Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
agaryb, 2010-09-16, ocena:
To jest świetne, dziękuję - bardzo mi pomogłaś.
LaStrega, 2012-08-30
świetne-wielkie dzięki:-)
PROPOZYCJA
PROGRAMU NAPRAWCZEGO PO EGZAMINIE
GIMNAZJALNYM Z JĘZYKÓW OBCYCH
I. WSTĘP.
Program naprawczy powstał na podstawie wyników egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego w kwietniu …….. roku. Egzamin ten sprawdzał poziom opanowania przez uczniów umiejętności i wiadomości określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego oraz w standardach wymagań egzaminacyjnych.
II. CEL OGÓLNY PROGRAMU NAPRAWCZEGO.
Wyszczególnienie umiejętności, które nie zostały opanowane w sposób dostateczny
przez uczniów oraz wskazanie metod i sposobów ich doskonalenia.
III. ZESTAWIENIE ZAGADNIEŃ, KTÓRE SPRAWIŁY UCZNIOM NAJWIĘCEJ
PROBLEMÓW.
TYP ZADANIA
NUMER ZADANIA
STANDARD
Odbiór tekstu słuchanego
2
3. Uczeń stwierdza, czy tekst zawiera określone informacje; wyszukuje lub selekcjonuje informacje.
Odbiór tekstu czytanego
9
13
2 .Uczeń określa główną myśl poszczególnych części tekstu.
6. Uczeń rozpoznaje związki pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu.
Reagowanie językowe
4
7
8
1. Uczeń właściwie reaguje językowo w określonych kontekstach sytuacyjnych, a w szczególności w celu uzyskania, udzielenia, przekazania lub odmowy udzielenia informacji, rozpoczęcia, podtrzymania i zakończenia rozmowy.
2. Uczeń rozpoznaje i poprawnie stosuje struktury leksykalno-gramatyczne niezbędne do skutecznej komunikacji.
3. Uczeń przetwarza treści tekstu przeczytanego w języku polskim lub treści przedstawione w materiale ikonograficznym i wyraża je w języku obcym.
IV. DZIAŁANIA OGÓLNE ZMIERZAJĄCE DO POPRAWY WYNIKÓW
EGZAMINU W KOLEJNYCH LATACH:
Prowadzenie jednej lekcji w tygodniu poświęconej na wykonywanie zadań egzaminacyjnych z repetytorium w klasie 2 i 3, wyjaśnianie strategii wykonywania zadań egzaminacyjnych, zwracanie uwagi na typowe „pułapki” pojawiające się w poszczególnych typach zadań.
Prowadzenie dodatkowych zajęć (kółek) na których wykonywane są zadania egzaminacyjne.
Zachęcanie uczniów do korzystania z przykładowych arkuszy egzaminacyjnych dostępnych na stronach internetowych – wykonywanie tych zadań w ramach zadania domowego.
Zachęcanie uczniów do słuchania programów TV w języku angielskim, czytania angielskiej prasy, lektury i stron internetowych w języku angielskim, udziału w konkursach językowych.
Systematyczne omawianie z uczniami ich postępów, zachęcanie do samooceny własnych umiejętności.
V. DZIAŁANIA SZCZEGÓŁOWE ZMIERZAJĄCE DO POPRAWY WYNIKÓW EGZAMINU Z PODZIAŁEM NA NAJTRUDNIEJSZE ZADANIA
NUMER ZADANIA
PLANOWANE DZIAŁANIA
2
Wykonywanie większej ilości zadań ze słuchu w czasie lekcji, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności wyszukiwania konkretnych informacji.
Wykonywanie zadań polegających na streszczeniu nagranej wypowiedzi.
Regularne wykonywanie przez uczniów zadań domowych w oparciu o nagrania na płytach CD dołączonych do podręczników.
Regularne przeprowadzanie sprawdzianów ze słuchu.
Wykonywanie ćwiczeń polegających na słuchaniu i jednoczesnym czytaniu zapisu nagrania.
Wykonywanie zadań polegających na pisemnym lub ustnym odtworzeniu jak największej ilości informacji usłyszanych w czasie słuchania nagrania.
4
Wykonywanie większej ilości zadań ze słuchu w czasie lekcji, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności właściwego reagowania językowego.
Wprowadzanie różnorodnych fraz i ...