Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Bober
Data publikacji
2009-12-31
Średnia ocena
5,00
Pobrań
246

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Lekcja wychowania fizycznego w klasie V podsumowująca wiedzę i umiejętności z zakresu pierwszej pomocy, prawidłowego odżywiania się, odpoczynku czynnego i biernego. Jest ona przeprowadzona w formie ciekawych zajęć z chustą animacyjną.
 Pobierz (doc, 129,5 KB)

Podgląd treści


Konspekt lekcji wychowania fizycznego

prowadząca: Małgorzata Bober

Data przeprowadzenia lekcji: 12.03.2009

Temat lekcji: Gry i zabawy z chustą animacyjną.

Czas trwania lekcji: 45 minut

Liczba ćwiczących: 25

kl. 5a,b dziewczęta

Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna

Zadania (cele) szczegółowe lekcji w zakresie:
1. Sprawności motorycznej:
Uczeń:
– rozwinie szybkość,
– rozwinie orientację poprzez rozpoznanie zmian w usytuowaniu przedmiotów
i osób oraz koordynację ruchową,
– wzmocni mięśnie grzbietu, ramion i nóg.
2. Umiejętności:
Uczeń potrafi:
– wykonać ćwiczenie poprawnie i w odpowiednim tempie,
– bawić się różnymi przyborami,
– wspólnie z grupą rozwiązać problem.

3. Wiadomości:

Uczeń :

– wie, na czym polega rzetelność punktacji,

– zna swoje możliwości przy wykonywaniu ćwiczeń,

– rozumie polecenia nauczyciela,

– zna zasady kulturalnego uczestnictwa w różnych formach aktywności ruchowej,

– zna zasady pierwszej pomocy przedmedycznej,

– umie znaleźć w tekście informacje na temat prawidłowego odżywiania się,

– wie, jaką wartość ma odpoczynek czynny,

– zna ćwiczenia kształtujące.

4. Usamodzielnianie ucznia:

Uczeń:

– przeżywa radość i satysfakcję z uczestnictwa w zabawach integrujących grupę,

– współdziała w grupie w celu szybkiego rozwiązania problemu,

– przestrzega zasad bezpieczeństwa, zdrowego współzawodnictwa i rywalizacji.

Przybory: chusta animacyjna, szarfy, kartki z tekstami, małe piłki, 25 woreczków, stoper, gwizdek

Metody: zabawowa, zadaniowa, poszukująca.

Zasady: wszechstronności, świadomego i aktywnego udziału uczniów, przystępności.

Formy: frontalna, grupowa.

Przebieg lekcji:

| | | |Dozowanie | |
|Część |Układ działań | | |Uwagi organizacyjno - metodyczne |
|lekcji |(tok lekcji) |Treść zadań | | |
|Część wstępna |1. Zorganizowanie grupy i |1.Zbiórka w dwuszeregu |4 min. |Zorganizowanie grupy |
| |sprawdzenie gotowości do zajęć |2.Powitanie klasy | | |
| | |3.Sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć | |Odnotowanie nieobecnych lub |
| |2. Motywacja do udziału lekcji |4.Podanie tematu lekcji oraz głównych zadań lekcji | |niećwiczących tego dnia |
|Część główna |3. Rozgrzewka psychomotoryczna, |1.Zabawa ożywiająca: |3 min. |nauczyciel wyznacza 3 osoby |
|A |profilaktyka. |-„Berek ogonki” | |prowadzące |
| | |2. Ćwiczący, w pozycji stojącej, trzymają oburącz | | |
| | |krawędzie chusty animacyjnej |2 min. | |
| | |i falują nim (poruszają ramionami w górę i w dół) | | |
| | |wykonując przysiady (wszyscy wykonują je | | |
| | |równocześnie). | |U. ustawieni są twarzą w kierunku |
| | | |2 min |ruchu. Na środku chusty siada |
| | |3. Jw., ale dzieci poruszają się dodatkowo dookoła | |wybrana uczennica. |
| | |chusty animacyjnej w szybkim tempie. Chustę trzymają| | |
| | |raz prawą, raz lewą ręką. Rozpoczynają | | |
| | |i kończą bieg na sygnał nauczyciela. |2 min. | |
| | |4. Dzieci, leżąc przodem, trzymają za krawędzie | | |
| | |chusty animacyjnej i falują nią (poruszają ramionami| | |
| | |w górę |4 min. |Nauczyciel robi w spadochronie |
| | |i w dół) próbując podrzucić jak najwyżej znajdującą | |otwór (rozluźnia sznurek na środku|
| | |się na niej lekką piłkę. | |spadochronu) |
| | |5. Zabawa Bilard | | |
| | |Ćwiczący (stoją) podrzucają piłki leżące na | |Nauczyciel wybiera ...