Dodaj publikację
Autor
Adelajda Patyk
Data publikacji
2009-12-29
Średnia ocena
4,75
Pobrań
1348

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przykładowy program naprawczy po egzaminie gimnazjalnym z języka angielskiego. Zadania, które wybrałam jako te, które sprawiły uczniom najwięcej problemów to tylko przykłady - losowo wybrane.
 Pobierz (docx, 16,4 KB)

Komentarze

agaryb, 2010-09-16, ocena:

To jest świetne, dziękuję - bardzo mi pomogłaś.

LaStrega, 2012-08-30

świetne-wielkie dzięki:-)

Podgląd treści

PROPOZYCJA

PROGRAMU NAPRAWCZEGO PO EGZAMINIE

GIMNAZJALNYM Z JĘZYKÓW OBCYCH

I. WSTĘP.

Program naprawczy powstał na podstawie wyników egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego w kwietniu …….. roku. Egzamin ten sprawdzał poziom opanowania przez uczniów umiejętności i wiadomości określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego oraz w standardach wymagań egzaminacyjnych.

II. CEL OGÓLNY PROGRAMU NAPRAWCZEGO.

Wyszczególnienie umiejętności, które nie zostały opanowane w sposób dostateczny

przez uczniów oraz wskazanie metod i sposobów ich doskonalenia.

III. ZESTAWIENIE ZAGADNIEŃ, KTÓRE SPRAWIŁY UCZNIOM NAJWIĘCEJ

PROBLEMÓW.

TYP ZADANIA

NUMER ZADANIA

STANDARD

Odbiór tekstu słuchanego

2

3. Uczeń stwierdza, czy tekst zawiera określone informacje; wyszukuje lub selekcjonuje informacje.

Odbiór tekstu czytanego

9

13

2 .Uczeń określa główną myśl poszczególnych części tekstu.

6. Uczeń rozpoznaje związki pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu.

Reagowanie językowe

4

7

8

1. Uczeń właściwie reaguje językowo w określonych kontekstach sytuacyjnych, a w szczególności w celu uzyskania, udzielenia, przekazania lub odmowy udzielenia informacji, rozpoczęcia, podtrzymania i zakończenia rozmowy.

2. Uczeń rozpoznaje i poprawnie stosuje struktury leksykalno-gramatyczne niezbędne do skutecznej komunikacji.

3. Uczeń przetwarza treści tekstu przeczytanego w języku polskim lub treści przedstawione w materiale ikonograficznym i wyraża je w języku obcym.

IV. DZIAŁANIA OGÓLNE ZMIERZAJĄCE DO POPRAWY WYNIKÓW

EGZAMINU W KOLEJNYCH LATACH:

Prowadzenie jednej lekcji w tygodniu poświęconej na wykonywanie zadań egzaminacyjnych z repetytorium w klasie 2 i 3, wyjaśnianie strategii wykonywania zadań egzaminacyjnych, zwracanie uwagi na typowe „pułapki” pojawiające się w poszczególnych typach zadań.

Prowadzenie dodatkowych zajęć (kółek) na których wykonywane są zadania egzaminacyjne.

Zachęcanie uczniów do korzystania z przykładowych arkuszy egzaminacyjnych dostępnych na stronach internetowych – wykonywanie tych zadań w ramach zadania domowego.

Zachęcanie uczniów do słuchania programów TV w języku angielskim, czytania angielskiej prasy, lektury i stron internetowych w języku angielskim, udziału w konkursach językowych.

Systematyczne omawianie z uczniami ich postępów, zachęcanie do samooceny własnych umiejętności.

V. DZIAŁANIA SZCZEGÓŁOWE ZMIERZAJĄCE DO POPRAWY WYNIKÓW EGZAMINU Z PODZIAŁEM NA NAJTRUDNIEJSZE ZADANIA

NUMER ZADANIA

PLANOWANE DZIAŁANIA

2

Wykonywanie większej ilości zadań ze słuchu w czasie lekcji, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności wyszukiwania konkretnych informacji.

Wykonywanie zadań polegających na streszczeniu nagranej wypowiedzi.

Regularne wykonywanie przez uczniów zadań domowych w oparciu o nagrania na płytach CD dołączonych do podręczników.

Regularne przeprowadzanie sprawdzianów ze słuchu.

Wykonywanie ćwiczeń polegających na słuchaniu i jednoczesnym czytaniu zapisu nagrania.

Wykonywanie zadań polegających na pisemnym lub ustnym odtworzeniu jak największej ilości informacji usłyszanych w czasie słuchania nagrania.

4

Wykonywanie większej ilości zadań ze słuchu w czasie lekcji, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności właściwego reagowania językowego.

Wprowadzanie różnorodnych fraz i ...