Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego
Elżbiety Chylewskiej
ubiegającej się o stopień nauczyciela dyplomowanego
za rok szkolny 2007/2008.
We wrześniu 2007r. rozpoczęłam staż na nauczyciela dyplomowanego. Zadania realizowałam zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Sportu z dnia
1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
§ 8 ust.2 pkt.1 – uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły , a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust.1-3 Karty Nauczyciela - uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty , pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełniona funkcją .
W tym zakresie podjęłam następujące działania:
1. Zapoznałam się z procedurą awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego.
Przed przystąpieniem do tworzenia planu rozwoju zawodowego zapoznałam się z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego, przede wszystkim
z :
• Kartą Nauczyciela,
• Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli,
• Ustawą o Systemie Oświaty
oraz z :
• materiałami publikowanymi na stronie internetowej MEN i portalach: Scholaris, Interklasa, Awans.
W grudniu 2007r, zapoznałam się z :
• Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
Konkluzja
Dokonana analiza przepisów prawa oświatowego pozwoliła
mi na poprawne sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu na stopień nauczyciela dyplomowanego oraz na sporządzenie planu rozwoju zawodowego . Przeglądanie stron internetowych dotyczących awansu zawodowego pozwoliły mi na poznanie różnych form tworzenia planu rozwoju zawodowego.
2. Zapoznałam się i śledziłam zmiany w dokumentach określających zasady funkcjonowania szkoły.
We wrześniu 2007r. dokonałam analizy dokumentacji szkolnej: Statutu Szkoły, Programu Wychowawczego, Programu Profilaktyki, poznałam regulaminy obowiązujące w szkole, m.in. Regulamin dyżurów, Regulamin oceniania nauczycieli, Regulamin wycieczek szkolnych, Regulamin przyznawania nagród dla nauczycieli, Regulamin przyznawania dodatków motywacyjnych, Regulamin sali gimnastycznej, Regulamin pracowni komputerowej.
Konkluzja
Analiza tej dokumentacji pozwoliła mi na stworzenie takiego planu rozwoju zawodowego, który uwzględniałby specyfikę i potrzeby szkoły. Ponadto pozwoliła na poznanie zasad obowiązujących przy korzystaniu z różnych pomieszczeń szkolnych oraz dała możliwość zapoznania się z kryteriami, które obowiązują przy ocenie pracy nauczyciela, a także przyczyniła się do weryfikacji pracy własnej pracy, aby spełnić kryteria zawarte w Regulaminie przyznawania nagród czy dodatków motywacyjnych.
3. Tworzenie i ewaluacja dokumentów szkoły.
W związku z powołaniem zespołu do naniesienia zmian w Statucie Szkoły
i WSO , którego byłam członkiem dokonywałam zmian w w/w ...