Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt lekcji wychowania fizycznego
prowadząca: Małgorzata Bober
Data przeprowadzenia lekcji: 12.03.2009
Temat lekcji: Gry i zabawy z chustą animacyjną.
Czas trwania lekcji: 45 minut
Liczba ćwiczących: 25
kl. 5a,b dziewczęta
Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna
Zadania (cele) szczegółowe lekcji w zakresie:
1. Sprawności motorycznej:
Uczeń:
– rozwinie szybkość,
– rozwinie orientację poprzez rozpoznanie zmian w usytuowaniu przedmiotów
i osób oraz koordynację ruchową,
– wzmocni mięśnie grzbietu, ramion i nóg.
2. Umiejętności:
Uczeń potrafi:
– wykonać ćwiczenie poprawnie i w odpowiednim tempie,
– bawić się różnymi przyborami,
– wspólnie z grupą rozwiązać problem.
3. Wiadomości:
Uczeń :
– wie, na czym polega rzetelność punktacji,
– zna swoje możliwości przy wykonywaniu ćwiczeń,
– rozumie polecenia nauczyciela,
– zna zasady kulturalnego uczestnictwa w różnych formach aktywności ruchowej,
– zna zasady pierwszej pomocy przedmedycznej,
– umie znaleźć w tekście informacje na temat prawidłowego odżywiania się,
– wie, jaką wartość ma odpoczynek czynny,
– zna ćwiczenia kształtujące.
4. Usamodzielnianie ucznia:
Uczeń:
– przeżywa radość i satysfakcję z uczestnictwa w zabawach integrujących grupę,
– współdziała w grupie w celu szybkiego rozwiązania problemu,
– przestrzega zasad bezpieczeństwa, zdrowego współzawodnictwa i rywalizacji.
Przybory: chusta animacyjna, szarfy, kartki z tekstami, małe piłki, 25 woreczków, stoper, gwizdek
Metody: zabawowa, zadaniowa, poszukująca.
Zasady: wszechstronności, świadomego i aktywnego udziału uczniów, przystępności.
Formy: frontalna, grupowa.
Przebieg lekcji:
| | | |Dozowanie | |
|Część |Układ działań | | |Uwagi organizacyjno - metodyczne |
|lekcji |(tok lekcji) |Treść zadań | | |
|Część wstępna |1. Zorganizowanie grupy i |1.Zbiórka w dwuszeregu |4 min. |Zorganizowanie grupy |
| |sprawdzenie gotowości do zajęć |2.Powitanie klasy | | |
| | |3.Sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć | |Odnotowanie nieobecnych lub |
| |2. Motywacja do udziału lekcji |4.Podanie tematu lekcji oraz głównych zadań lekcji | |niećwiczących tego dnia |
|Część główna |3. Rozgrzewka psychomotoryczna, |1.Zabawa ożywiająca: |3 min. |nauczyciel wyznacza 3 osoby |
|A |profilaktyka. |-„Berek ogonki” | |prowadzące |
| | |2. Ćwiczący, w pozycji stojącej, trzymają oburącz | | |
| | |krawędzie chusty animacyjnej |2 min. | |
| | |i falują nim (poruszają ramionami w górę i w dół) | | |
| | |wykonując przysiady (wszyscy wykonują je | | |
| | |równocześnie). | |U. ustawieni są twarzą w kierunku |
| | | |2 min |ruchu. Na środku chusty siada |
| | |3. Jw., ale dzieci poruszają się dodatkowo dookoła | |wybrana uczennica. |
| | |chusty animacyjnej w szybkim tempie. Chustę trzymają| | |
| | |raz prawą, raz lewą ręką. Rozpoczynają | | |
| | |i kończą bieg na sygnał nauczyciela. |2 min. | |
| | |4. Dzieci, leżąc przodem, trzymają za krawędzie | | |
| | |chusty animacyjnej i falują nią (poruszają ramionami| | |
| | |w górę |4 min. |Nauczyciel robi w spadochronie |
| | |i w dół) próbując podrzucić jak najwyżej znajdującą | |otwór (rozluźnia sznurek na środku|
| | |się na niej lekką piłkę. | |spadochronu) |
| | |5. Zabawa Bilard | | |
| | |Ćwiczący (stoją) podrzucają piłki leżące na | |Nauczyciel wybiera ...