza. | | |
| | |Praca z dzieckiem zdolnym. | | |
| | |Ćwiczenia logopedyczne i zabawy logorytmiczne. | | |
| | |Praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym,| | |
| | |stymulująco- kompensacyjnym i wychowawczym. 60 min | | |
|10.25- 12.30|Gry i układanki dydaktyczne. | |Spacery i wycieczki. |Czynności porządkowo- higieniczne|
| |Zabawy dramowe. | |Wyprawy plenerowe. |i samoobsługowe. |
| | | |Obserwacje przyrodnicze. |Prace społeczno- użyteczne. |
| | | |Zabawy badawcze. |Zajęcia dodatkowe: |
| | | |Zajęcia sportowe. |( religia |
| | | |Zabawy i gry w ogrodzie przedszkolnym lub w sali |( gimnastyka korekcyjna stóp i |
| | | |gimnastycznej. |wad postawy. |
| | | |Zabawa ruchowa. |( j. angielski. |
| | | | |( taniec towarzyski |
| | | | |35 min |
| |20 min | |1 godz.10 min | |
|12.30- 13.00| | | |Obiad: |
| | | | |- ćwiczenia umiejętności |
| | | | |prawidłowego posługiwania się |
| | | | |sztućcami |
| | | | |- utrwalanie nawyków |
| | | | |higienicznych i kulturalnych |
| | | | |- doskonalenie techniki mycia |
| | | | |zębów. 30 min |
|13.00- |Zabawy z inwencji dzieci: | | |Bajkoterapia. |
|13.45. |- kształtowanie umiejętności społecznych; | | |Ćwiczenia relaksacyjne. |
| |- zabawy teatralne. 20 min | | | |
| | | | |25 min. |
|13.45- | | | |Ćwiczenia utrwalające wiadomości |
|14.15. | | | |z zajęć edukacyjnych. |
| | | | |Ćwiczenia gramatyczne i |
| | | | |słownikowe. |
| | | | |Kontakty indywidualne z |
| | | | |rodzicami. 30 min |
|14.15- | | |Zabawa ruchowa. |Podwieczorek. |
|14.30. | | | | |
| | | |5 min |10min |