Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji języka polskiego w klasie II
Temat: Wartości szlacheckie na podstawie „Pana Tadeusza”
Cele:
- uczeń dokonuje selekcji wartości według własnych kryteriów;
- Uzasadnia swoje wybory;
- rozpoznaje w tekście tradycyjne wartości szlacheckie
NACOBEZU:
- potrafię uzasadnić własne zdanie;
- umiem wymienić tradycyjne wartości szlacheckie
METODY:
- zadanie na dobry początek;
- sprawdzenie pracy domowej w parach;
- szybkie tempo
Przebieg zajęć:
Zadanie na dobry początek- sprawdź, czy twój kolega odrobił pracę domową.
Ćwiczenia słownikowo- frazeologiczne:
bezcenna
uniwersalna
duża
główna
nadrzędna wartość
prawdziwa
rzeczywista
subiektywna
obiektywna
NACOBEZU- WPISANIE DO ZESZYTU
Praca indywidualna- ćwiczenie 1.
Praca w zespołach trzyosobowych- wypracowanie listy hierarchii wartości. Prezentacja pracy- uzasadnienie sądu.-ćwiczenie 2
Kto kształtuje nasz system wartości?- ćwiczenie 3
Rozmowa na temat tradycyjnych wartości szlacheckich- uzupełnianie tabeli- uzasadnianie sądu z odwołaniem do tekstu.
W jaki sposób szlachta polska przekazywała młodym ludziom tradycyjny system wartości?- ułóż 2-3 zdania- kolega sprawdzi poprawność
Czy i które z tradycyjnych wartości szlacheckich moglibyśmy przyjąć dziś?- rozmowa „Uważam, że …………………………………………………………jest dziś aktualne. Sądzę tak dlatego, ………………………………………………………………………”
Samoocena uczniów z odwołaniem do NACOBEZU.
Dokończ zdanie:
Na dzisiejszej lekcji dowiedziałem się, że…………………………………………………
Chcę, żebyście dziś ocenili, czy ja byłam dobrze przygotowana do lekcji