Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji języka polskiego w klasie II
Temat: „Bo w graniu była łowów historyja krótka…”- jak Wojski za pomocą muzyki pokazał przebieg polowania?
Cele:
- uczeń posługuje się tekstem poetycki- wybiera właściwe fragmenty;
- uczeń nazywa środki stylistyczne
NACOBEZU:
- potrafię wskazać i nazwać epitety, ożywienie , porównania oraz przenośnię
METODY:
- rozwiąż problem;
-praca w parach;
Przebieg zajęć:
1. Czynności organizacyjne.
2. Uświadomienie celów- NACOBEZU
3. Rozdanie kart pracy po uprzednim omówieniu sposobu pracy (rozwiąż problem);
|Etap polowania |Fragment tekstu |Określenie środków artystycznych |
|Pobudka |„odzew dźwięczący, rześki” |epitet |
|Przygotowanie psów |„jęki po jękach skomlą”; „psów granie” |Ożywienie |
| | |przenośnia |
|Pierwsze strzały |„ton twardszy jak grzmot” |porównanie |
|Głosy zwierząt leśnych |„w wilczą szyję przeciągając się długo, |Przenośnia |
| |przeraźliwie wyje”; | |
| |„to znów w niedźwiedzie rozwarłszy się gardło | |
| |ryknął” |j.w. |
| |„beczenie żubra wiatr rozdarło” | |
| | |j.w. |
|Polowanie właściwe |„słychać zmieszane wrzaski szczwania, gniewu, |Nagromadzenie rzeczowników |
| |trwogi, strzelców, psiarni i zwierząt” | |
|Triumf |„triumfu hymn uderzył w chmury” |Przenośnia |
4. Samoocena- metoda świateł drogowych
Jak dobrze potrafię nazywać środki artystyczne?